شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

سویه دلتای کرونا با جهش و شدت بسیار بالایی بازی جدیدی را آغاز کرده و همبازی کودکان شده است و دنیای شیرین و کودکانه آنها را با بیماری کرونا تلخ کرده است.

در همین رابطه معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سویه دلتا با جهش و شدت سرایت بسیار بالا این بار با کودکان همبازی شده است.

دکتر کوروش دالوندی افزود: با توجه به وضعیت ابتلای کودکان به گونه هندی کرونا یا همان سویه دلتا که این روزها در ساوه نیز شیوع پیدا کرده است، کودکان در زنجیره  انتقال قرار گرفته و به راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران نیز منتقل کنند.

وی در مورد وضعیت ابتلای کودکان به سویه دلتا گفت: سویه دلتا در پیک پنجم نسبت به ویروس‌های پیک قبلی دارای سرعت انتقال بالا و قدرت سرایت بسیار بالا همچون آبله مرغان است. باید توجه کرد که کرونا در پیک قبلی دو تا چهار نفر را مبتلا می‌کرد اما ویروس دلتا هشت تا ۱۲ نفر را می‌تواند مبتلا کند.

دکتر دالوندی با بیان اینکه کرونا می‌تواند در کودکان منجر به بیماری شدید ریوی و حتی مرگ و میر نیز شود، گفت: با سهل انگاری و کم توجهی خانواده‌ها، ممکن است بسیاری از خانواده‌ها داغدار شوند. باید توجه داشت که با درگیری کودکان رنگ آسایش و آرامش از خانواده‌ها خواهد رفت. خانواده‌ها باید مراقب سلامتی فرزندان شان باشند و در مکان‌های پر ازدحام و شلوغ حضور پیدا نکنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و همواره با ماسک عجین شوند.

وی در خصوص تکمیل تخت‌های بستری نیز گفت: با توجه به تکمیل شدن تخت‌های بستری و در کنار آن نصب چادر هلال احمر با همکاری دانشکده علوم پزشکی ساوه، هنوز بحران افزایش شمار بیماران نگران کننده است. اگر در پیک‌های قبلی بیمار طی چهار روز سلامتی خود را به دست می‌آورد در حال حاضر بیماران نیاز به هشت تا ۱۰ روز بستری دارند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید مدرس ساوه، بیمارستان شهید چمران و حضرت فاطمه (س) و بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه نیز در خط اول مبارزه با بیماری کرونا قرار گرفتند.

دکتر دالوندی با اشاره به تجهیز نقاهتگاه(ورزشگاه مقابل بیمارستان) گفت: اگر با افزایش ناگهانی بیماران در بخش‌های بستری روبرو شویم قطعا با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: مردم کرونا را جدی بگیرند و در مکان‌های شلوغ و اجتماعات، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و توجه داشته باشند شخصی که نسبت به پروتکل‌ها بی توجه است ممکن است یک ناقل باشد که دیگران را به کام مرگ بکشاند. پس وجدان‌هایتان بیدار باشد و نسبت به مردم بی تفاوت نباشید و با سهل انگاری، خانواده‌ها و دوستان و اقوام و سایر مردم را به کام مرگ گرفتار نکنید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group