جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

همزمان با دهه مبارک فجر اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی از سلسله اجلاسیه های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس به میزبانی شهرستان ساوه و در شرکت لاستیک پارس شهرصنعتی کاوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در این اجلاسیه  که با حضور مردم ساوه به ویژه خانواده معظم شهدای کارگری استان مرکزی، معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و پیکرهای دو شهید گمنام دفاع مقدس بر روی دستان شرکت کنندگان تشییع شد.

پخش کلیپ با موضوع معرفی شهدای کارگری استان مرکزی، مداحی و مرثیه سرایی ایام فاطمیه و در وصف شهدا، اجرای سرود با موضوع دفاع مقدس و اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این اجلاسیه بود.

یادآوری رشادتها و فداکاری های فرزندان ایران اسلامی به ویژه کارگران در حماسه دفاع مقدس ، تجلیل از خانواده معظم شهدای کارگری  و روایت گری ازدیگر بخش های ویژه این اجلاسیه بود   .

استان مرکزی 268 شهید کارگری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که سهم شهرستان ساوه 58 شهید گرانقدر کارگری است.

کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و 6200 شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با برگزاری 9 اجلاسیه به عنوان پیش مقدمه کنگره در مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

 

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از مرزهای جغرافیایی به غرب آسیا، خاورمیانه و به سراسر دنیا پرتو افشانی کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار سرتیپ پاسدار محمدنبی رودکی در اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس که به میزبانی شهرستان ساوه و در شرکت لاستیک پارس شهرصنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: اقتدار ایران اسلامی نتیجه یاریگری دین خداست و یاری دین خدا نصرت الهی را به ارمغان آورده است به گونه‌ای که ایران اسلامی در سایه توجهات الهی، در معادلات بین المللی تعیین کننده است.

وی در ادامه به دستاوردهای 40 ساله نظام اسلامی در حوزه دفاعی اشاره کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ده ها مولفه اقتدار دفاعی در کشور رقم خورده است. در گذشته موشک‌های ما  ۱۰۰ کیلومتر برد بییشتر نداشت اما به برکت انقلاب هم اکنون به بیش از 2500 کیلومتر برد موشکی دست یافتیم و این استعداد موشکی ایران است که آمریکا و دشمنان را تسلیم جمهوری اسلامی ایران کرده است و هیچگاه به خود اجازه تجاوز و حمله نظامی نمی‌دهند.

سردار رودکی باتاکید بر اینکه به برکت خون مطهر شهدا و ایستادگی ملت ایران همواره در اوج قله عزت ایستاده‌ایم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ۴۰ سال است در مقابل همه قدرت‌های زورگوی دنیا ایستاده و هشت سال جنگ را با را بر این کشور تحمیل کردند اما به فضل الهی این ملت ایران بودند که پیروز این جنگ نابرابر شدند.

وی به نقش امام به عنوان رهبری کشور و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری در کنار آحاد ملت ایران برای دفاع از کشور بسیج شدند و از سنگر تولید به سنگر مبارزه با زورگویی و‌ تجاوز شتافتند و در دفاع از انقلاب و اسلام مجاهدت کردند.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اخلاص و وحدت در تبعیت از رهبری رمز پیروزی ملت ایران در طول ۴۰ سال انقلاب و در برابر همه توطئه‌هاست، اظهار کرد: ملت ایران با صلابت و روحیه استکبارستیزی کشتی انقلاب را به دستان رهبر معظم انقلاب هدایت می‌کنند و این حضور مردم کشتی انقلاب را از امواج پرتلاطم محافظت خواهد کرد. هدف تشکیل انقلاب اسلامی سرنگونی رژیم طاغوت و تحقق عینی شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود و این روحیه همچنان ادامه دارد.

وی به نقش مردم استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم استان مرکزی با  تقدیم ۶۲۰۰ شهید زیر پرچم اسلام و ولی فقیه برای انقلاب نورافشانی می‌کنند.

