جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

هفته گذشته گزارشی با عنوان «زمین بی کیفیت، کابوس خوشه طلایی» را منتشر کردیم که به تصمیم سازمان لیگ فوتبال کشور مبنی بر ندادن مجوز برگزاری مسابقه در ورزشگاه شهید چمران ساوه به دلیل چمن بی کیفیت آن اشاره داشت و در همین رابطه با مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت و گو کردیم.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال خوشه طلایی که با مدیریت بخش خصوصی موفق شد ۲ سال پیش با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم باشگاههای کشور روانه یک سطح بالاتر و رقابت های لیگ آزادگان شود، به سرعت در میان مردم ساوه و برخی شهرهای دیگر هوادارانی پرشور برای خود پیدا کرد اما زیرساخت های نامناسب باعث شد که امروز حال و روز خوشی نداشته باشد.

داستان زمین چمن ورزشگاه چمران ساوه یک سناریوی تکراری و برجا مانده از سال گذشته است جایی که در آغاز رقابت های لیگ آزادگان شاگردان محسن عاشوری ناچار شدند چند بازی خانگی را در شهر قم برگزار کنند و اتفاقا نتایج بسیار خوبی کسب کردند و تا هفته ها نیز در صدر جدول جا خوش کردند اما امسال باز هم چمن بی کیفیت کار دست این تیم داد و پس از دومین میزبانی مقابل مس کرمان، شاهد اعتراضاتی از سوی رقیب و حتی سرمربی نماینده ساوه نسبت به شرایط زمین بودیم.

همین مساله سبب شد که «فریبرز محمودزاده» مسئول برگزاری مسابقات لیگ آزادگان با بیان اینکه در ورزشگاه شهید چمران یک نقطه ضعف آشکار  و غیرقابل انکار وجود دارد، مجوز برگزاری مسابقات خانگی خوشه طلایی در شهر ساوه را تا زمان فراهم شدن شرایط میزبانی و بهبود کیفیت زمین ورزشگاه لغو کند.

در همین شرایط  «عابد حقدادی» مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در گفت و گو با ایرنا که روز ششم دی انجام شد از سفر خود و کارشناسان در روز دوشنبه هفته گذشته به ساوه و بازدید از وضعیت چمن ورزشگاه شهید چمران خبر داد و گفت: مطابق نظر کارشناسان و متخصصان فن در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد (البته از انجام این سفر اطلاعی در دست نیست).

مدیریت باشگاه خوشه طلایی برای اینکه از شرایط مسابقه دور نشود و بتواند همچنان با حریفان رقابت داشته باشد تصمیم به اجاره ورزشگاه کارگران شهر تهران گرفت تا دیدارهای خانگی خود را دور از شهر ساوه برگزار کند؛ اقدامی که به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود تا «اطلاع ثانوی» ادامه خواهد یافت.

 تصویری از وضعیت زمین چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه

  میزبانی در تهران؛ به انحلال تیم فکر نمی کنیم

 مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی ساوه روز یکشنبه به ایرنا، گفت: زمین کارگران تهران را برای میزبانی بازی های تیم انتخاب کردیم و تا زمانی که شرایط چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه مهیای انجام مسابقات شود ناچار هستیم که در تهران از رقیبان خود میزبانی کنیم.

«حسین پرویزی»  در مورد صحبت های هفته پیش مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا که اعلام کرد دوشنبه (هشتم دی) از چمن ورزشگاه شهید چمران بازدید خواهد کرد و طبق نظر کارشناسان و متخصصان در مورد بهسازی و ترمیم آن تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد، اظهار کرد: اطلاعی از سفر ایشان ندارم ولی آنچه مسلم است تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و کیفیت زمین هم همچنان نامناسب است.

وی افزود: ما هرچه در توان داشتیم برای حفظ میزبانی تیم در ساوه به کار گرفتیم اما نباید فراموش کرد که در فصل زمستان کیفیت اغلب زمین های چمن پایین می آید و چون از سوی سازمان لیگ اجازه برگزاری مسابقه فوتبال در ورزشگاه شهید چمران داده نشد، ناگزیر باید دور از خانه به مصاف حریفان برویم.

پرویزی در مورد انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد انحلال تیم خوشه طلایی که از قول او منتشر شد، گفت: این موضوع صحت ندارد و مطلب به آن شکلی که گفتم بازتاب نیافت زیرا من اعلام کردم که اگر قرار باشد تیم در ورزشگاه خانگی نتواند از رقبا میزبانی کند، منحل شود بهتر از آن است که در سایر شهرها به میدان برود اما این سخن من به گونه ای دیگر منعکس شد.

