سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

استاندار مرکزی گفت: بالغ بر ۷۰ درصد مردم در محدوده خدمات شهری زندگی می کنند و نیاز است تا طرح های مردم محور در شهرها اجرا شود تا موجب ارتقای رضایتمندی در زندگی شهرنشینی شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در همایش شهرداران استان که به میزبانی شهرداری ساوه برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات شهرداران اراک و دلیجان که به دلیل شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان این سمت را ترک گفته اند، افزود: هفته آینده شهردار جدید دلیجان معرفی خواهد شد .

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی برای شهرداری ها سخت و پرمشقت است و کار کردن را دشوار کرده است، افزود: شهرداری ها سر و قلب لشگر اقتصاد مقاومتی بوده و بخش مهمی از لشگر جنگ اقتصادی هستند .

آقازاده اظهار کرد: با توجه به اینکه مجموعه های مدیریت شهری در کنار تامین بودجه مالی به دنبال کارهای عمرانی هستند، تعامل شهرداران با شوراهای اسلامی بسیار در موفقیت آنان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداران در چنین شرایط دشواری تلاش مضاعف می‌کنند و باید حمایت شوند، افزود: تعاملی که شهرداران با شوراها و فرمانداران و دستگاههای اجرایی برقرار می کنند موجب تحقق اهداف آنان خواهد شد و در مقابل، درک متقابل دستگاه‌های اجرایی و شهرداری یک نیاز واقعی است.

آقازاده با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان استان مرکزی هزار میلیارد تومان از مردم و سایر دستگاه‌ها مطالبه دارند، گفت: جزیره ای عمل کردن در شرایط فعلی کشور نتیجه بخش نیست. باید حمایت لازم به صورت عادلانه و نسبی در تعامل بین بخشی صورت گیرد. همه در زیر چتر نظام و دولت هستیم و باید برای توسعه کشور تلاش کنیم.

وی گفت: تغییر نگاه و تعاملی کار کردن مجموعه مدیریت شهری با دستگاههای دولتی براساس درک متقابل، یک اصل برای برون رفت از مشکلات و موانع پیش روست. شهرداری ها در زمره سازمان هایی هستند که دستگاه‌های خدمات رسان باید مراعات حال آنها را بکنند.

آقازاده اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور پول کمی که از کارهای عمرانی می ماند صرف کارهایی شود که مردم راحت تر و روان تر از این پروژه ها استفاده کنند.

وی گفت: بالغ بر ۷۰ درصد مردم در محدوده خدمات شهری زندگی می کنند و نیاز است تا طرح های مردم محور در شهرها اجرا شود تا موجب ارتقای رضایتمندی در زندگی شهرنشینی شود.

آقازاده با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام اولویت اول و خط قرمز شهرداری های استان باشند، اظهار کرد: سرمایه هایی که سال ها در پروژه های نیمه تمام زندانی شده اند را آزاد کنید.

وی بر پاکدست و جسور بودن شهردار تاکید کرد و گفت: شهرداران باید جسارت کارهای بزرگ را داشته باشند و از ضوابط عدول نکنند و در عین حال دستگاه های نظارتی هم چنین شرایطی را درک می کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی به دنبال جلوگیری از حیف بیت المال هستند افزود: دستگاه های نظارتی منافع مردم را دنبال می کنند و اگر کسی به دنبال منفعت شخصی باشد با او برخورد خواهد شد.

آقازاده با بیان اینکه امروزه مدیریت جهادی نیاز کشور است و همه باید تلاش کنند جسارت و شجاعت داشته باشند، اظهار کرد: شهرداران باید جلوی انحرافات را بگیرند چراکه اگر سوءاستفاده ای صورت گیرد مردم متضرر می شوند و برگشت اعتماد مردم دشوار می شود.

وی تاکید کرد: تعامل و درک متقابل درخصوص مشکلات و پرهیز از نگاه جزیره ای اساس کار مدیریت شهری باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group