جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: در کنار فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا، باید قرارگاه حل مشکلات تولید تا قبل از آغاز رسمی فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی، به ریاست معاونت اقتصادی استانداری تشکیل و نتایج کار آن اعلام شود.

سیدعلی آقازاده در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: نباید پرداختن به موضوع بیماری ویروس کرونا در روزهای ابتدایی سال موجب مغفول ماندن شعار سال شود.

وی بیان کرد: همچنانکه قرارگاه استانی پدافند زیستی برای فعالیت برخی از مشاغل غیرضروری محدودیت‌هایی ایجاد کرده است باید برای رونق و جهش هر واحد تولیدی نیز برنامه ریزی کرده و مشکلات آن را برطرف کند.

استاندار مرکزی خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با کار کارشناسی شد و افزود: در کنار فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا، باید قرارگاه حل مشکلات تولید تا قبل از آغاز رسمی فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی از ۱۵ فروردین ماه به ریاست معاونت اقتصادی استانداری تشکیل و نتایج کار آن اعلام شود.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال جدید باید کارگروه مربوطه، مشکلات حوزه تولید شامل تامین مواد اولیه، تولید بیشتر، تامین نقدینگی و حمایت‌های قانونی از سوی ادارات مالیاتی و تامین اجتماعی را برطرف کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت قرارگاه استانی از تولید در قطب صنعتی کشور افزود: در این قرارگاه باید با استفاده از نیروهای فعال در این بخش و ظرفیت شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی، انجمن مدیران صنایع، اتاق بازرگانی و سایر تشکل های کارفرمایی و کارگری موانع تولید را برطرف کند تا با آغاز فعالیت واحدهای تولیدی بدون هیچگونه وقفه‌ای شاهد شتاب و جهش بیشتر و کیفیت بالاتر در عرصه تولید باشیم.

آقازاده در ادامه به ارائه گزارشی از استان به رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اشاره کرد و افزود: در جریان این گزارش، رییس جمهور با ابراز رضایت از عملکرد قرارگاه استانی، توصیه‌های لازم را ارائه کردند و در مجموع رئیس  قوه مجریه و مقننه بر تثبیت شدن  آمار مبتلایان تاکید داشتند.

وی با اشاره به تشدید طرح غربالگری در استان مرکزی گفت: با تشدید غربالگری باید انتظار افزایش مبتلایان در سطح کشور را داشته باشیم و روزانه این طرح با حساسیت بالا اجرایی می‌شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه میزان تلفات با استانداردهای جهانی همخوانی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۲۶ هزار نفر مبتلابه کرونا در کشور به ثبت رسیده است در حالیکه آمار تلفات ۱۷۰۰ نفر است و این میزان با ۱.۵ درصد استاندارد چهانی همخوانی ندارد از این جهت اجرای صحیح طرح غربالگری منجر به شناسایی آمار پنهان مبتلایان خواهد شد چرا که با این مغایرت در آمار مبتلایان و جانباختگان به نظر می رسد آمار مبتلایان در کشور بیشتر باشد و به صورت رسمی شناسایی نشده است. اجرای طرح غربالگری ما را به واقعیت‌های موجود جامعه نزدیک خواهد کرد.

وی رتبه و جایگاه استان مرکزی در  بیماری کرونا در کشور به نسبت سرانه جمعیت را تا دو روز پیش پس از سمنان و  قم سوم بیان کرد و افزود: شرایط استان در حال تثبیت است و امروز یزد در رتبه سوم قرار گرفت و استان مرکزی چهارم شد. از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا نیز از رتبه هفتم به هشتم رسیدیم و ادامه این روند با تلاش بیشتر منجر به بهبود رتبه ما در کشور خواهد شد.

او همچنین از فرمانداران خواست اولویت‌ها و ضرورت‌های بهداشت و درمان را با نظر دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و از محل مشارکت خیرین و اعتبارات استانی در جهت برطرف کردن نیازها تلاش کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در ساوه گفت: فرماندار این شهرستان علت افزایش آمار مبتلایان در ساوه را به صورت میدانی و کارشناسی بررسی کرده و در جلسه آینده قرارگاه پدافند زیستی استان بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه دو سوم آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان مربوط به ساوه و زرندیه است که در ساوه این آمار بسیار بیشتر است، تصریح کرد: ریشه‌یابی دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ساوه باید در اولویت قرارگاه شهرستانی قرار گیرد و کمبودها و ضعف‌هایی که منجر به افزایش آمار مبتلایان در ساوه شده است اعلام شود.

آقازاده بیان کرد: آمار بالای مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه که بیشتر مربوط به ساوه است برای مجموعه استان غیرقابل تحمل و نگران کننده است و ساوه را در لیست شهرستان‌های مشکل دار کشور قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی دو سوم مبتلایان استان مرکزی در ساوه و زرندیه است نشانگر آن است که یک جای کار لنگ می زند و باید تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در این منطقه و تصمیمات سختگیرانه برای کنترل آن اندیشیده شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group