جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت: با گذشت چند سال از ارتقای فرماندار ساوه به فرمانداری ویژه تفویض اختیارات به مدیران شهرستان ویژه ساوه هنوز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مجید عسگری در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه خواستار تفویض کامل اختیارات از سوی مدیران استانی به مدیران شهرستان ویژه ساوه و پررنگ شدن حضور مدیران استانی در شهرستان ویژه ساوه شد و اظهار کرد: حضور قوی مدیران کل در شهرستان، لزوم درایت مدیران شهرستانی را می‌طلبد به عبارتی باید مدیران شهرستان از مدیران استانی مطالبه‌گر باشند.

وی با تاکید بر اینکه واگرایی‌هایی که بوجود می‌آید به دلیل عملکرد نامطلوب مسئولان است، تصریح کرد: بهبود روش‌های مدیریتی در ساختار اداری استان باید تعمیم داده شود.

وی از شهرستان ساوه به عنوان شهرستان ویژه یاد کرد که فرماندار آن معاون استاندار مرکزی است و گفت: با وجود اینکه موضوع تفویض اختیارات مدیران شهرستانی از گذشته مطرح شده است، اما تفویض اختیارات به مدیران شهرستانی هنوز اتفاق نیفتاده است. فرمانداری ساوه فرمانداری ویژه است و روسای ادارات شهرستانی معاون مدیرکل هستند. باید با احصای اختیارات روند خدمت رسانی به مردم این شهرستان تسهیل شود.

عسگری تصیرح کرد: معنا ندارد یک شهروند ساوجی برای یک کار اداری به مرکز استان برود و بعضا بدون موفقیت و با واگرایی و اوقات تلخ و خاطری ناراحت برگردد. نباید برای صدور مجوز یک پروانه صنعتی، سرمایه گذاران به مرکز استان مراجعه کنند بلکه باید در سطح مدیریتی شهرستان این نیازها برطرف شود. در برخی مواقع واگرایی را در حوزه اداری استان و شهرستان ساوه نظاره گر هستیم که این واگرایی سم مهلکی برای سیستم اداری و نظام است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در انگیزه کاری خود بازنگری کنند، افزود: برخی اخبار در شهرستان ساوه از عدم تحرک کاری مدیران به گوش می رسد. برخی از مدیران برنامه ده‌گردشی و بازدید میدانی از مشکلات مردم را ندارند.

وی در ادامه با یادآوری نامگذاری سالجاری به عنوان رونق تولید اظهار کرد: ادارات رونق تولید را در حیطه سازمانی و مجموعه اداری خود به خوبی تعریف کنند و بایدها و نبایدهای آن به طور دقیق و صحیح تبیین شود.

عسگری در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی تاکید کرد: برخی هنوز جنگ اقتصادی دشمن را باور ندارند و باید در این خصوص تدبیر و هوشیاری بیشتری را به خرج دهند تا در این جنگ نیز نظام اسلامی موفق به شکست دشمن شود.

وی حضور نفوذ‌ها، فعالیت افراد معاند نظام در داخل کشور و نیز سوء مدیریت و عدم کارآیی را موجب شکل گیری مشکلاتی برای کشور در قالب جنگ نرم دانست و افزود: عدم توجه به جنگ نرم زمینه ساز بروز جنگ روانی در کشور و موجب شکل گیری جنگ اقتصادی تمام عیار شد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی سرباز و سردار می‌خواهد، تصریح کرد: خمودگی، بی انگیزگی، وقت نداشتن برای کار مردم، مدیر مسافر بودن در جنگ اقتصادی معنایی ندارد و یکی از مشکلاتی که در نظام اداری کشور داریم وجود افرادی است که انگیزه کار کردن ندارند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی، شناخت پاشنه‌های آشیل برای حل مشکلات مردم در جنگ اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضور مسئولان در بین مردم بسیاری از مشکلات را تسهیل خواهد کرد و در شهرستان ساوه نیز باید حضور مدیران کل در شهرستان در کادر اداری و اجرایی تقویت شود.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: اصل و اساس کار در انتخابات، سلامت و بی طرفی با تأکید بر مشارکت حداکثری است. دیدگاه مجریان انتخابات، باید تحقق اصل "میزان رای ملت است" باشد و هیچ شانی خارج از قانون برای خود قائل نیستیم..

وی با تاکید بر اینکه مجموعه دولت وامدار هیچ فرد یا جناحی در انتخابات نیست، گفت: اخبار انتخابات را به دقت بررسی و رصد خواهیم کرد و با هر حرکتی که شائبه طرفداری از یک جناح و فرد را ایجاد کند برخورد خواهیم کرد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی در ادامه به موضوع انتصاب بخشدار جدید بخش مرکزی ساوه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در انتصابات به دیدگاه ناسیونالیستی قائل نیستیم و همه ایران و استان مرکزی سرای ماست، گفت: اولویت در انتصابات احراز صلاحیت عمومی، امنیتی، فردی و اجتماعی است و براساس نقطه نظر مدیر منطقه صورت می‌گیرد.

وی از بخشدار جدید بخش مرکزی ساوه خواست تا سلامت، صداقت، حکمت، حلم، صلابت و خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار دهد. جابجایی مدیران در راستای اصلاح و‌ تقویت امور مردم و بدون سفارش هیچ کسی صورت می‌گیرد.

عسگری در ادامه با تاکید بر اینکه می‌گویند، سال ۹۸ سال سختی است، گفت: دشمن به شدت وحدت ما را نشانه گرفته است.

وی بیان کرد: در سال جاری شاهد افزایش ۴۷ درصدی حقوق کارگری هستیم و این افزایش احتمال دارد مشکلاتی را برای مدیران صنایع و کارفرمایان ایجاد کند. از این رو ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب برای برون رفت از مشکلات احتمالی باید در دستور کار قرار گیرد. دشمن به اعتراضات کارگری امید بسته است و آن را به مشکلات دیگر حوزه‌ها گره می‌زند.

وی خواستار رصد دقیق اوضاع شهرستان به عنوان شهرستان کارگری کشور شد و افزود: در جنگ اقتصادی نباید کشته بدهیم. تلاش برای حل جزئی ترین مشکلات که دشمن آن را به بحران تبدیل نکند در دستور کار مدیران باشد. همچنین مدیریت افکار باید توسط رسانه‌ها صورت گیرد و مدیریت فضای مجازی نیز به درستی صورت گیرد.

عسگری تاکید کرد: در سالجاری باید به مراتب، بیشتر به سلامت اداری توجه کنیم تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم فراهم شود. مدیریت مصرف و هزینه در سالجاری و تقویت ارزش های اسلامی با تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از جمله سرکشی خانواده شهدا جزو اولویت ها باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group