شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شرایط آرامی را سپری کرده و ابتلا به این بیماری در حال حاضر از تب و تاب افتاده است.

دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تثبیت شرایط کرونایی در استان مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه از نظر میزان ابتلا، شرایط آرام و پایدار بوده و تعداد بسیار محدودی از مبتلایان که حال عمومی مساعدی دارند نیازمند بستری و درمان در مراکز درمانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمار بدحال کرونایی در سطح استان وجود ندارد، اظهار کرد: بطور متوسط روزانه بین پنج الی ۱۰ نفر در استان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شوند که عموما به صورت سرپایی درمان و مداوا می‌شوند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک با رد شیوع هرگونه سویه جدید کرونا اظهار کرد: بیماری های شبه کرونا نظیر آنفلوانزا در فصول گرم سال شیوع ندارند و بیشتر در فصل پائیز و زمستان افراد را درگیر می‌کنند.

وی از مردم استان خواست حتی با وجود تثبیت شرایط کرونایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در محیط های بسته را فراموش نکنند و بیماران خاص و زمینه‌ای حتما از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: پایگاه‌های بهداشتی آماده ارائه خدمات واکسیناسیون هستند و افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است جهت دریافت دُز یادآور، با مراجعه به این مراکز نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group