جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه سیل اخیر یک آزمون و امتحان الهی برای ملت و دولت بود، اظهار کرد: همه ملت و مسئولان وظیفه دارند که به میدان بیایند و به یاری سیل زدگان بشتابند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در جلسه هماهنگی کمک به سیل زدگان استان‌های لرستان و خوزستان که با حضور خادمین موکب‌های اربعین، اصناف و جمعی از مدیران صنایع شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: مردم شهرستان ساوه به ویژه خادمین حسینی در موکب های اربعین منتظر بخشنامه و دستورالعمل نبوده و همواره پیشگام هستند و از همان روزهای نخست وقوع سیل کار جمع آوری و انتقال کمک های مردمی را به سیل زدگان شروع کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه موکب های اربعین حسینی باید به یاری سیل زدگان بشتابند، افزود: خدمات صادقانه و خالصانه موکب‌های اربعین حسینی مانع از تبلیغات منفی برای سست کردن اراده مردم خواهد شد.

امام جمعه ساوه در ادامه اعتمادسازی برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان، مردم محوری و خودجوشی با محور بر برنامه ریزی در جمع آوری و توزیع کمک‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربه نشان داده است که مشارکت مردم در کنار بخش دولتی به مراتب تاثیرگذار و موجب تسریع در ارائه خدمات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سیل اخیر آزمون بزرگی برای ملت ایران است، تصریح کرد: سیل زدگان به گونه‌ای در معرض امتحان الهی هستند و ملت ایران نیز آزمون دیگری پیش رو دارند و باید هر دو در این آزمون الهی سرافراز بیرون آیند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه از همه مجموعه‌های دولتی و نیز بخش خصوصی به ویژه صنعتگران، فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شهرستان ساوه خواست تا با مشارکت در تامین نیازهای سیل زدگان به یاری آنان بشتابند.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: مجموعه سپاه و بسیج دوشادوش مردم و نهادهای خدمات رسان در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران استان کمک های مردمی پس از جمع آوری از طریق سپاه به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط زندگی مردم در استان خوزستان بحرانی است، افزود: استان مرکزی به عنوان استان معین استان لرستان انتخاب شده است، اما به دلیل بروز شرایط بحرانی در استان خوزستان بخشی از کمک‌های جمع آوری شده مردم به استان خوزستان ارسال خواهد شد.

سرهنگ دستجانی به آغاز فعالیت موکب‌های اربعین حسینی در شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: قرار بر این شده است که بخشی از خادمین موکب‌های اربعین حسینی شهرستان ساوه در مناطق سیل زده مستقر شده و اقدام به پخت غذا و توزیع در بیان سیل زدگان کنند و بخش دیگری نیز در سطح شهرستان کار پشتیبانی و جمع آوری کمک‌های مردمی را انجام دهند.

وی همچنین از انتقال چندین محموله مواد غذایی و آب معدنی طی دو روز اخیر به مناطق سیل زده استان‌های لرستان و خوزستان از شهرستان ساوه خبر داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group