پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

با پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و با واگذاری زمین مورد نیاز، سایت مرکز امداد و نجات هوایی کشور در زرندیه مستقر می‌شود.

این پروژه با مشکل تخصیص زمین روبرو بود و مسئولان در گزارشی که ایسنا با عنوان "امداد هوایی زرندیه، روی هواست" در 21 اردیبهشت ماه 1395 منتشر کرد، اصلی‌ترین دلیل تاخیر در استقرار مرکز امداد و نجات هوایی کشور در زرندیه را عدم واگذاری زمین اعلام و نیز جایگزینی احتمالی استان البرز برای استقرار این مرکز امدادی را نیز مطرح کرده بودند، اما بالاخره با پیگیری نماینده مجلس و واگذاری زمین به این طرح، شهرستان زرندیه گزینه نهایی اجرای این طرح ملی شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، گفت: با تصویب کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی 20 هکتار زمین مورد نیاز برای استقرار سایت امداد و نجات هوایی واقع در پلاک ثبتی 183 الی 188 اصلی بخش چهار موسوم به عزبلو و کچلو (محدوده رودشور) شهرستان زرندیه به جمعیت هلال احمر واگذار شد.

وی بیان کرد: با واگذاری زمین 20 هکتاری برای احداث این طرح، عملیات اجرایی راه‌اندازی سایت امداد هوایی آغاز شد و 10 هکتار زمین نیز در آینده به وسعت این سایت افزوده خواهد شد.

منصوری با تاکید بر اینکه زرندیه به دلیل مجاورت با پایتخت بهترین گزینه برای استقرار مرکز امداد و نجات هوایی کشور است، عنوان کرد: مجاور بودن شهرستان زرندیه با استان‌های استراتژیک نظیر استان تهران،البرز، قم، همدان و قزوین امکان امداد رسانی به حادثه‌دیدگان را با استقرار مرکز امدادهوایی کشور در این شهرستان تسریع می‌بخشد.

وی از جمعیت هلال احمر استان مرکزی خواست تا اقدامات لازم را برای آغاز عملیات اجرایی احداث این طرح ملی انجام دهند تا در مواقع بروز حوادث و بحران کار امدادرسانی سرعت بیشتری به خود گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از افتتاح انبار دپوی اقلام امدادی، شامل مواد و تجهیزات امدادی هلال احمر در زرندیه به زیر بنای ۱۳۰۰ متر و در مجاورت بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان زرندیه و قرار گرفتن آن در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد هزاران خودرو از محورهای این شهرستان لازم بود که یک انبار امدادی مجهز به اقلام کامل امدادی تاسیس و به عنوان معین شهرهای همجوار بویژه پایتخت کشور خدمات لازم را ارائه دهد که این انبار در محور قدیم ساوه به زرندیه احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group