چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: زمان پیش‌بینی شده برای برداشت یاقوت سرخ ساوه تغییر کرده است.

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی سازمان هواشناسی حاکی از وقوع بارش‌های زودهنگام پائیزه بود، بر این اساس به باغداران توصیه شد به جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، به محض فعال شدن سامانه بارشی اقدام به برداشت زودهنگام محصولات خود کنند.

وی بیان کرد: از آنجاکه میزان بارش‌های چند روز گذشته به حدی نبود که بتواند به محصولات باغی بویژه انار خسارت وارد کند، بر این اساس به باغداران توصیه می‌شود که در برداشت انار عجله نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در ادامه گفت: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی در آبان‌ماه بارندگی موثری در استان مرکزی رخ نخواهد داد، از طرفی میانگین بارش‌های پائیزه سالجاری نسبت به درازمدت و سال گذشته کمتر و دمای هوا نیز 1.5 درجه گرمتر خواهد شد، بنابراین به باغداران توصیه می‌شود که برای برداشت انار عجله نکنند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های خاصی انار ساوه را در جهان به شهرت رسانده است، بیان کرد: این محصول باید فرآیندی را طی کند تا هنگام برداشت از کیفیت لازم و آبدهی مطلوب برخوردار شده، یا به درجه "ملس بودن" که یک ویژگی جذاب برای انار ساوه است دست پیدا کند. بنابراین باغداران باید برای دستیابی به محصولی با کیفیت ممتاز صبور باشند، بدیهی است که هر چقدر زمان برداشت انار به تعویق بیفتد، کیفیت بالایی نیز حاصل خواهد شد.

شریفی در ادامه از برداشت افزون بر 100 هزار تن انار از باغات شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: هم‌اکنون 12 هزار هکتار از اراضی ساوه زیر کشت انار است، اما سطح زیر کشت باغات موثر و اقتصادی شهرستان بالغ بر 10 هزار و 800 هکتار است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group