جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار مرکزی گفت: التهاب بیماری کرونا در شهرستان های مختلف استان مرکزی فروکش کرده و وضعیت نسبت به گذشته امیدوارکننده‌تر شده است.

سیدعلی آقازاده در گفتگو با خبرنگاران به تشریح مصوبات جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی پرداخت و اظهار کرد: تشدید کنترل ورودی و خروجی های استان مرکزی در دستور کار فرمانداران است و همه افرادی که به استان وارد یا خارج می‌شوند تحت غربالگری و مورد معاینه اولیه قرار می‌گیرند و توسط تیم‌های هلال احمر و علوم پزشکی راهنمایی شده و در صورت مشکوک بودن جهت درمان منتقل خواهند شد.

وی به گزارشات خوب و امیدوارکننده فرمانداران در خصوص کاهش شیوع بیماری کرونا در سطح استان اشاره کرد و افزود: روند ابتلا به بیماری و آمار جانباختگان در شهرستان‌های ملتهب در حوزه ویروس کرونا نظیر ساوه، دلیجان و اراک بسیار امیدوارکننده ‌تر شده است و آمار خروجی از بیمارستان ها از تعداد ورودی بیشتر شده است و ادامه این روند امکان فروکش کردن بیماری تا دو هفته آینده را محتمل‌تر خواهد کرد.

استاندار مرکزی تسریع در تحقق شعار شکست ویروس کرونا را نیازمند همکاری مردم بویژه اصناف و اتخاذ تدابیر لازم دانست و افزود: تعطیلی اصناف غیرضروری و همکاری در اجرای مصوبات قرارگاه منجر به فروکش شدن نسبی شیوع بیماری شده است.

وی عدم پرداخت اجاره املاک متعلق به اوقاف و بخشودگی اجاره بهای املاک تجاری وابسته به شهرداری به مدت دو ماه را از جمله مصوبات قرارگاه دانست و از اداره کل اوقاف و شهرداری خواست تا سازوکار لازم برای اجرای این مصوبه را در حمایت از اصناف و کسبه اتخاذ کنند.

آقازاده از مالکین مغازه‌ها و املاک تجاری استان مرکزی خواست تا به نهضت انسان دوستانه و خیرخواهانه عدم دریافت اجاره بها از کسبه بپیوندند تا جبران بخشی از زیان اقتصادی صنوف محقق شود.

وی به کاهش آمار مبتلایان اشاره کرد و افزود تصریح کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان در استان مرکزی در روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه به نصف آمار روز گذشته رسیده است و این نشانگر تلاش جمعی و همکاری مردم بوده است.

استاندار مرکزی از اصناف و مشاغل ضروری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ خواست تا به دلیل حجم بالای مراجعین دستورالعمل های اولیه بهداشتی را رعایت کنند و با کنترل ورودی و خروجی مشتریان و ضدعفونی فروشگاه از انتشار بیشتر ویروس خودداری کرده و یقین بدانند که در صورت بی توجهی از سوی دستگاه قضائی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی بر لزوم برخورد قضائی با جایگاه های پمپ بنزینی که اقدام به رعایت اصول بهداشتی نمی کنند تاکید کرد و افزود: هرگونه کوتاهی در این خصوص منجر به پلمب جایگاه خواهد شد.

آقازاده در خصوص تامین اقلام بهداشتی نیز بیان کرد: تعلل برخی از دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان موجب شد تا با وجود استقرار واحدهای تولیدی ماسک و موادضدعفونی در استان نتوانیم نیاز هم استانی‌ها را تامین کنیم.

وی بیان کرد: از امروز بالغ بر ۳.۵ تن الکل تولیدی در سطح استان سهم هم استانی ها خواهد بود و با نظارت دقیق استانداری در بین مردم توزیع خواهد شد. همچنین روند احداث کارگاه های تولید ماسک توسط نیروهای مردمی و بسیجی افزایش یافته است و با در نظر گرفتن سهمیه استان از تولید ماسک در شهرستان زرندیه دسترسی مردم به ماسک تسهیل خواهد شد، همچنین تامین ماسک مورد نیاز کادر درمانی نیز جزو مصوبات جلسه بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group