شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

یک کارشناس ارشد روانشناس بالینی معتقد است که هر خانواده به یک روانشناس نیاز دارد.

اکرم ترابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که می دانید، روانشناسی علم مطالعه رفتار و ذهن  پیچیده انسان است، یک روانشناس موفق و آگاه کسی است که بداند پشت هر رفتاری دلیلی است و بدون آنکه بدون هیچ دلیل علمی و چکاپ ذهنی به مراجعین خود برچسب بیماری و اختلالات بزند بتواند با درایت کامل روان انسانها را ترمیم کند و این سخت ترین بخش درمان توسط یک روانشناس است که بدون شتابزدگی و بدون تعصب خاص و با خودآگاهی کامل به مراجعین خود درباره مشکلات و مسائل شان راهنمایی و ذهن آگاهی بدهد.

وی با بیان اینکه دو وظیفه اصلی که روانشناس برعهده دارد رازداری است و دادن خودآگاهی به افراد است، اظهار کرد: جلسات اول، درمان گاهی برای مراجعین دردناک است، اما در نهایت درمان خواهند شد، جلسات درمان به مثابه این است که دستتان شکاف برداشته و مجبور هستید آنرا بخیه بزنید، هنگام بخیه زدن درد می‌کشید اما در نهایت درمان خواهید شد.

وی ادامه داد: روانشناس هم در طول جلسات درمان قطعا به شما واقعیت هایی از خودتان را خواهد گفت که اقیانوس وجودی تان را  بیشتر کشف کنید و احتمالا شما درد خواهید کشید، اما در نهایت درمان خواهید شد و از بی راهه ها و جاده خاکی های زندگی که ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به شما بزند خارج می‌شوید و ادامه مسیر زندگی را با علم و خودشناسی درست انتخاب  خواهید کرد.

این روانشناس بالینی بیان کرد: همه ما برای داشتن یک زندگی ایده ال، شاد و موفق باید اول از سلامت جسم و روان برخوردار باشیم و علم روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به این منظور است چرا که تمام مشکلات بشر از جهل و نادانی سرچشمه می‌گیرد.

وی در خصوص علت نیاز جامعه به روانشناس گفت: چه بسا که بسیاری از ما از پدر و مادرهای کم آموزش دیده برخوردار بوده ایم که علم و توانایی اندکی در حل مشکلات و مسائل خودشان داشته اند، در این صورت ما نمی‌توانستیم علم زندگی در دنیای مدرن و به روز را دریافت کنیم مگر اینکه خودمان با مطالعه به این دانش دست پیدا کنیم و البته در شرایط سخت و بحرانی از کمک یک روانشناس خبره در کار و علم خود بهره مند شویم.

وی افزود: در زمان های بحرانی و شرایط سخت و طاقت فرسای اقتصادی و اجتماعی و خانوادگی که این روزها، بیشتر افراد درگیر این تنش‌های پر تکرار شده اند، قبل از اینکه تصمیمات مهمی بدون آگاهی و از سر لجبازی یا فرار و... مانند، ازدواج، طلاق، تغییر شغل، فرزند آوری و ... بگیریم تنها یک روانشناس با درایت و با علم و آگاهی می‌تواند به ما یاری برساند تا از دایره اشتباه و رفتارهای تکراری و بن بست های طاقت فرسای زندگی خارج شویم، قبل از اینکه دیر شده باشد.

ترابی با تاکید براینکه شعار ما، این است که هر خانواده به یک روانشناس نیاز دارد، تصریح کرد: خرم آنکس که در این محنت گاه، خاطری را سبب تسکین است. یک روانشناس خوب، عقل و هوش خودش را با نشاط همراه می‌کند تا هزاران رنج و ناراحتی از میان برود، امید دارم بتوانیم رسالت راستین خویش را که ترمیم روان انسان‌هاست به خوبی به انجام برسانیم.

۲۹ آوریل مصادف با ۹ اردیبهشت به نام روز روانشناس و مشاور نامگذاری شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group