جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

منتخب مردم ساوه و زرندیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ویروس کرونا در شهرستان ساوه دیرتر آغاز شد.

حجت الاسلام محمد سبزی در نشستی با رئیس دانشکده علوم پزشکی، معاونین و اعضای قرارگاه مردمی پشتیبانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در ساوه با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: اگر در حوزه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدامات سختگیرانه تری با تدبیر و جدیت از همان ابتدای شیوع بیماری صورت می گرفت این روزها شاهد افزایش آمار مبتلایان در ساوه و زرندیه نبودیم.

وی تاکید کرد: حق ساوه و زرندیه نیست که آمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کرونا در سطح استان به نسبت جمعیت دو شهرستان بالا باشد بلکه باید با اجرایی کردن دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی و نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شهرستانی اجازه داده نمی شد که این منطقه در وضعیت بحرانی قرار بگیرد.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با انتقاد از عدم کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی شهرستان ساوه گفت: باید به گونه ای تدابیر لازم اتخاذ و مبادی ورودی و خروجی شهر کنترل شود که حساسیت مردم برای مقابله با این ویروس منحوس تشدید شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شرایط اقلیمی روستاهای ساوه و زرندیه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد تردد مسافران و گردشگران در  نقاط روستایی هستیم و طی روزهای اخیر به دلیل نبود برنامه ریزی دقیق در کنترل مسافران، تعدادی از روستائیان این دو شهرستان مبتلا به بیماری کرونا شدند.

حجت الاسلام سبزی تاکید کرد: تردد مسافران و گردشگران در نقاط روستایی تهدیدی برای سلامتی جامعه روستایی و هشداری برای شیوع بیشتر بیماری کرونا و به عبارتی آغاز موج دوم گسترش این ویروس است.

وی با تقدیر از خدمات گروه‌های جهادی و مردمی، موکب ها و  قرارگاه پشتیبانی مقابله با کرونا در ساوه و زرندیه اظهار کرد: نباید با بی تدبیری و نبود برنامه ریزی دقیق زحمات گروه های مردمی و جهادی و موکب ها به هدر رود.

وی تصریح کرد: گروه های جهادی و مردمی و نیز موکب ها با حرکتی جهادی و در خور ستایش ضمن ضدعفونی کردن شهرها و روستاها، غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی و نیز کمک انسان دوستانه به بیماران کرونایی و پرستاران اوج همدلی و اتحاد مردمی را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که در دوران بحران می توان با انسجام بین بخشی بر مشکلات فائق آمد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: غربالگری ۳۰ درصد از جمعیت شهری و روستایی ساوه و زرندیه به میزان حدودا ۸۰ هزار نفر از سوی وزارت بهداشت هدفگذاری شده است اما خوشبختانه با تلاش جمعی کار غربالگری شهروندان ساوه و زرندیه از برنامه زمان بندی جلوتر است و هم اکنون افزون بر ۷۰ هزار نفر در طرح مبارزه با کرونا غربالگری شده اند و پیش بینی می شود که از مرز ۸۰ هزار نفر عبور کرده و به مرز ۱۰۰ هزار نفر و ۴۰ درصد جمعیت برسد.

 دکتر مهدی مصری هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری مراکز سلامت و نیروهای مردمی و داوطلب اجرا می‌شود و علاوه بر تب سنجی ، غربالگری بالینی و بررسی وضعیت علائم اولیه ابتلا به کرونا صورت می گیرد.

وی شناسایی گروه‌های پرخطر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تعطیلی اصناف و بازار و نیز خودداری از شکل گیری نقاط تجمعی از جمله انتظارات نظام سلامت از مردم است.

دکتر مصری به نگرانی حوزه سلامت شهرستان در خصوص تردد مسافران خارج از شهرستان در روستا اشاره کرد و افزود: انتظار ما از مردم این است که دید و بازدیدهای عید امسال را کنسل کنند و به اقوام خود بگویند که بعد از بحران کرونا به این منطقه و دیدن آنها بیایند.

سرپرست علوم پزشکی ساوه به انجام ضدعفونی و گند زدایی خیابان ها و معابر شهرستان به طور مستمر نیز اشاره کرد و افزود: تنها راه مقابله با کرونا ایجاد حساسیت با تاکید بر عدم استرس زایی در جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم و رعایت مراقبت های بهداشتی است.

وی با قدردانی از گروه های مردمی و جهادی به عنوان پشتیبان حوزه سلامت تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و با نیازسنجی دقیق بیماران و کادر درمانی در سایه برنامه مدون و راهبردی این ویروس منحوس را شکست دهیم.

در این نشست نمایندگانی از گروه های جهادی، مردمی، اصناف و موکب ها به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در راستای مبارزه با کرونا پرداخته و پشتیبانی از بیماران و کادر درمانی اعلام کردند.

توزیع میان وعده شامل میوه، آبمیوه، کیک و بیسکوئیت، شیر، آب معدنی، ضدعفونی شهر، غربالگری و تب سنجی مبادی ورودی و خروجی، تامین بخشی از اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله مهمترین فعالیت های گروه های جهادی و موکب های شهرستان ساوه در روزهای کرونایی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group