جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی همکاری دو جانبه کمپانی سوزوکی و شرکت نیکسان صنعت در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت نیکسان صنعت امروز چهارشنبه 9 مهرماه در حاشیه این آئین در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شرکت سوزوکی کورپوریشن در منطقه خاورمیانه همکاری خود را در زمینه تولید یخچال فریزرهای خانگی سوزوکی با شرکت نیکسان صنعت آغاز کرد.

سعید رضوانی افزود: سوزوکی پس از بررسی امکانات سخت افزاری  تولید کنندگان محلی و مذاکرات فراوان، تصمیم گرفت شرکت نیکسان صنعت ساوه را به عنوان نماینده انحصاری تولید، فروش و خدمات پس از فروش خود در منطقه معرفی کند.

وی افزود: این همکاری با توجه به نزدیکی دیدگاه دو شرکت در زمینه تولید کالای با کیفیت، به روز و مشتری مداری با استانداردهای ژاپنی به سوزوکی این امکان را خواهد داد که نسبت به پیشبرد اهداف منطقه‌ای خود درعرضه کالا با قیمت رقابتی و در خور شأن مصرف کننده ایرانی دست یابد.

رضوانی تصریح کرد: این در حالی است که سوزوکی توانسته در یک دهه گذشته با تکیه بر استراتژی همکاری با تولیدکنندگان بومی (SLS)   حضور درخشانی در بازارهای بین المللی داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم آئین اهدای پرچم سوزوکی و اعلام رسمی شروع همکاری در محل کارخانه نیکسان صنعت در شهرک صنعتی کاوه با حضور مدیران دو شرکت و مسئولانی از بخش دولتی و خصوصی برگزار شد.

استاندار مرکزی گفت: بخشی از ترمزهای سرمایه گذاری، به سوء مدیریت و بخش دیگری به تحریم ها برمی گردد.

سیدعلی آقازاده در آئین آغاز همکاری دو جانبه کمپانی سوزوکی و شرکت نیکسان صنعت در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه که با حضور مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار کرد: با وجود اینکه تحریم ها تبعات منفی در کشور برجای گذاشته اند، اما زمینه ساز توفیقات زیادی هم بوده اند و در نهایت تهدید در کشور ما به فرصت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مشارکت کارخانه سوزوکی با شرکت نیکسان در ساوه که منجر به توسعه و جهش در تولید این کارخانه شده است بیانگر آن است که تحریم ها بی اثر بوده اند و ملت ایران هیچ تاثیری از اعمال تحریم ها نمی پذیرد.

آقازاده  گفت: امروز ملت ایران از همه ظرفیت ها برای توانمندی، بالندگی و رسیدن به خودکفایی استفاده کرده و تاریخ این ملت هیچگاه چنین بالندگی که امروز در عرصه خودکفایی در خیلی از زمینه‌ها شاهد هستیم را به یاد نمی آورد. این پیروزی مرهون خدمات جوانان و نیروهای کاربلد کشور و حاصل عکس العمل قدرتمندانه در برابر تحریم های ظالمانه و اتکا به توانمندی داخلی و استعدادهای درخشان جوانان این مرز و بوم و متخصصان است.

وی با بیان اینکه وقتی یک شرکت بین المللی در ایران و در حوزه تولید یخچال سرمایه گذاری می‌کند، پیام مهمی به جهان و معاندین نظام مخابره می شود، افزود: دشمنان ملت ایران بدانند و ببینند که هر توطئه ای جهت عقب ماندگی این کشور انجام بدهند با همگرایی و انسجام و در سایه کار علمی و با استفاده از تجربه تحریم ها بی اثر و خنثی می شود.

آقازاده گفت: شهر صنعتی کاوه ساوه با تولیدات متنوع یک الگو برای کشور است و کارخانه نیکسان با تولید انواع یخچال و فریزر یک چراغ راه برای صنعت کشور و سرمایه گذاران خارجی است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی قطب صنعت کشور بوده و از ظرفیت و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار است، افزود: ترمزهای سرمایه گذاری، بخشی به سوء مدیریت و بخش دیگر به تحریم ها برمی گردد.

آقازاده گفت: اصلاح و بازنگری در عملکرد دستگاه‌های مسئول و پس زدن تحریم ها، ترمزهای سرمایه گذاری را از میان می برد و موانع پیش روی تولید را برطرف خواهد کرد. نگاه‌های سوء اقتصادی و سرمایه گذاری باید اصلاح شود تا تولید بهتر، با کیفیت و با تیراژ بالاتر انجام شود و سرمایه گذاری به نحو احسن صورت گرفته و بن بست ها و موانع برطرف شود.

مدیر دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: در سال گذشته بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و هدف گذاری امسال بر رسیدن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

کیوان گردان امروز نهم مهرماه در آیین انعقاد قرارداد بین شرکت های نیسکان و سوزوکی که در شهر صنعتی کاوه انجام شد، با اشاره‌ به ‌سیاست وزارت صنعت اظهار کرد: وزارت صنعت پیرو سیاست اقتصاد مقاومتی و ساست های دولت، مسیری را برای توسعه صنعت پیش بینی کرده و با تمام توان ‌برای رشد و توسعه حرکت خواهیم کرد، به گونه ای که از خردادماه سال ۹۷ تا به امروز براساس سیاست های حمایت از تولید، در اوج تحریم ها ورود لوازم خانگی به داخل را ممنوع کردیم.

وی افزود: هم اکنون ۵۰۰ واحد تولیدی در سطح کشور با گردش مالی سالیانه شش میلیارد دلار در عرصه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند. در سال گذشته بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و هدف گذاری امسال بر رسیدن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

مدیر دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت تصریح کرد: خوشبختانه با خودباوری و تلاش صنعتگران داخلی، امروز شاهد حضور تولیدات داخلی در بازارهای بین المللی هستیم و نمونه آن قرارداد امروز نیکسان با شرکت سوزوکی است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تولید لوازم خانگی ۳۷ رشد داشته ایم، اظهار کرد: باتوجه به جهش تولید لوازم خانگی در برخی واحدهای تولیدی، نیاز به مواد اولیه بیشتر شده است و ما در وزارت صنعت براساس خودباوری و عزمی که در جوانان و مدیران صنایع وجود دارد در مسیر توسعه و بالندگی صنعت حرکت خواهیم کرد و اجازه نخواهیم صنایع ما کمبود مواد اولیه را احساس کنند.

گردان گفت: موفقیت های یاد شده علیرغم تحریم های ظالمانه و تلاشی که دشمن برای انسداد مسیر پولی و مالی کشور ایجاد کرده در سایه تکیه بر توانمندی داخلی حاصل شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group