جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

به گزارش ایرنا، در سالهای نه چندان دور، درخشش شن سا در لیگ برتر فوتسال کشور و موفقیت های این تیم نقل محافل ساوجی ها بود و مردم شهر به خصوص جوانان برای مسابقه تیم شان روزشماری می کردند.


گویی در این سالها ورق کاملا برگشته و دوران فراز فوتسال ساوه رو به فرود می نهد و حال ناخوش یکی از نمایندگان این شهر در لیگ برتر گویای این موضوع است.
پارسال تنها نماینده فوتسال ساوه در لیگ برتر روزهای سختی را گذراند و در هفته های پایانی به لطف درخشش بازیکنان جوانش توانست از خطر سقوط به لیگ پایین تر بگریزد اما در همان روزها بود که سن ایچ، دیگر تیم فوتسال ساوه با شایستگی به لیگ برتر صعود کرد.
بدین ترتیب حضور 2 نماینده ساوه در لیگ برتر امسال باز هم نوید بخش بازگشت به روزهای خوش و سالن های پرهیجان را می داد به خصوص اینکه جامعه جوان ساوه به شدت نیاز به نشاط و شادابی اجتماعی دارد و برای این منظور هیچ ابزاری بهتر از توپ گرد و سالن مملو از جمعیت مشتاق نیست.
دیری نپایید که خبرهایی مبنی بر اینکه شهرداری ساوه قصد تیمداری در لیگ برتر فوتسال را با توجه به هزینه های سنگین و وضع نامناسب مالی ندارد؛ از سویی برخی مسئولان شهرداری هم ایراد سازمان بازرسی مبنی بر غیرقانونی بودن تیمداری این نهاد را عنوان کردند.
شهردار ساوه در گفت و گو با ایرنا خبر از رفع موانع حضور تیم فوتسال شهرداری برای حضور در لیگ برتر داد.
سید مهدی حسینی، افزود: شهرستان ساوه به عنوان خاستگاه اصلی فوتسال استان مرکزی و حتی کشور مطرح است و وجود تیم شهرداری در لیگ برتر و برگزاری مسابقات با تیم های مطرح کشور در ساوه گام مهمی در راستای توسعه ورزش قهرمانی و همچنین افزایش نشاط اجتماعی در شهرستان است.
وی ادامه داد: پیگیری صورت گرفته از سوی شهرداری ساوه و نیز مساعدت فرماندار ساوه، استاندار مرکزی در رفع مشکلات تیم شهرداری ساوه نتیجه داد و تلاش ها برای جذب بازیکنان شایسته بومی برای حضور پر قدرت این تیم در لیگ برتر کشور همچنان ادامه دارد.
حسینی اظهار داشت: شرایطی برای حضور تیم فوتسال ساوه در لیگ برتر تعیین شده که باید رعایت شود.
اما در اواخر هفته گذشته برخی خبرها حاکی از آن بود که به دلیل ثبت نام نکردن تیم شهرداری ساوه در موعد قانونی و مقرر، از سوی سازمان لیگ فوتسال کشور این تیم از رقابت های فصل جاری کنار گذاشته شد که این خبر واکنش های زیادی از سوی شهروندان ساوجی به خصوص جوانان را در شبکه های اجتماعی و محافل در پی داشت و گرمای جام جهانی 2018 روسیه هم باعث نشد اذهان عمومی از این مساله غافل بماند.
شهردار ساوه دلیل ثبت نام نکردن این تیم در رقابت های امسال لیگ برتر فوتسال را اعلام سازمان بازرسی مبنی بر منع شهرداری از تیمداری حرفه ای و غیرقانونی بودن این مساله عنوان کرد.
حسینی اظهار کرد: این اشکال سازمان بازرسی صرفا معطوف به ساوه نیست و همه شهرداری ها از تیمداری حرفه ای منع شده اند.
وی گفت: با اینکه تلاش های زیادی از سوی شهرداری، شورای شهر و فرمانداری برای حضور تیم فوتسال شهرداری ساوه در لیگ برتر انجام شد اما این اقدام بر اساس اعلام سازمان بازرسی، غیرقانونی و تخلف اعلام شد.
وی گفت: راهکاری که در پیش داریم این است که با واگذاری تیم به مجموعه های دیگر از جمله بخش خصوصی زمینه را برای تداوم فعالیت های ورزشی این تیم فوتسال فراهم کنیم اما بخش خصوصی هم به شرطی این تیم را در اختیار می گیرد که هزینه های آن را شهرداری تقبل کند و در حالی که طبق ماده 16 قانون، شهرداری می تواند تا سقف سه میلیارد ریال برای این منظور هزینه کند اما هزینه تیمداری در لیگ برتر، حدود 10 میلیارد ریال است.
رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه نیز در این خصوص گفت: هنوز حضور نداشتن تیم فوتسال شهرداری ساوه در لیگ برتر قطعی نیست و در حال تلاش و رایزنی هستیم که تیم را در کوران مسابقات حفظ کنیم.
عباس میرهاشمی اظهار کرد: تلاش می شود تیم فوتسال شهرداری ساوه را با عنوان دیگری به مسابقات لیگ برتر امسال وارد کنیم.
وی در مورد اینکه هنوز تکلیف تمرینات و آماده سازی تیم شهرداری مشخص نیست و با این اوضاع چگونه می خواهد با رقبای قدرتمند رقابت کند، گفت: مشکلی در این خصوص نیست زیرا اکنون برخی تیم ها هستند که چنین وضعیتی دارند اما تلاش می شود تیم شهرداری را با عناوینی دیگر در لیگ برتر حفظ شود.
حجم مطالبات و پیگیری های ساوجی ها در خصوص سرنوشت تیم فوتسال شهرداری باعث شد که هیات فوتبال این شهرستان نیز نسبت به رخدادهای این باشگاه واکنش نشان دهد.
رئیس هیات فوتبال شهرستان ساوه در این خصوص،‌ گفت: تیم فوتسال شهرداری ساوه یکی از نمایندگان شایسته استان مرکزی در لیگ برتر و بالاترین سطح فوتسال ایران است اما شرایط نامناسب اقتصادی، بقای این تیم ریشه دار را پس از سال ها به خطر انداخته است.
حسین غریبی افزود: بی تردید حمایت های مسئولان از جوانان آینده دار تیم فوتسال شهرداری انگیزه های مضاعفی ایجاد کرده تا در عرصه فوتسال گامی بلند بردارند.
رئیس هیات فوتبال شهرستان ساوه اظهار کرد: انتظار است که در سایه حمایت مسولان و با پیش بردن برنامه های باشگاه شهرداری شاهد توسعه و ترقی پایدار فوتسال ساوه باشیم و در همین چارچوب، علاقمندان به فوتسال در شهر ساوه بار دیگر برحمایت از باشگاه شهرداری ساوه با تمام ظرفیت خود تلاش خواهند کرد که بازیکنان جوان این باشگاه همچنان به آینده امیدوار باشند.
غریبی گفت: همه باید در راستای ایجاد فضایی مناسب برای رشد بیشتر فوتسال ساوه با هدف تحقق و عملیاتی شدن ظرفیت های موجود گام بردارند.
اما دیگر نماینده فوتسال ساوه در لیگ برتر یعنی سن ایچ به نظر می رسد شرایط متفاوت تری نسبت به همتای خود دارد و روند آماده سازی این تیم با جذب بازیکنان و جواد اصغری مقدم به عنوان مربی - بازیکن به نحو مناسبی در حال انجام است و در گفت و گوی مدیرعامل این باشگاه با ایرنا، اردوی آماده سازی در نوشهر برگزار شده است.
داود باقری افزود: این تیم با نفرات جذب شده و سرمربی جدید، روند آماده سازی خود را برای حضوری قدرتمندانه در لیگ برتر فوتسال کشور و قرار گرفتن در میان پنج تیم نخست آغاز کرده است.
وی افزود: مهدی کریمی بازیکن ساوجی، مهدی مصطفایی که در لیگ فوتسال گرجستان سابقه بازی دارد و علی مروتی در فصل جاری رقابت ها برای تیم سن ایچ بازی خواهند کرد.
باقری ادامه داد: مسلم رستمی که پیشتر آقای گل لیگ برتر فوتسال شده بود، با بهبود مصدومیت به تیم سن ایچ پیوسته است.
وی استفاده از بازیکنان بومی و حضور در میان تیم های نخست لیگ برتر فوتسال کشور در رقابت های امسال را از اهداف این تیم برشمرد.
به هر حال جامعه ساوه و جوانان این شهر به شدت در خصوص سرنوشت تیم فوتسال شهرداری ساوه مطالبه گر هستند و وجود 2 نماینده شهرشان در لیگ برتر فوتسال کشور را فرصتی برای افتخار آفرینی،‌ نشاط اجتماعی می دانند.
در شهرستان ساوه هفت هزار ورزشکار مرد و پنج هزار ورزشکار زن فعالیت دارند و سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان 73 سانتیمتر است.
در این شهرستان 37 هیات و 72 باشگاه ورزشی فعال هستند.
گزارش از:‌یحیی معماری

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group