پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

فرماندار ساوه گفت: راههای مواصلاتی این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه کمیته فنی سامانه‌های هوشمند نظارتی استان مرکزی و شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه عمده تصادفات استان مرکزی در حوزه استحفاظی راههای مواصلاتی ساوه رخ می دهد، عنوان کرد: حجم بالای تردد و نامناسب بودن راههای مواصلاتی ساوه عامل بروز سوانح متعدد رانندگی است.

وی با تاکید بر اینکه نجات جان یک نفر به منزله نجات جامعه است، افزود: به منظور اتخاذ سازوکار مناسب در راستای کاهش تلفات جاده ای در این شهرستان کارگروه استانی بررسی این موضوع در سطح شهرستان تشکیل شده تا راهکارهای مناسب برای کاهش سوانح اتخاذ شود.

فرماندار ساوه خستگی و خواب آلودگی رانندگان در هنگام تردد از محور اتوبان ساوه همدان به عنوان پرحادثه ترین محور استان مرکزی را موجب واژگونی خودروها بیان کرد که بخش اعظمی از تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است و گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان آمادگی خود را برای احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی به منظور ایجاد فضایی برای استراحت و رفع خستگی رانندگان اعلام می کند.

وی یکی از موانع پیش روی سرمایه گذاران برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی در این محور، دریافت تضمین نقدی از سوی وزارت راه و شهرسازی به ارزش 200 میلیون از سرمایه گذاران اعلام کرد و گفت: به منظور تسهیل در روند صدور مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی پیشنهاد می شود که نحوه اخذ تضمین به صورت نقدی تغییر یافته و تضمین دیگری نظیر چک یا سفته اخذ شود.

بهاروند خواستار ایمن سازی این محور شد و گفت: ایجاد شیارهای لرزاننده، نصب روشنایی در نقاط مستعد حادثه، راه اندازی پلیس راه در گردنه دخان و استقرار جرثقیل و تامین امکانات لازم در محور به منظور نجات جان انسان هایی که در داخل خودرو محبوس شدند و نصب علائم هشدار دهنده به میزان کافی را از جمله مواردی بیان کرد که در کاهش آمار مرگ و میر موثر است.

به گزارش ایسنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز گفت: در سال 1389 در استان مرکزی 643 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند و این رقم در سال 96 به 438 نفر کاهش پیدا کرده است.

علی زندی‌فر با تاکید بر اینکه استان مرکزی جزو چهار استان پرتردد کشور به شمار می رود؛ گفت: با وجود افزایش میزان تردد در محورهای استان در سال 1396 اما آمار تلفات جاده‌ای در آن نسبت به سالهای قبل کاهش نسبی یافته است هرچند با وجود این میزان کاهش همچنان از آمار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی مدونی که برای ایمن سازی و تقویت ابزارهای نظارتی در محورهای استان صورت گرفته است چشم انداز استان کاهش 20 درصدی حوادث رانندگی است تا بتوانیم در رتبه پائین تری در حوزه سوانح رانندگی کشور قرار گیریم.

وی نصب دوربین هوشمند را عامل مهمی در ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی دانست و گفت: به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌های مخابراتی در اتوبان ساوه همدان به عنوان پرحادثه ترین محور استان مرکزی امکان فعالیت مناسب دوربین‌ها و ثبت سرعت وجود ندارد و لازم است تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

زندی فر با اشاره به اینکه حدود 40 درصد تصادفات استان مرکزی در محورهای ساوه و زرندیه بوقوع می‌پیوندند خواستار مشارکت بین بخشی برای کاهش میزان تصادفات در این حوزه شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group