پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) ساوه گفت: سالانه 390 نفر به مبتلایان سرطان در ساوه افزوده می شود.

 

سید سبحان حبیبی در دومین همایش سرطان و پیشگیری از آن در ساوه با اشاره به روند رو به رشد بیماری سرطان در جامعه گفت: هم‌اکنون سرطان‌ها دومین علت مرگ‌ومیر در کشور محسوب می‌شوند، اما با روند کنونی در سال‌های آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشورمان ابتلا به سرطان است.

وی افزود: موسسه خیریه امام حسین (ع)، مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان از مهرماه سال 1390 با هدف کاهش آلام بیماران سرطانی و کاستن هزینه‌های مادی و روانی خانواده بیماران و انگیزه والای امدادرسانی به همنوعان دردمند فعالیت همه‌جانبه خود را جهت حمایت مادی و معنوی از بیماران مبتلا به سرطان آغاز کرد.

حبیبی افزود: در حال حاضر شهرستان ساوه با افزایش بیماران مبتلا به سرطان یا کاهش سن ابتلا به سرطان مواجه و نیازمند مساعدت بیش از پیش خیران است.

وی اظهار کرد: از آنجاکه ساوه شهری صنعتی است، بنابراین صنایع با قابلیت‌هایی که دارند قادر هستند نیازهای بیماران مبتلا به سرطان این شهرستان را شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنان موثر باشند.

وی از سرطان به عنوان شایع ترین بیماری شناخته شده در جهان یاد کرد و افزود: براساس آمار منتشر شده سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳۰ نفر در کشور مبتلا به سرطان می‌شوند و با احتساب جمعیت شهرستان ساوه سالانه ۳۹۰ نفر به آمار مبتلایان به سرطان در این شهرستان افزوده می‌شود.

حبیبی در ادامه با اشاره به محورهای این همایش گفت: سرطان و تغذیه، سرطان وشیوه زندگی، غربالگری و تشخیص زودرس، سرطان و آلاینده‌های محیط‌زیست، باورهای نادرست عمومی و ترویج فرهنگ پیشگیری است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group