پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: بیماری سرطان رحم و مروت ندارد.

 

سید سبحان حبیبی افزود: سرطان خرچنگی است که چنگال‌هایش را تا عمق وجود انسان فرو می‌برد و او را تا سرحد مرگ آزار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری نه رحم می‌شناسد و نه مروت، افزود: بیماری سرطان امروزه به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جوامع انسانی تبدیل شده است .

به گفته وی، متاسفانه تعداد مبتلایان به این بیماری مهلک روز به روز در حال افزایش و سن ابتلا به آن در حال کاهش است، از این رو باید چاره‌ای اندیشید و برای مقابله با این طاعون دوران بسیج شد.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان با سیره عملی اهل بیت(ع) آشنا هستیم. پیشوایان نیکوسیرت ما تمام زندگی خود را وقف افراد فرودست جامعه و بیماران می‌کردند.

وی افزود: باید به اعماق قلب خود رجوع کنیم تا با انسان دوستی و وجدان بیدار به کمک آنان شتافته و هر قدر که توان داریم حمایت‌شان کنیم. باید توفیق کارهای نیک را لطف خداوند بدانیم و از اینکه خداوند چنین موهبتی را نصیب ما کرده سپاسگزار و شاکر باشیم و این هبه الهی را قدر بشناسیم.

حبیبی تصریح کرد: بهتر چنین بیندیشیم که خداوند آنان را بر سر راه ما قرار داده تا ما از طریق یاری آنان به درک ثواب و پاداش اخروی نائل شویم. متاسفانه بعضی از افراد بر سر تصاحب پست و مقام یا جمع کردن مال دنیا با هم مسابقه می‌دهند، شایسته است که ما این رقابت را در جنبه مثبت به کار گیریم و بنا به دستور قرآن کریم، این کتاب هدایت‌گر، در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیریم.

وی با تاکید بر حفظ سلامت در گروه‌‌های سنی مختلف با انجام حرکات روزانه ورزشی نیز گفت: تغذیه مناسب، پیاده‌روی، ورزش‌های همگانی و گنجاندن ورزش شنا در برنامه هفتگی به شادابی و حفظ سلامتی افراد کمک می‌کند و از ضروریات است.

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) ادامه داد: براساس آمار منتشر شده سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳۰ نفر در کشور مبتلا به سرطان می‌شوند و با احتساب جمعیت شهرستان ساوه سالانه ۳۹۰ نفر به آمار مبتلایان به سرطان در این شهرستان افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: سرطان به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر افراد در دنیا و ایران شناخته شده است و همه ساله تعداد زیادی از موارد فوتی در اثر عوارض بدخیم این بیماری اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، هم‌اکنون سرطان‌ها سومین علت مرگ‌ومیر در کشور محسوب می‌شوند، اما با روند کنونی در سال‌های آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشورمان ابتلا به سرطان است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شیوع ابتلا به سرطان در ایران نسبت به کشورهای دیگر کمتر است، افزود: کاهش استعمال دخانیات، کاهش مصرف غذاهای آماده، مدیریت استرس، مصرف زیاد میوه و سبزیجات، کاهش مصرف چربی و گوشت قرمز و ورزش از عوامل کاهش‌دهنده آمار مبتلایان به سرطان است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group