پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

شهردار ساوه از توقف صدور پروانه برای احداث ساختمان‌های بیش از سه طبقه مسکونی روی پیلوت در لايه‌هاي مياني و مرکزی شهر از ابتدای مهر ماه سالجاری خبر داد.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: یکی از پدیده‌هایی که اغلب شهرها بویژه ساوه امروز با آن مواجهند، پدیده بلندمرتبه سازی بی رویه است که علاوه بر ایجاد نوعی ناهمگونی و بی‌نظمی در شهر، موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان شده است.

وی ادامه داد: مهاجرپذیری و رشد شتابان و بی رویه جمعیت در شهرهایی مانند ساوه و به تبع آن نیاز به مسکن در گذشته احداث ساختمان‌های بلند را به عنوان راه حلی ضروری مطرح كرد که این امر تأثیرات منفی روی مديريت کاربری های شهری را در سه مقوله مسکونی، معابر و سرانه خدماتی به همراه داشته است.

حسینی با بیان اینکه لازم است که راهکارهای مناسبی در جهت ساماندهی و کاهش تبعات این پدیده در شهرها پیش بینی شود، افزود: نياز مدیریت جامع و اثر بخش در شهر آن است که مدیر علاوه بر توجه به مسائل اقتصادي شهر و شهرداري به فکر رفاه اجتماعی مردم و آسایش و آرامش شهروندان نیز باشد چرا که انبوه سازی بی رویه در مرکز شهرها پیامدهای زیادی از جمله آلودگی‌های زيست محيطي، صوتی و آسیب های روحي و اجتماعی شهروندان را در شهر رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: با توجه به توزيع ناهمگون جمعيت نسبت به خدمات در لايه‌هاي مياني شهر و ضرورت توسعه ساير مناطق شهري و در راستاي تحقق أهداف فوق از ابتدای مهرماه سالجاری صدور پروانه برای احداث ساختمان‌های بیش از سه طبقه مسکونی روی پیلوت در لايه هاي مياني و مركزي شهر به جز پهنه‌هاي هدف متوقف خواهد شد.

شهردار ساوه همچنین از اعمال محدودیت‌های قانوني برای ساخت زمین های قولنامه ای در این شهر از اول مهرماه خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون و آرا هيئت عمومي ديوان عدالت اداري از ابتدای مهرماه ٩٨ صدور پروانه و ساخت و ساز در زمین های قولنامه‌ای متوقف خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم و با عنايت به مصوبه شوراي اسلامي شهر ساوه متقاضیان مسکن در ساوه می‌توانند جهت تأمین مسکن مورد نیاز خود با مراجعه به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ساوه جهت تأمين مسکن مورد نیاز خود نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group