دوشنبه 26 آذر 1397 | Monday 17 December 2018

نظرات شما

  • منصوری: ایران شبه‌خودرو تولید می‌کند/ساوجی‌ها را با انار و پسته گول زده‌اند

    هود 31.03.1397 20:25
    تمام نظراتتان اشتباها جناب منصوری سد اکباتان ربطی به رودخانه مزلقان نداره لااقل تحقیق کن
     
  • ساخت نیروگاه 1200 مگاواتی ساوه با اتکا به توان دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان

    ali 20.11.1396 03:41
    ظاهراً خبر خوبی‌ هست ولی‌ این نیروگاه تمام آب زیرزمینی ساوه را خواهد بلعید، و در عرضه چند سال تمام ...
     
  • امتیاز تیم فوتسال شهرداری ساوه به سن‌ایچ واگذار می شود

    محمدرضا علیزاده 24.03.1396 23:13
    تصمیم عجولانه سقوط فوتسال ساوه از لیگ برتر را در پی دارد . کمیسیون تلفیق ساوه و بررسی دقیق تصمیمی ...
     
  • بودجه مصوب شهرداری ساوه 27 درصد افزایش یافت

    مهدی 09.03.1396 05:31
    آقایون محترم. اسم این سایت شما سرقتی است و از روی یک وبلاگ پوریا بیچاره دزدید و برای خودتان گزاشتید.
     
  • "الغدیر" چشم براه سخاوت "اکباتان"

    حسن 02.02.1396 10:24
    سلام حمد و سپاس پروردگار يگانه را كه باران رحمتش تا حدودي تشنگي زمين را برطرف نمود. جناب آقاي مهندس شاهرخ ...
     
  • پشتیبانی تراکتور در مزرعه برای اولین بار در ایران

    حسن 16.12.1395 10:32
    پاسخ: پشتیبانی تراکتور در مزرعه برای اولین بار در ایران
    سلام اميدوارم همواره موفق باشيد ، در خدمت كشاورزي و كشاورزان زحمت كش
     
  • درختکاری به یاد شهدای مدافع حرم و آتش نشان در ساوه

    حسن 16.12.1395 10:22
    پاسخ: درختکاری به یاد شهدای مدافع حرم و آتش نشان در ساوه
    سلام دوستان خبر نگار عزيز فكر مي كنيد تا كي بايد فقط حرف هاي زيبا بشنويد و بنويسيد و عده اي هم بخوانند ...

جمعی از کامیون‌داران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین در اعتراض به گرانی لاستیک، لوازم یدکی و عدم افزایش واقعی کرایه بار و نیز برخی مشکلات صنفی دیگر برای چندمین بار متوالی از پشت فرمان وسایط نقلیه خود پائین آمده و در مقابل شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در چند سال اخیر تجمعات مکرر رانندگان کامیون در اعتراض به مشکلاتی نظیر عدم افزایش کرایه‌ها، مشکلات بیمه‌ای، پرداخت مبالغی مازاد بر کمیسیون به شرکت‌های حمل‌ونقل و رانت‌خواری بین صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل و حمل بار شهرستان توسط رانندگان غیربومی صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا، بارها مشکلات رانندگان وسایط نقلیه سنگین در این شهرستان را منعکس و در گفت‌وگو با رانندگان و مسئولان به ابعاد مختلف مشکلات آنان پرداخته و بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است.

در آخرین خبری که از تجمع اعتراض آمیز رانندگان وسایط نقلیه سنگین با عنوان "کامیون داران ساوجی در اعتراض به عدم افزایش کرایه از پشت فرمان خود پائین آمدند" که در تاریخ اول خردادماه سالجاری بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت به یکی از اصلی ترین خواسته‌های این قشر پرداخته شد که بلافاصله پس از ارسال این خبر جلسه‌ای با حضور نمایندگان رانندگان و مسئولان شهرستان برگزار و نرخ کرایه بار 25 درصد افزایش و مصوب شد.

اما آنچه موجب تجمع اعتراض آمیز مجدد رانندگان شده است، عدم اجرای واقعی مصوبه افزایش 25 درصدی قیمت بار از سوی برخی شرکت ها و صاحبان کالاست. از دیگر سوی افرایش فراوان قیمت لاستیک و لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز کامیون ها عامل دیگری است که در کنار عدم افزایش واقعی قیمت بار موجب بروز اعتراضات گسترده‌ای از سوی کامیون داران ساوجی شد که تعداد آنان به بیش از 100 نفر می‌رسد.

