شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه گفت: عملکرد ادارات و دستگاههای اجرایی تاثیری مستقیم در برقراری امنیت اجتماعی در جامعه دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرهنگ پرویز اسدی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: 25 دستگاه و سازمان مسئولیت برقراری امنیت اجتماعی را بر عهده دارند. بدیهی است هر دستگاه یا سازمانی در مسئولیت خود کوتاهی کند قطعا مشکلات امنیتی در جامعه بوجود خواهد آمد که موجب افزایش میزان ماموریت ‌ های پلیس خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همکاری بین بخشی موجب پویایی خدمت رسانی به جامعه و مردم خواهد شد، تصریح کرد: ایجاد امنیت پایدار بدون مداخله آحاد مختلف جامعه امکان پذیر نیست و انتظار می رود همه دستگاههایی که سهمی در تولید امنیت دارند به کمک نیروی انتظامی بیایند تا با آماده ساختن زیر ساخت ‌ های لازم به دنبال از بین بردن موانعی برویم که زمینه ساز وقوع ناامنی در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه با اشاره به افزایش میزان تماس مردم با سامانه 197 اظهار کرد: تماس 924 نفر در ساوه با سامانه 197 طی یکسال گذشته نشانگر بالارفتن اعتماد مردم به پلیس است که از این میزان 403 مورد انتقاد و پیشنهاد، 160 مورد تقدیر، 25 مورد شکایات و 337 مورد راهنمایی و پاسخگویی پلیس بوده است.

وی در ادامه به مشکل جمع آوری معتادین و بازپروری آنان اشاره کرد و افزود: برای بازپروری معتادین در شهرستان با محدودیت ‌ های زیرساختی مواجه هستیم.

این مقام انتظامی به جمع آوری متکدیان اتباع بیگانه در شهرستان که بیشتر از اتباع کشور پاکستان هستند و در مبادی ورودی و خروجی شهر بویژه ایستگاه ‌ های عوارضی اقدام به تکدی ‌ گری می ‌ کنند اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار اتباع بیگانه که تکدی ‌ گری می ‌ کنند در سطح شهرستان بالاست و بیشتر آنان نیز مونث هستند و به دلیل عدم تصمیم گیری مناسب از طریق اداره کل اتباع استان امکان جمع آوری و تحویل آنان به یک مکان خاص وجود نداشته و ضوابطی برای جمع آوری و تحویل آنان به مرجع خاصی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تکدی ‌ گری جرم است، افزود: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که اتباع بیگانه را ظرف مدت 24 ساعت از شهرستان جمع آوری کند اما تصمیم گیری مناسب و ضوابط خاصی برای تحویل آنان که بیشتر زنان سرپرست هستند وجود ندارد.

سرهنگ اسدی در ادامه شعار امسال نیروی انتظامی را "پلیس مقتدر، امین مردم" بیان کرد و گفت: رسانه ها نیزبه نوعی برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه هستند و تا حدودی ماموریت آنها با پلیس یکسان است.

وی در ادامه به عملکرد پلیس شهرستان از اول مهرماه سال گذشته تا اول مهرماه امسال پرداخت و گفت: کشف 627 کیلوگرم انواع موادمخدر، افزایش 21 درصدی کشف اقلام ممنوعه، افزایش 22 درصدی کشفیات محصولات ضد فرهنگی، افزایش 68 درصدی کشف صلاح، کشف کالای قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب به منظور حمایت از کالای ایرانی بخشی از اقدامات پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی ساوه به کاهش 33 درصدی میزان وقوع قتل، افزایش 58 درصدی جرایم سایبری، وقوع یک مورد جریام خشن و سازمان یافته که در کمتر از 24 ساعت هر 5 نفر عاملین آن دستگیر شدند اشاره کرد و گفت: شماره گذاری 8962 خودرو و موتورسیکلت، صدور گواهینامه برای 3539 نفر، توقیف 3376 دستگاه موتورسیکلت و رفع توقیف 29852 دستگاه، ابلاغ 64250 احکام قضائی، تشکیل پرونده قضائی برای 21770 درخواست کننده، 2812 مورد جلب، 20429 مورد رسیدگی به درخواست حوزه مشمولین، ارائه خدمات از سوی پلیس + 10 برای 55هزار و 265 نفر شامل صدور گواهیانامه، خدمات نظام وظیفه، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم خلاف، تعویض کارت پایان خدمت و ... از فعالیت های جانبی پلیس در شهرستان بوده است.

وی به تماس 66 هزار و 256 نفر با پلیس 110 اشاره کرد و گفت: بیشترین تماس ‌ ها شامل تصادفات، ایجاد مزاحمت، درگیری ‌ ها، نزاع خانوادگی، نزاع فردی، مواد مخدر و سرقت بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group