چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

فرماندار ساوه گفت: نبود کنارگذر و تنوع تردد به دلیل ورود کامیون و وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر ساوه، آمار تصادفات درون شهری این شهرستان را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه که با حضور رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی با موضوع "تصادفات فوتی در شهرستان ساوه" در محل سالن جلسات ساختمان دادسرای ساوه برگزار شد، عنوان کرد: با راه‌اندازی کنارگذر شهر ساوه و عدم ورود کامیون به داخل شهر بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی شهر و تصادفات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به طولانی شدن تکمیل طرح احداث کنار گذر ساوه اظهار کرد: پیمانکار منتخب برای اجرای این طرح مشکلات زیادی در راه اندازی این کمربندی دارد که فرمانداری بخشی از این مشکلات را پیگیری و برطرف کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه با اشاره به حضور کامیون‌ها و تریلی‌ها در سطح شهر و پارک کردن و توقف آنها در مقابل درب منازل و معابر شهری گفت: با تعیین پارکینگی جهت کامیون‌ها در خارج از شهر، می‌توان از ورود کامیون ها به سطح شهر جلوگیری شود.

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات موثری در خصوص اتوبان ساوه همدان موسوم به اتوبان کربلا صورت گرفت و قدامات صورت گرفته با پیگیری‌های بعمل آمده باعث کاهش قابل توجه آمار تصادفات منجر به فوت در این محور پرتردد کشور شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: شورای شهر آمادگی دارد هزینه‌های اقدامات کارشناسی شده و فنی در خصوص کاهش آمار فوتی و مصدومین ناشی از تصادفات را تامین کند.

احمد حاج امینی با تاکید بر بحث فرهنگی و آموزشی در کاهش تصادفات گفت: ما هرچقدر سرعت‌گیر و پل عابر نصب کنیم ولی فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشیم به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک آموزش فرهنگی در شهرستان ساوه بیان کرد: شهرک آموزشی ترافیک هم اکنون در ساوه راه‌اندازی شده که این استارت کار است و گنجاندن مسائل ترافیکی در دروس مدارس نیز به عنوان راهکار دیگر، بسیار موثر خواهد بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group