جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به اینکه موسیقی از زندگی مردم حذف شدنی نیست، گفت: گرایش مردم به موسیقی‌های سطح پایین نتیجه عدم حمایت از موسیقی سنتی غنی و فاخر اصیل ایرانی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی ملکی در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با اشاره به طرح موضوع موسیقی و برنامه‌های شادی آفرین در جلسه شورای فرهنگ شهرستان، گفت: طرح موضوع موسیقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کار بسیار خوبی است چرا که بررسی ابعاد گوناگون این موضوع و حل موانع و مشکلات پیش رو منجر به عدم حذف این کالای فرهنگی از جامعه خواهد شدکه جای قدردانی دارد.

وی بیان کرد: علت وابستگی زیاد جوانان به موسیقی‌های سطحی محدودیت‌هایی است که متاسفانه برای موسیقی گرانسنگ سنتی خود ایجاد کردیم که متاسفانه این محدودیت‌ها وجود دارد و اجازه نمی‌دهد موسیقی سنتی اصیل ایرانی که بسیار والا و فاخر و تاثیرگذار است در جامعه به خوبی جاری و ساری شود.

وی از متولیان فرهنگی شهرستان خواست تا به ذائقه و سلیقه بخش دیگری از مردم جامعه نیز توجه کنند و با برگزاری برنامه‌های بیشتری از کنسرت موسیقی سنتی، نیاز مردم را به ویژه با اجرای هنرمندان بومی ساوجی و نیز هنرمندان مطرح کشور تامین کنند.

رئیس دادگستری ساوه تاکید کرد: گرچه شاهد ایجاد گرایش جوانان به موسیقی هیجانی سطحی هستیم اما واقعیت این است که فرهنگ کشور و جامعه ایرانی این طور نیست و در صورت صدور مجوز برای پخش موسیقی اصیل قطعا گرایش مردم به موسیقی‌های هیجانی سطح پایین کاسته خواهد شد.

وی به دغدغه فعالان فرهنگی مبنی بر رعایت ضوابط و مقررات در اجرای کنسرت‌های موسیقی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: لازم است جلسات کارشناسی تری با حضور افراد مختلف برگزار و نسبت به برخی مشکلات و آسیب‌هایی که در حین اجرای کنسرت بوجود می آید هم اندیشی و تصمیم سازی کرد تا منجر به حذف این برنامه نشاط آفرین و شادی بخش نشود.

ملکی در ادامه گفت: حضور بخشی از شرکت کنندگان در کنسرت‌های موسیقی از شهرهای دیگر نشانگر علاقه ساکنین آن شهرها به موسیقی است که به دلیل محدودیت در اجرای این برنامه‌ها مجبور به سفر به شهرهای دیگر هستند و چه بسا حذف موسیقی در ساوه منجر به عزیمت مردم ساوه به شهرهای دیگر جهت شنیدن موسیقی شود. بر این اساس موسیقی از زندگی مردم حذف شدنی نیست.

وی در ادامه به استقرار میز خدمت در نماز جمعه و سایر برنامه های فرهنگی شهرستان اشاره کرد و افزود: دستگاه قضائی نیز آماده برگزاری میز خدمت در نماز جمعه و مساجد شهرستان است.

رئیس دادگستری ساوه با اشاره به حضور دادستان کل کشور در بین مردم در جریان سفر اخیر وی به ساوه گفت: حضور مسئولان در بین مردم و برپایی میز خدمت در تقویت آرامش و اعتماد مردم به نظام بسیار تاثیرگذار است و مردم متوجه می‌شوند که مسئولان پاسخگو هستند.

ملکی در ادامه به تقدیر دادستان کل کشور از انسجام بین بخشی در ساوه اشاره کرد و گفت: نماینده ویژه دادستانی کل کشور نیز چند روزی است که در سفر به ساوه پیگیر مطالبات صنعتگران و موضوعاتی است که در سفر دادستانی به این شهرستان مطرح شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group