در همین رابطه مدیرعامل انجمن کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان ساوه اصلی‌ترین دلیل تجمع کامیون‌داران را گرانی لاستیک و لوازم یدکی وسایط نقلیه سنگین و نیز سختی کار، بیمه تامین اجتماعی و حوادث، و حقوق بازنشستگی دانست و گفت: رشد تورم و افزایش قیمت این اقلام، شرایط کار کردن برای رانندگان را سخت و طاقت فرسا کرده است.

ناصر ثانی خانی تصریح کرد: رانندگان وسایط نقلیه سنگین در دو جبهه می‌جنگند یکی تامین معیشت روزمره زندگی خود و خانواده و دیگری نگهداری از کامیون و وسیله نقلیه سنگین خود که متاسفانه قیمت لاستیک، لوازم یدکی و روغن که مایحتاج روزانه رانندگان است به قدری افزایش داشته که برای رانندگان قابل تحمل نیست.

وی افزایش چند برابری قیمت لاستیک و لوازم یدکی و نیز پرداخت اقساط ماهیانه به کمپانی‌های تولید کننده کامیون را موجب بروز مشکلات جدی برای رانندگان دانست و افزود: درآمد پایین و افزایش هزینه هیچ توجیه اقتصادی برای ادامه کار توسط رانندگان باقی نمی گذارد.

ثانی خانی تصریح کرد: نیازی به اعتصاب وجود ندارد چرا که اصلا قدرت کار کردن از رانندگان سلب شده و آنها توان کار کردن و حمل بار با این اوضاع را ندارند. به نظر بنده نباید گفت اعتصاب شده است بلکه باید گفت توان ادامه فعالیت از رانندگان گرفته شده است.

وی بیان کرد: برخی لاستیک هایی که الان در بازار عرضه می‌شود تاریخ 2017 بر روی آن زده شده است و در زمان تولید این لاستیک دلار کمتر از چهار هزار تومان بود در حالیکه هم اکنون این لاستیک با دلار 15 هزار تومانی به رانندگان فروخته می شود و نظارتی هم وجود ندارد.

وی در ادامه به مشکل دیگری که رانندگان ساوجی همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اشاره کرد و گفت: نسبت به قطع دست واسطه‌ها و دلالان که خواسته رانندگان در اعتصاب گذشته بود نیز متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ثانی خانی تاکید کرد: مشکلات متعدد کامیون داران و نیز دلالی در بخش بار و فعالیت واسطه ها موجب شده است که بالغ بر 80 درصد کامیون داران ساوجی امروز دست از کار بکشند.

وی تصریح کرد: با گذشت چهار ماه از آخرین اعتراض و تجمع رانندگان و مالکان حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مشکلات و معضلات و مطالبات خود متاسفانه تاکنون نه تنها مشکلات رفع نشده بلکه امروزه با کمبود و گرانی بیش از حد و غیرقابل قبول لاستیک، لوازم یدکی، روغن و ... روبرو شده ایم که تاب و توان رانندگان و مالکان را برای ارائه خدمات به مردم گرفته است و توقف کار این ناوگان از اراده رانندگان و مالکان خارج شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه نیز گفت: مشکلات و مطالبات رانندگان بررسی شده و در حال پیگیری است.

ابراهیم مردانی تصریح کرد: رسیدگی به مشکل گرانی لاستیک، لوازم یدکی و قطعات از جمله مطالبات رانندگان است که پیگیر حل مشکلات و خواسته‌های آنان هستیم.

در پی نخستین تجمع تعدادی از کامیون‌داران و رانندگان عضو انجمن صنفی رانندگان شهرستان‌های ساوه و زرندیه خبرگزاری ایسنا با انتشار گزارشی با عنوان " بار شهرمان را خودمان حمل کنیم" که در دوم اردیبهشت‌ماه 94 بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت به تشریح خواسته‌های این قشر پرداخته بود

نوشتن دیدگاه

انتشار نظرات کاربران به هیچ وجه به معنای تایید رادیو ساوه نیست، رادیو ساوه به حفظ آبروی افراد پایبند است بنابراین نظرات توهین آمیز به هیچ وجه منتشر نخواهد شد، در ضمن حذف برخی نظرات پس از انتشارتوسط سردبیر با درخواست مستقیم صاحب خبر است.
تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس ، قدرت یافته از دیما سی ام اس

Template Design:Dima Group