وی به نقش 14 هزار شهید کارگری در تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:   بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز کشور در دوران دفاع مقدس به وسیله کارگران و واحدهای تولیدی داخل کشور تامین و یا از دشمن به غنیمت گرفته می‌شد که نشان از نقش پویای کارگران به ویژه شهدای کارگری در تثبیت اهداف انقلاب اسلامی دارد.

سردار رودکی به نقش کارگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری در استقلال کشور نقش بسزایی داشتند و به عنوان پیش قراولان تولید ملی همچنان نقش آفرینی می‌کنند.

وی به نقش کارگران در قطع وابستگی کشور به بیگانگان در طول 40 سال انقلاب اشاره کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود و‌ توطئه‌های دشمنان در طول این سالها موجب بیداری و هوشیاری ملت ایران شده و با استقامت و بردباری در مقابله با تمامی ترفندها برای دست یابی به استقلال و قطع وابستگی ایستاده‌اند.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس جهاد اقتصادی را لازمه مبارزه در  جنگ اقتصادی بیان کرد و افزود: جهاد اقتصادی سلاح مبارزه با جنگ اقتصادی است تا بتوان روحیه تولید و اداره کشور را تقویت کرد.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع همچنان باقی است اما شیوه جنگ و سنگرهای دفاع تغییر پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آئین اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان، در دوران دفاع مقدس که به میزبانی شهرستان ساوه و در شرکت لاستیک پارس شهرصنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون دو اجلاسیه با عنوان سنگرسازان بی سنگر و نیز شهدای کارگری در شهرستان‌های فراهان و ساوه برگزار شده است و اجلاسیه بعدی نیز با عنوان شهدای مدافع حرم در شهرستان دلیجان طی ماه آینده برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری هفت اجلاسیه دیگر در سال آینده در شهرستان های مختلف استان مرکزی به عنوان پیش مقدمه کنگره ملی نقش امام و 6200 شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: با اتمام 9 اجلاسیه در نقاط مختلف استان اجلاسیه اصلی کنگره در مهرماه سال آینده در اراک برگزار خواهد شد.

سردار کریمی در ادامه با تاکید بر اینکه دفاع همچنان باقی است اما شیوه جنگ و سنگرهای دفاع تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر در جنگ نظامی کارگران نقش ایثارگری و مجاهدت خود را به نحو احسن انجام دادند و جان خویش را فدای اسلام و انقلاب کردند امروز در جنگ دیگری با عنوان جنگ اقتصادی و سنگر دیگری باید در خط مقدم دفاع باشند. کارگران در جنگ نظامی زیر بمباران دشمن در سنگر تولید به کشور خدمت می‌کردند اما امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند.

وی به الزامات جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس اتفاقات مهمی به وقوع پیوست تا جبهه اسلام اجازه ندهد دشمن یک وجب از خاک این میهن به دست دشمن بیفتد، امروز در جبهه اقتصادی نیز باید حس جنگ به خود گرفته و با اعمال یک سری تغییرات اساسی و با تاکتیک اقتصادی به مقابله با این جنگ پرداخت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مدیریت صحیح و انقلابی، تغییر کارکرد و رویکرد نوین در سیاست‌ها و عزم جدی برای مقابله با جنگ اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کشور ما جمعیت جوان، متخصص و متعهد به عزت و اقتدار ایران و سرزمینی وسیع با امکانات فراوان وجود دارد که با توکل بر خدا و روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس قطعا در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد و تمامی محدودیت‌ها را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: فرماندهان جنگ اقتصادی نیز باید همانند فرماندهان دفاع دوران مقدس ساده زیست باشند و با باور قلبی به داشته‌های خود و با استفاده بهینه از توانمندی‌ها برای شکوفایی اقتصادی تلاش مضاعف کنند.

سردار کریمی به پشتیبانی مردم در جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی نیز اشاره کرد و گفت: تحریم خرید اجناس خارجی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق، حمایت از کالای ایرانی، باور به تولید ملی و مصرف تولید داخل در کشور و اتکاء به ظرفیت ها و سرمایه های درونی و اجرای درست اصل 44 قانون اساسی از جمله مواردی است که ملت ما باید در حوزه پشتیبانی این جنگ مدنظر قرار داده و بستر اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group