شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
چگونه پروژه‌ای را نیمه کاره رها کرده و به فکر افتتاح پروژه‌ای دیگر می‌افتید؟

Imageدر حالی که برخی خبرها از تاکید شورای شهر ساوه در تعدیل امکانات شهری خبر می‌دهند اما، واقعیت‌های موجود در سطح شهر خصوصا فاز 3 شهرک فجر ساوه که جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر را بر خود جای داده است از چیز دیگری حکایت می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، ساکنین فاز 3 شهرک فجر ساوه از کمبود امکانات شهری و عدم رسیدگی مناسب به این منطقه علی‌رغم وعده های مکرر شهردار و اعضای شورای شهر ساوه گلایه‌مندند.

 

‌حسین بنیادی یکی از ساکنین فاز 3 شهرک فجر به خبرنگار ایسنا گفت: سال‌هاست که شهرداری زمینی را برای احداث پارک برای این منطقه در کنار مسجد امام جعفر صادق (ع) پیش بینی کرده تا مردم به تفریح و سپری کردن اوقات فراغت در آن بپردازند اما، نه تنها تاکنون پارکی ایجاد نشده بلکه این زمین رها شده به محلی برای انباشت زباله، نخاله‌های ساختمانی و محل تزریق معتادین تبدیل شده است.

 

 وی افزود: شهردار و اعضای شورای شهر هر بار با حضور در این منطقه وعده می‌دهند که بزودی این مکان ساماندهی می‌شود اما گویا وعده‌های آنان هیچگاه عملی نمی‌شود.

 

 وی با بیان اینکه ما مثلا در شهر زندگی می‌کنیم اما از ابتدایی‌ترین امکانات شهری محروم هستیم‌، تصریح کرد: گرد و خاک برخاسته ناشی از این زمین متروکه موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود؛ همچنین وسایل بازی که در این منطقه احداث شده به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های آن موجب آسیب دیدن فرزندانمان می‌گردد.

 

 این شهروند اظهار کرد: شهردار ساوه اخیرا خبر ایجاد پارک و دریاچه‌ای بزرگ در یکی از نقاط شهری را اعلام کرد و حال سوال این است که آیا نباید از ایشان پرسید که چگونه شما پروژه‌ای را نیمه کاره رها کرده و به فکر افتتاح پروژه‌ای دیگر می‌افتید؟

 

 سید ابوالفضل هاشمی دیگر شهروند این شهرک نیز به خبرنگار ایسنا گفت: به‌دلیل نبود روشنایی لازم و متروک شدن زمینی که برای احداث پارک در فاز 3 پیش بینی شده بود، خانواده و نوامیس ما پس از غروب آفتاب و یا صبح زود جرات رفت و آمد از این محوطه را ندارند و همان‌گونه که می‌بینید این محوطه صدها سرنگ تزریق معتادین را در خود جای داده است و مکانی که قرار بود به محلی برای تفریح سالم جوانان تبدیل شود، به پاتوق معتادین و اراذل مبدل گشته است.

 

وی نبود ایستگاه مناسب اتوبوس‌، عدم وجود مرکز بهداشتی و درمانی‌، شعب بانک‌ها‌، دستگاه‌های خودپرداز‌، روشنایی کافی برای معابر‌، عدم جمع آوری به موقع زباله‌های شهری‌، کانون‌های فرهنگی و هنری‌، عدم رسیدگی مناسب شهرداری به فضای سبز و درختان بلوارها‌، بی توجهی به نظافت نهرها و معابر و نبود جایگاه سی ان جی را از دیگر مشکلات این منطقه ذکر کرد و افزود: از شهردار و اعضای شورای شهر و دستگاههای اجرایی دیگر می‌خواهیم بار دیگر وعده‌های خود را مرور کرده و به عهدی که به مردم داده‌اند وفا کنند.

 

در همین ارتباط رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفت: زمین متروکه‌ای که در این منطقه وجود دارد کاربری فضای سبز نداشته و کاربری آن آموزشی است.

 

 رضا دربان افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی این زمین یا باید پروژه آموزشی خود را در این مکان عملیاتی کند و یا اینکه زمین فوق را محصور کند و اگر اجرا نمی‌کند، شهرداری از واگذاری زمین یاد شده جهت احداث فضای سبز استقبال می‌کند.

 

 وی همچنین بر تکمیل فضای سبز موجود در این منطقه با توجه با انجام پروژه آب خام توسط شهرداری تاکید کرد و تصریح کرد: تکمیل فضای سبز باید جزو اولویت‌های شهرداری قرار گیرد و شورای شهر نیز بزودی مصوبه‌ای را در این خصوص به شهرداری ارائه می‌دهد و هیچ عذری نیز قابل قبول نیست.

 

دربان همچنین از توسعه حد غرب شهرک فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: با توسعه حد غربی شهرک فجر شاهد ایجاد شهرک جدیدی خواهیم بود و برنامه شهرداری بر آن است تا به لحاظ موقعیت مطلوب جغرافیایی این منطقه، شهر ساوه از این قسمت توسعه پیدا کند تا با واگذاری زمین به همشهریان جهت احداث مسکن اولا از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود و ثانیا شهرک فجر به جایگاه واقعی خود در توسعه شهری برسد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: با واگذاری زمین متروکه یاد شده به شهرداری از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، آماده تبدیل کردن این مکان به فضای سبز هستیم.

 

علی غفاری با اشاره به عدم جمع آوری به موقع زباله‌های شهرک فجر افزود: منظم‌ترین منطقه‌ای که زباله‌های آن به موقع جمع آوری می‌شود شهرک فجر است اما، متاسفانه ساکنین این منطقه به موقع زباله‌های خود را بیرون منازل خود نمی‌گذارند و این امر باعث ماندن زباله‌ها در طول روز است.

 

وی تصریح کرد‌: خشک شدن بعضی از درختان شهرک در اثر عدم آبیاری آنها نبوده و دلایل دیگری از جمله سرمازدگی دارد اما، شهرداری مصمم است تا به‌زودی این منطقه را ساماندهی کند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوه نیز در خصوص عدم وجود مرکز بهداشتی و درمانی در شهرک فجر به خبرنگار ایسنا گفت: براساس سیاست‌های دولت، احداث مراکز بهداشتی و درمانی دولتی فقط در روستاها صورت می‌گیرد و احداث این مراکز در شهرها توسط بخش خصوصی باید انجام شود.

 

حبیب‌اله رضایی با اشاره به وجود یک پایگاه بهداشتی جهت انجام واکسیناسیون‌، مراقبت کودکان و مادران در شهرک فجر، اظهارکرد: با توجه به نیاز این منطقه به برخورداری از یک مرکز بهداشتی و درمانی در صورتیکه بخش خصوصی آمادگی احداث آن را داشته باشد در کوتاهترین زمان ممکن مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group