پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فعالان اجتماعی و سیاسی از مهمترین اقشار در هر جامعه‌ای هستند، آنها به شدت به سرنوشت خودشان، مردم شان و کشورشان حساسند، پس مدام مطالبه گری می کنند و عموما ساکت نمی نشینند و انتخابات یکی از فرصت های نقش آفرینی آنان در مسیر مطالبه گری و حمایت و حفاظت از این آب و خاک است.

این روزها کاهش نزولات آسمانی در شهرستان ساوه به عنوان کم بارش ترین نقطه استان مرکزی، شرایط آبی این شهرستان را بحرانی کرده و وضعیت دریاچه سد الغدیر که وظیفه تامین ۶۰ درصد نیاز ساوه به آب شرب را بر عهده دارد، خوب نیست.

مجتمع فناوری پسماند زیست ساوه به عنوان اولین شرکت در زمینه مدیریت پسماند به صورت متمرکز، در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار در کیلومتر ۲۵ آزادراه ساوه به تهران، در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد.

پروژه بیمارستان دولتی ساوه پس از گذشت ۱۳ سال از کلنگ زنی، تنها ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حالا پس از گذشت این همه سال، گفته می شود که تفاهم نامه ای سه جانبه قرار است به داد این پروژه برسد و آن را که همچون بیماری در حال احتضار است، احیا کرده و به زندگی بازگرداند.

هر ساله وقتی موعد برداشت یاقوت سرخ ساوه می رسد، این سوال مطرح می شود که چند درصد از تولید این میوه دارای مزیت صادراتی، برنامه محور است، چه میزان از محصول برداشت شده تبدیل به ضایعات می شود و این ضایعات در چه مراحلی از تولید اتفاق می‌افتد.

شهر صنعتی کاوه در چارچوب منافع کلان اقتصادی کشور و تشویق صاحبان سرمایه به سرمایه گذاری در امر تولید و رونق اقتصادی و صنعتی کشور و بهبود شاخص اشتغال، پس از انجام مطالعات و بررسی‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و سرزمینی در سال ۱۳۵۲ با مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی تهران تأسیس شد. این شهر که بزرگترین شهر صنعتی ایران است در زمره نسل نخست شهرهای صنعتی کشور قرار دارد.

 ۵۰۴ خانواده متقاضی احداث مسکن در ساوه که از سه سال قبل طی قراردادی با یک شرکت سازنده مسکن امیدوار شده بودند که ظرف مدت حداکثر دو سال صاحب سرپناه شوند، حالا با گذشت سه سال نه تنها خانه‌دار نشده اند، بلکه همچنان منتظر صدور پروانه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه و چشم انتظار کلنگی هستند که یک روز بالاخره به زمین بخورد!

قرار گرفتن ساوه در منطقه خشک و کم آب استان و پائین بودن سهم دومین شهرستان استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی به شمار می رود، از میزان نزولات آسمانی، موجب شده تا بحران آب به ویژه در سال های کم بارش همواره یکی از مهمترین چالش های این شهرستان باشد.

شرایط جوی ماه گذشته بر خلاف پیش بینی ها در ساوه به گونه ای بوده که علاوه بر چشم انتظار گذاشتن مردم برای بارش باران، هوای انار این شهرستان را نداشت و او را با رنگ پریده راهی بازار کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group