جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: با احداث شهرک صنعتی جدید سرمایه گذاری خارجی در این شهرستان، سرعت سرمایه‌گذاری در شهر صنعتی کاوه کاهش یافته است.

محمد بهاروند در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: علت کاهش واگذاری زمین در شهر صنعتی کاوه، گرایش سرمایه گذاران به خرید زمین در شهرک صنعتی جدید ساوه با عنوان سرمایه گذاری خارجی مستقر در مجاورت روستاهای طرازناهید-احمد آباد است که دارای قیمت مناسب تری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ قرارداد در شهرک صنعتی جدید ساوه منعقد شده است، گفت: از این تعداد حدود 10 واحد به بهره‌برداری رسیده و 40 واحد در حال ساخت است.

بهاروند گفت: شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی ساوه نخستین شهرک صنعتی استان مرکزی است که در خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران قرار دارد و بالغ بر 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهر صنعتی کاوه نیز سه واحد صنعتی جدید فعال شده و 25 واحد صنعتی در حال انجام مراحل ساخت و ساز هستند .

فرماندار ساوه به برخورداری این شهرستان از دو شهرک صنعتی دیگر در منطقه نوبران و غرق آباد نیز اشاره کرد و گفت: عدم امکان استقرار مدیریت شهرک صنعتی به منظور مبادله اطلاعات با سرمایه گذاران و متقاضیان، ناکارآمدی معافیت‌های مالیاتی بخش محروم نوبران در جذب سرمایه گذار و نقاط ضعف در برخی از زیرساخت‌های مورد نیاز مانند بستر ارتباطی تلفن و اینترنت از مهمترین دلایل کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی غرق آباد است.

وی فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب، پستی بلندی‌های زیاد در اراضی شهرک صنعتی و هزینه بالای تسطیح، موانع و بوروکراسی اداری در روند جذب تسهیلات بخش تولیدی، فقدان ساختمان اداری، فضای سبز و روشنایی معابر، پایین بودن گرید شهر صنعتی غرق آباد و عدم امکان اخذ مجوز تولید برخی کالاها رااز دیگر دلایل کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی دانست.

بهاروند به دلایل کاهش تقاضا در شهر صنعتی نوبران نیز اشاره کرد و گفت: فاصله بیشتر از پایتخت در مقایسه با شهر صنعتی ساوه، ناکارآمدی معافیت‌های مالیاتی بخش محروم نوبران در جذب سرمایه‌گذار و نقاط ضعف در برخی از زیرساخت‌های مورد نیاز مانند بستر ارتباطی اینترنت و برق‌رسانی به طرح‌ها از جمله این دلایل است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group