پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مسئول کمیته اپیدمولوژی مبارزه با کرونا دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اگر مردم در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی کنند و در این امتحان رفوزه شویم، قطعا روزهای فاجعه باری پیش رویمان خواهد بود.

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد که ۴۱.۸ درصد مردم برای خرید، ۳۱.۴۱ درصد به جهت فعالیت شغلی، ۱۳ درصد به دلیل خستگی از حضور در منزل، ۸.۳ درصد برای حضور در مراسم، ۳.۱ درصد به دلیل عدم اعتماد به آمارها، نیم درصد از مردم به دلیل عدم اعتماد به رسانه ها و همچنین ۵.۸ درصد از مردم بدون دلیل خاص در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند.

مسئول کمیته اپیدمیولوژی در مبارزه با کرونا در پاسخ به این پرسش که وضعیت کنونی شهر ساوه در مقابله با این ویروس چگونه است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که حدود یک سوم از مردم به دلیل خستگی از حضور در منزل و ... در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند که این موضوع باعث افزایش خطر انتشار ویروس شده، همچنین امروزه ثابت شده است که افراد بدون علامت، حداقل هفت برابر افراد مبتلا به ویروس هستند که حتی خودشان هم از بیماری خود آگاه نیستند و می توانند ویروس را ناخواسته و ناخودآگاه به افراد دیگر منتقل و آنها را مبتلا کنند.

وی تصریح کرد: جهت کاهش حضور این حجم از مردم برای خرید در خیابان ها توصیه می‌شود شهروندان از امکان خرید اینترنتی یا خرید سفارشی استفاده کنند تا شانس ابتلا به این بیماری در آنان کاهش پیدا کند، همچنین فروشگاه ها به امکانات فروش اینترنتی یا فروش بدون حضور مشتری مجهز شوند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایطی که بیشتر نقاط کشور در شرایط قرمز کرونایی بسر می برند، گفت: اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود، امکان تهویه هوا در مکان وجود نداشته باشد و فرایند بیماریابی و ایزولاسیون اجرا نشود، ماسک زدن به تنهایی نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد. مراقب باشید به بهانه ماسک زدن در هر اجتماعی حاضر نشوید و احساس ایمنی کاذب به شما دست ندهد.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته متاسفانه شاهد افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کرونای نیازمند بستری در شهرستان‌های ساوه و زرندیه هستیم که اگر شرایط به همین نحو ادامه یابد بیمارستان‌ها جوابگوی پذیرش بیماران، نخواهند بود. باید پروتکل‌های بهداشتی دقیقا رعایت شود. اگر مردم در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی کرده و در این امتحان رفوزه شویم قطعا روزهای فاجعه باری پیش رویمان خواهد بود.

کریمی افزود: از مردم ساوه انتظار می رود ضمن رعایت کامل اصول پیشگیری به میزانی حتی بیشتر از قبل، در صورت مشاهده اولین علائم بیماری شامل تب، سردرد، تنگی نفس، سرفه‌های خشک، سوزش گلو و ... قرنطینه و درمان خانگی را رعایت کرده و در صورت تشدید علائم و عدم بهبودی به مرکز ۱۶ ساعته کنترل بیماری کرونا یا نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند تا ضمن شناسایی سریعتر موارد بیماری و قطع زنجیره انتقال، از تعداد موارد شدید نیازمند بستری کاسته شود.

به گفته معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، ساوه نیمی از آمار مبتلایان به کرونا در استان را به خود اختصاص داده است. در هفته گذشته ۹۴۹ نفر در ساوه به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۳ نفر در بیمارستان بستری شده اند و ۸۸۶ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند .

همچین طبق اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ نفر در ساوه به علت بیماری کرونا بستری شدند که حال عمومی ۵ نفر از آنها وخیم گزارش شده است . متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر به علت ابتلا به کرونا در ساوه جان خود را از دست داده اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group