پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: روزانه یک تن زباله عفونی در سطح این شهر جمع آوری می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن مددی در جلسه هماهنگی مراکز درمانی شهر با مدیریت پسماند شهرداری جهت ساماندهی زباله های عفونی، گفت: از این میزان زباله عفونی حدود 700 کیلوگرم آن از بیمارستان‌ها و حدود 300 کیلوگرم آن از درمانگاه و مطب پزشکان جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: تفکیک زباله‌های بخش درمان اعم از عفونی و عادی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بر عهده واحدهای درمانی است و سازمان مدیریت پسماند شهرداری براساس قانون، وظیفه حمل، دفن و یا امحاء این زباله ها را برعهده دارد.

مددی با بیان اینکه مرجع نظارت بر این موضوع سازمان محیط زیست است، تصریح کرد: عمده مشکل موجود در این زمینه بحث هزینه است، چراکه سیستم حمل و دفن این زباله ها با سایر زباله های شهری متفاوت بوده و تعرفه آن از زباله های عادی بیشتر است.

وی یادآور شد: اگر زباله های بیمارستانی به درستی مدیریت و دفع نشود به عنوان یکی از مهمترین معضلات جوامع شهری به عنوان تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود لذا باید ایمن سازی شده و تحت شرایطی خاص دفع شوند.

مددی اظهار کرد: براساس تعریف ارائه شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وسایل آلوده به خون و ترشحات بیمار، بافت ها و پسماندهای جراحی، انواع سرنگ، آنژیوکت، باند، پنبه، زواید تزریقات و پانسمان، دستکش ها، ست و کیسه خون، ماسک بیمار، انواع وسایل برنده، پسماندهای دارویی، انواع سوند و حتی پسمانده غذای بیماران عفونی جزو زباله های عفونی و بیمارستانی محسوب می شوند.

در ادامه این جلسه تعیین بهای خدمات جمع‌آوری و دفن پسماندهای ویژه در سالجاری به ازای هر کیلوگرم مورد بررسی قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group