شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

شهردار شهر ساوه گفت: شهر کهن، متمدن و تاریخی ساوه با اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساختی و مبلمان شهری نسبت به گذشته حال بهتری دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید مهدی حسینی در نشست با خبرنگاران با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ارتقای سطح رضایتمندی عمومی اظهار کرد: نقش رسانه در همراهی و همگام سازی مردم با مجموعه مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار است.

وی به اتفاقی که در سال 96 در اثر تحول درآمدی و شکست در بودجه شهرداری بوقوع پیوست گفت: این اتفاق موجب بروز بحران و شوک در آمدی در حوزه شهری شد.

وی ادامه داد: شورای پنجم با بحران مالی و اقتصادی کار را آغاز کرد و در چنین شرایط بحرانی لازم بود تصمیمات صحیح، درست و به موقع باشد که با تلاش جمعی و با وجود محدودیت‌های مالی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور خوشبختانه شاهد افزایش سهم بودجه عمرانی شهرداری نسبت به سهم بخش جاری در مقایسه با سال گذشته هستیم .

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه در 11 ماه سال 96 سهم بخش جاری از بودجه شهرداری 54 درصد و سهم بخش عمرانی آن 46 درصد بود، افزود: این در حالی است که در 11 ماه سال‌جاری سهم بخش عمرانی از بودجه به 54 درصد افزایش و بخش جاری به 46 درصد رسیده است.

وی گفت: در سال گذشته با تعامل و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با توجه به شرایط اقتصادی کشور یک بودجه منطقی و تحقق‌پذیر با همه جوانب اقتصادی برای شهر پیش‌بینی شد و با همت و سخت‌کوشی مجموعه شهرداری، تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها بکار گرفتیم.

وی با بیان اینکه از بودجه 138 میلیاردی شهرداری در سال 97 طی 11 ماهه امسال 128 میلیارد تومان آن محقق شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که هزینه اداره شهر بسیار بالا و درآمد شهرداری‌ها پایین است، شهرداری ساوه توانسته قدم‌های مثبتی را در جهت توسعه شهر بر دارد و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده اتفاقات مبارکی در سال آینده در شهر رخ دهد.

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه شکست درآمدی شهرداری موجب شکستن کمر مجموعه مدیریت شهری شد و خانواده شهرداری روزهای بسیار سختی را سپری کرد، افزود: اصلاح ساختاری در حوزه درآمد شهرداری اتفاق بزرگی بود که بوقوع پیوست بودجه و به عنوان یک نقطه عطف و گام مبارکی بود که مجموعه مدیریت شهری را از یک وابستگی بیش از حد به عوارضات ارزش افزوده و پول های بدون تلاش جدا کرد و خوشبختانه با فهم بالای شهروندان به سرعت منابع درآمدی جدید جایگزین منابع مالی متاثر از ارزش افزوده شد.

وی گفت: در سال 1395 از بودجه 164 میلیاردی شهرداری ساوه بالغ بر 100 میلیارد تومان منابع حاصل از عوارض ارزش افزوده بود و مابقی از محل سایر درآمدها بود اما در سالجاری از حدود 144 میلیارد تومانی که فراتر از بودجه مصوب رفته است سهم ارزش افزوده 44 میلیارد تومان و سهم سایر درآمدها حدود 100 میلیارد تومان شده است و این بیانگر آن است که جای منابع ارزش افزوده با سایر درآمدها تغییر یافته است که اقدام بسیار بزرگی بود که با حمایت شورای شهر و همراهی مردم عملی شد.س

حسینی، تاکید کرد: حمایت شورا و همکاری و همراهی مردم موجب شد از این شرایط بحرانی با موفقیت عبور کنیم و خدمات صادقانه به شهروندان با اولویت بندی بدور از سلیقه افراد و‌ متناسب با نیاز شهروندان تعریف و در شرایط اقتصادی سخت در حوزه شهری ارائه شود.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: حضور ترافیک سنگین در متن شهر به عنوان پدیده ای است که موجب اذیت و آزار شهروندان شده است و در علوم ترافیک شهری این معضل برای شهرهایی نظیر ساوه که نباید ترافیک داشته باشند قابل قبول نیست و دلیل آن عدم وجود دسترسی‌های شهری و شریانی است که در سنوات گذشته احداث نشده است و نتیجه آن حضور ترافیک سنگین و تردد وسایط نقلیه سنگین و آسیب رساندن به زیرساخت‌های شهری است.

شهردار ساوه افزود: لذا مجموعه مدیریت شهری به دنبال احداث کمربندی شهری برای برون رفت از این مشکل بود که هم اکنون بطول 16 کیلومتر در حال اجراست و در سال آینده کمربندی شمالی و شرقی با شتاب بالا اجرا و اثر بخشی این پروژه ها به نسبت زیرگذر و روگذر به مراتب بهتر است و بالغ بر 60 هزار نفر از جمعیت شهری در از مزایای این کمربندی در شمال شهر بهره مند خواهند شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group