وی گفت: تیم خوشه طلایی امید بسیاری از مردم و فوتبالدوستان است و نگرانی های زیادی در مورد وضعیت این باشگاه را از سوی هواداران شاهد هستیم که از حمایت های آنها قدردانی می کنیم و ما هم برای تداوم فعالیت و اقتدار تیم همه توان خود را به کار می گیریم.

پرویزی گفت: از هفت مسابقه برگزار شده رقابت های امسال لیگ آزادگان، تیم خوشه طلایی فقط ۲ بازی را به عنوان میزبان در ورزشگاه شهید چمران انجام داد و در سایر دیدارها خارج از خانه بودیم که کمک و مساعدت لازم را در دیگر شهرها ندیدیم.

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی ساوه در مورد حمایت هایی که استانداری و فرمانداری برای ترمیم زمین چمن ورزشگاه شهید چمران می توانند انجام دهند، گفت: آنها در حد توان شان کمک کردند و تمایل دارند که برای رفع مشکلات ایجاد شده مساعدت داشته باشند.

خوشه طلایی زمین تمرین هم ندارد؛ اسم تیم تغییر نمی کند

وی گفت: امکانات و زیرساخت های فوتبال و سایر ورزش ها در ساوه با وجود بهره مندی از ظرفیت های بالای صنعتی، خدماتی و کشاورزی بسیار ضعیف است و این شرایط متناسب با شان مردم شهرستان نیست ضمن اینکه در شرایط فعلی سازمان لیگ نه تنها برای خوشه طلایی بلکه برای سایر تیم ها مانند آلوم پارس ساوه که در لیگ دسته سوم کشور حضور دارد نیز مجوز برگزاری مسابقه در زمین ورزشگاه شهید چمران را نمی دهد.  

پرویزی گفت: تیم خوشه طلایی نه تنها از میزبانی در خانه محروم است بلکه زمین تمرین مناسبی هم در شهر ساوه ندارد و چمن مصنوعی مجموعه فجر هم شرایط برگزاری تمرینات تیم را ندارد و در ابتدای فصل که چند نوبت تمرین را در آن انجام دادیم شماری از بازیکنان مصدوم شدند.

وی گفت: کسب نتایج مناسب مستلزم وجود زیرساخت های مناسب است و در همین راستا  از ۲ هفته پیش تیم را به خارج از ساوه انتقال دادیم تا روند برگزاری تمرینات به خوبی انجام شود و ناچار هستیم تا زمان مهیا شدن زمین چمن ورزشگاه چمران هم برای مسابقات و هم تمرینات خارج از شهر خودمان باشیم.

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی در مورد قرارداد اسپانسری با یکی از شرکت های صنعتی ساوه، گفت: رایزنی و صحبت هایی در این زمینه داشتیم اما به مرحله عقد قرارداد نرسید و وقتی مطمئن شدیم که امکان به تفاهم رسیدن وجود ندارد این موضوع را خاتمه دادیم.

وی در مورد اینکه یکی از دلایل منعقد نشدن قرارداد با شرکت صنعتی مذکور خواسته آنها برای تغییر اسم تیم بود، گفت: ما برای جا افتادن نام خوشه طلایی پنج سال است که زحمت می کشیم و کل ایران تیم را با همین نام می شناسیم و اگر همین فردا اعلام کنیم که خوشه طلایی قصد انجام تست از بازیکنان جدید دارد، حداقل ۲ هزار نفر از سراسر ایران حضور می یابند بنابراین اسم تیم را نمی توانیم به راحتی و یک شبه تغییر دهیم.

پرویزی عملکرد تیم های پایه این باشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از زمانی که وحید بیاتلو به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد، پنج بازیکن آینده دار از رده امید را به تیم بزرگسالان اضافه کردند که در حال تمرین با مجموعه هستند و این مساله نشان از استعداد بالای بچه های ساوه در ورزش فوتبال دارد.

وی اظهار کرد: تیم امید خوشه طلایی ساوه قرار است به عنوان نماینده استان مرکزی در مسابقات فوتبال کشور شرکت کنند.

پرویزی اظهار امیدواری کرد که با بهبود زیرساخت ها و زمین ورزشگاه شهید چمران هرچه زودتر تیم به ساوه برگردد تا با کسب نتایج مناسب دل هواداران و مردم این شهرستان را شاد کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group