پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه گفت: بیش از 85 درصد سرقت های خودرویی این شهرستان مربوط به سرقت پراید مدل پایین بوده است که برای کاهش این آمار، ضرورت توجه بیشتر شهروندان به نکات ایمنی و هشدارهای پلیس را دوچندان است.

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی امروز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: رشد36  درصدی کشف خودرو در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و افزایش ۱۴۵ درصدی دستگیری سارقان خودرو از توفیقات پلیس بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۸۵ درصد از سرقت های امسال در ساوه مربوط به سرقت های خرد بوده است، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش پلیس در ارتقای ضریب امنیتی، انجام این عمل مجرمانه در زمینه سرقت بانک ها از طریق همکاری مناسب این مراکز در زمینه رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی با پلیس، به صفر رسید و هیچ سرقت بانکی صورت نگرفت، در حالیکه در سال گذشته دو مورد سرقت بانک بوقوع پیوست.

عیسی آبادی در خصوص میزان وقایع مربوط به نزاع و درگیری در شهرستان ساوه نیز گفت: آمار نزاع و درگیری در شهرستان ساوه طی نیمه نخست سال‌جاری نسبت به سال گذشته  ۲۴ درصد کاهش یافت.

وی به  فعالیت های مربوط به قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی نیز گفت: تمرکز پلیس بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته، افزایش ۴۰۰ درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده و افزایش ۲۰۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان نسبت به مدت مشابه سال قبل را در پی داشته است. 

وی به عملکرد کارکنان انتظامی شهرستان در موضوع جرائم رایانه ای  نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری آمار دستگیری مجرمان جرایم رایانه ای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش و میزان جرائم رایانه ای نیز در همین زمان ۴۰ درصد کاهش یافت. ۸۱ درصد از این جرائم مربوط به کلاهبرداری است که ضرورت مراقبت و هوشیاری مردم در نحوه استفاده و فعالیت در فضای مجازی را نشان می دهد.

به گفته سرهنگ عیسی آبادی در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش کشف در حوزه قتل صورت گرفته و تمامی عوامل وقوع  قتل های گذشته نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین به توقیف هزار و ۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف در نیمه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: دستگیری دو عامل سرقت از یک باب منزل مسکونی در ساوه  که پس از ارتکاب جرم برای از بین بردن آثار جرم اقدام به آتش زدن خانه کردند، از دیگر فعالیت های پلیس بود.

وی ادامه داد: عوامل این سرقت که دو زن بودند با تلاش نیروهای پلیس آگاهی ساوه شناسایی و دستگیر شدند که از آنها حدود نیم کیلوگرم طلا و جواهرات به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال کشف شد و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه از کشف و توقیف نیم تن انواع مواد مخدر در سال‌جاری خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته و بیشترین مواد کشف شده نیز به ترتیب تریاک و گراس هستند.

وی به شناسایی و دستگیری ۴۱۹ خرده فروش مواد مخدر و برهم زنندگان آرامش مردم اشاره کرد که در مقایسه  با نیمه نخست سال گذشته افزایش هفت درصدی داشته است و  برخی از منازل در محلات آلوده شهر که مختص توزیع کنندگان و مخلان امنیت بود و به صورت مجردی اداره می شد نیز از سوی پلیس شناسایی و پلمب شدند که موجب رضایت شهروندان و قدردانی آنان از عملکرد پلیس شد.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در محورهای برون شهری این شهرستان اشاره کرد و از کاهش ۱۸ درصدی تلفات جانی خبرداد و گفت: متاسفانه در مدت یاد شده ۱۱ تن از هموطنان به دلیل وقوع تصادفات جاده ای در محورهای برون شهری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: طبق بررسی های پلیس در مورد سوانح رانندگی منجر به فوت در محورهای شهرستان ساوه، منشاء ۳۹ درصد از حوادث رانندگی در زمان خستگی و بی توجهی به جلو، ۲۲ درصد به دلیل رعایت نکردن حق تقدم و ۲۰ درصد هم بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کشف سرقت ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت بیش از ۵۶۳ سارق دستگیر و به انجام هزار و ۳۲۲ فقره انواع سرقت معترف شدند.

سرهنگ عیسی آبادی در بخش دیگری از این گفت و گو به برنامه های هفته نیروی انتظامی در ساوه اشاره کرد و  گفت: امسال شعار "با هم برای امنیت و سلامت" برای هفته ناجا انتخاب شده است و برنامه ها نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا با محدودیت های خاص و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفته ناجا امسال از ۲۷ مهر تا دوم آبان خواهد بود که صبحگاه مشترک در ستاد راهور و دیدار با علما، نخبگان و روحانیان، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و همچنین گلباران و غبارروبی مزار شهیدان در این هفته انجام خواهد شد.

وی گفت: سخنرانی فرمانده انتظامی شهرستان در نماز جمعه و تشریح عملکرد یکساله نیروی انتظامی ساوه از دیگر برنامه هاست و در مجموع اجرای ۵۰ برنامه در سطح شهرستان به مناسبت هفته ناجا تدارک دیده شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group