شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در مردان بالای 30 سال ساوجی بیش از میانگین کشور است.

جلیل کوهپایه زاده  افزود: نسبت نرخ مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی در کشور به ازای هر 100 هزار مرد بالای 30 سال 166 نفر است اما این شاخص در ساوه به ازای هر 100 هزار نفر 191 نفر است.


وی، چاقی و رژیم غذایی نامناسب را از عوامل اصلی ابتدا به بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: بیماری های قلب و عروقی نخستین عامل مرگ و میر در جمعیت مردان ساوه است.


وی ،دومین عامل مرگ و میر در مردان ساوجی را حوادث ترافیکی برشمرد و گفت: در حوادث ترافیکی ساوه به طور متوسط 45 نفر در هر 100 هزار نفر مرد جان خود را از دست می دهند که این آمار در کشور بیشتر است.


کوهپایه زاده ادامه داد: انواع سرطانها به ترتیب شامل سرطان های پوست، مثانه و ریه از دیگر عوامل مرگ و میر مردان ساوجی در ره های بعدی است.


به گفته وی ابتلا به سرطان در هر 100 هزار مرد بالای 30 سال کشور 75 نفر استاما، در ساوه به ازای هر 100 هزار مرد 37 نفر است و یکی از دلایل کمتر بودن آمار ساوه نسبت به کشور اعزام و یا مراجعه بیماران سرطانی به مرکز کشوری و یا سایر استان ها است.


وی، کمبود فعالیت های فیزیکی را از مشکلات اصلی در کشور عنوان کرد و گفت: 40 درصد مردان و 50 درصد زنان بالای 30 سال کشور و ساوه این مشکل را که زمینه ساز بروز بیماری های قلبی و عروقی است، دارند.


دانشکده علوم پزشکی ساوه به 350 هزار نفر جمعیت تحت پوشش ساوه و زرندیه خدمات رسانی می کند.


ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین شهر پرجمعیت استان مرکزی است که نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.


پنجشنبه نخست ماه اسفند و هفته اول این ماه به عنوان سلامت مردان نامگذاری شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group