چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار ساوه گفت: نه گفتن به آسیب‌های اجتماعی با توانمندسازی دانش آموزان و آموزش صحیح محقق خواهد شد.

علی میرزایی امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش و به صورت زنده در ارتباط با مدیران مدارس از طریق شبکه شاد برگزار شد، به وحدت رویه در شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با توانمندسازی دانش آموزان در سایه مهارت آموزی و آموزش صحیح حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش برای کارهای فرهنگی بسیار ناچیز است، گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  و ارتقای شاخص‌های فرهنگی باید برنامه محورتر فعالیت و حرکت کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه از این شورا به عنوان مهمترین عرصه مشارکت و نظارت همه جانبه در آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش تبلور اراده مردم و نظارت همگانی بر نظام تعلیم و تربیت است. مشارکت حداکثری اعضای شورا ظرفیتی برای شهرستان ساوه است و جزو شهرستان‌هایی هستیم که عوارض شهرداری سهم آموزش و پرورش در آنها به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث آموزش و پرورش به گونه‌ای است که باید در خصوص آن به صورت عمومی فکر کرد و مشارکت حداکثری در این رابطه صورت گیرد، افزود: همه ما پیاده نظام وزارت آموزش و پرورش هستیم و غفلت از آن موجب عقب ماندگی خواهد شد.

وی از شورای آموزش و پرورش به عنوان تکیه گاه ارزشمندی برای نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: در شهرهای نوبران، غرق آباد، آوه و روستاهای تابعه نیازمند کارهای روبنایی و زیربنایی هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن تمامی مصوبات کمبودها برطرف شود.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه توزیع اعتبارات آموزش و پرورش یابد درست و عادلانه و براساس یک مدل صورت گیرد، افزود: در خصوص امور زیربنایی و  زیرساختی شهرستان ساوه سالهاست که اعتباری تخصیص نیافته است و از این حیث در بین فرهنگیان نارضایتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع امکانات و اعتبارات نباید صرفا در مرکز استان صورت گیرد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش مرکز استان از مزیت‌های رفاهی خوبی برخوردار است، اما فرهنگیان ساوه از یک مجتمع خدماتی فرهنگی، ورزشی و رفاهی محرومند.

وی خواستار تعیین تکلیف و تخصیص ردیف اعتباری برای زمینی که به همین منظور جانمایی و کلنگ زنی شده است شد و افزود: تهیه برنامه مدون برای آموزش از طریق شبکه شاد و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت مدارس در وضعیت زرد و آبی به منظور جلوگیری از اقدامات دوگانه ضرورت دارد.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: باید گوش شنوا برای شنیدن مشکلات حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

بهرام حسین آبادی افزود: مدیریت کارآمد لازمه افزایش بهره وری در سیستم اجرایی است و باید با هم افزایی و تعامل، مشکلات را برطرف کرده و بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به انتخاب شورای آموزش و پرورش ساوه به عنوان شورای برتر استان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته گفت: ساوه بالاترین سطح میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز را دارد و مشارکت خیرین بخش عمده‌ای از کمبود فضای آموزشی را برطرف کرده است.

وی خواستار تقویت مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان شد و افزود: کمبود فضای فیزیکی آموزشی و نیروی انسانی مشکلی است که منجر به دو شیفته بودن مدارس شهرستان ساوه شده است. ساوه بزرگترین شهرستان استان پس از اراک از نظر جمعیت دانش آموزی است و باید سهمیه این شهرستان از نظر فضای آموزشی ونیروی انسانی افزایش یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group