جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رییس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: مدیریت مناسب و تعامل بین بخشی مجموعه مدیریت شهری با دستگاههای اجرایی و شهروندان، الگویی موفق در عبور از بحران مالی شهرداری ساوه بود.

به گزارش ایسنا،ذ منطقه مرکزی، احمد حاج امینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شورای پنجم با چالش مالی متاثر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مواجه شد و این محدودیت نیازمند مدیریت و برنامه ریزی در حوزه بودجه و هزینه‌ها بود که با نیازسنجی و اولویت بندی صورت گرفت.

وی بر علنی بودن جلسات پارلمان محلی و شفاف سازی در جلسات شورا تأکید کرد و افزود: اطلاع رسانی و تبیین برنامه‌های شورا و شهرداری حق مردم است و نمایندگان مردم در شورا خود را موظف به پاسخگویی در مقابل مطالبات مردمی می‌دانند.

رییس شورای شهر ساوه بر تعامل دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی با مجموعه مدیریت شهری و نیز وحدت رویه بین اعضای شورای شهر به منظور حفظ منافع شهروندان تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی دقیق و منطبق با واقعیات توسط رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی شد.

رییس شورای شهر ساوه به معضل حاشیه نشینی به عنوان دغدغه اصلی شهروندان و مجموعه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در گذشته ساخت و سازهای غیر مجاز در نقاط مختلف شهر صورت گرفته است و منجر به تشکیل سکونت‌های غیرمجاز و نقاط حاشیه‌ای شده است و شورای پنجم با اولویت‌بندی نقاط هدف نظیر فانوس آباد، یاقوت آباد و ... به دنبال ساماندهی آنان است که با بهسازی معابر، احداث پارک، ایستگاه آتش نشانی، ارائه خدمات شهری گوناگون بخشی از خواست مردم است.

وی، نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، ساماندهی بلوار قائم، احداث زمین بازی، آغاز عملیات اجرایی طرح مسجد تا مسجد به منظور ساماندهی میدان انقلاب تا مسجد جامع، اجرای بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در محله قاسم‌آباد، تکمیل ساختمان نیمه کاره شهرداری با تخصیص اعتبارات لازم به تناسب درآمد شهرداری، ارتقای باشگاه ورزشی به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری به منظور تقویت فعالیت‌های فرهنگی، احداث مرکز آموزش شهروندی سلمانیه، جانمایی احداث فرهنگسرای تالار شهر، مراکز سرای محله را بخشی از اقدامات صورت گرفته در شورای پنجم دانست.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون برای ۱۷۰ متر مجوز ساخت صادر می شود اما در ساوه براساس مطالعات صورت گرفته اراضی مسکونی زیر متراژ مصوب قانون است لذا به منظور ساخت و ساز اصولی در سایه صدور پروانه ساخت قانونی، شورای شهر تسهیلاتی به‌ مالکین اراضی کمتر از وسعت ۱۷۰ متر ارائه کرد تا بتوانند با دریافت پروانه ساخت اقدام به ساخت و ساز اصولی کنند.

رییس شورای شهر ساوه با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۰ درصد آسفالت معابر شهری نیازمند بهسازی و انجام روکش آسفالت است، گفت: اجرای این حجم آسفالت معابر با میزان اعتبارات شهرداری پاسخگو نیست بنابراین با ارسال نامه ای از مقامات استانی درخواست شده است تا نسبت به تخصیص اعتبارات استانی به منظور ترمیم روکش آسفالت معابر شهری ساوه مساعدت کنند.

وی در ادامه با اشاره به رشد جمعیت شهری ساوه به عنوان یک شهر با مزیت مهاجرپذیر گفت: مدیریت اصلی در روان سازی ترافیک شهری احداث کمربندی است که هم اکنون کمربندی شمالی شهر در حال اجراست.

رییس شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه گفت: در حوزه فعالیت دفاتر پیشخوان نیز با برگزاری جلسات متعدد در شورای شهر و بررسی نقاط ضعف به دنبال ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group