جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

یک متخصص اعصاب و روان با تاکید بر اینکه نباید از بیماری ام‌اس هراس داشت و آن را به عنوان یک بیماری صعب‌العلاج و غیر قابل درمان تلقی کرد: افزود: معمولا تا بیش از 90 درصد کارکردهای از دست رفته در سیستم عصبی بیماران مبتلا به ام اس با درمان بدست می‌آید.

 

 دکتر سیدحسین آقامیری در همایش بیماران خاص شهرستان ساوه افزود: در مبتلایان به بیماری ام‌اس کارکرد سیستم‌های عصبی مغز از دست می‌رود و فرد مبتلا دچار اختلالاتی در سیستم عصبی می‌شود.

به گفته وی، تنها درصد کمی از بیماران مبتلا به ام اس دچار ناتوانی نسبی شده و امور شخصی آنان وابسته به دیگران می‌شود.

این پزشک متخصص اعصاب و روان بیشترین مقطع سنی ابتلا به ام اس را بین 20 تا 40 سال بیان کرد و افزود: در این محدوده سنی هم بیشترین مبتلایان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار همه مشکلاتی که این بیماری به همراه دارد معضل فرهنگی بیشتر از درمانی نمود پیدا کرده است، افزود: نگرانی‌های موجود درخصوص ابتلا به این بیماری که در قالب معضل فرهنگی بوجود می‌آید بیشتر از موضوع درمان است که البته اطلاع رسانی خوب انجمن‌های خیریه در این حوزه نگرانی های فرهنگی را نیز کاهش داده است.

آقامیری مشکل اشتغال و ازدواج را دو معضل دیگر مبتلایان به این بیماری دانست و افزود: برای یک بیمار مبتلا به ام‌اس شغل مناسبی در جامعه وجود ندارد مضافا بر اینکه ازدواج این بیماران نیز در مقطعی که بیمار هستند، به لحاظ عدم اطلاع صحیح جامعه از این بیماری و نگرانی‌های بی‌موردی که خانواده‌ها از آن دارند دشوار شده است.

وی با اشاره به اقدامات درمانی که از سوی مجموعه دانشکده علوم پزشکی برای بیماران خاص نظیر ام‌اس صورت می‌گیرد، گفت: برای یک بیمار ام اسی لازم است که به منظور اطلاع از کارکرد صحیح کبد و کلیه در مدت زمانی که دارو مصرف می‌کند هر از چندگاهی MRI شده و آزمایشات ضروری از آنان گرفته شود.

 



تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group