شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

یک پرستار بخش ICU کرونای بیمارستان شهید مدرس ساوه نسبت به افزایش مراجعین کرونایی به مراکز درمانی هشدار داد و از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی به قطع زنجیره سرایت کرونا ویروس کمک کنند.

سولماز امینی‌بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه کروناویروس با شتاب بالایی در حال پراکنده شدن در جامعه است، اظهار کرد: شدت سرایت ویروس به حدی رسیده است که بسیاری از همکاران پرستار و کادردرمانی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند، اما همچنان در شرایط سخت و دشواری که منجر به خستگی و کاهش توان آنها شده در شیفت‌های سنگین، صادقانه به مراجعین خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه کرونا قویتر از گذشته شده است، بیان کرد: تعداد پذیرش بیماران کرونایی روز به روز افزایش یافته و اغلب شاهد مراجعه مادران باردار، بیماران زمینه ای و خاص و از رده های سنی کودکان، جوانان و سالمندان بویژه افراد با سنین ۲۵ تا ۴۰ سال هستیم.

او تصریح کرد: کادر پزشکی و پرستاری به مردم این اطمینان را می‌دهند که تا آخرین لحظه با این بیماری مبارزه خواهند کرد و اجازه نخواهیم داد که حتی یک نفر مبتلا بماند اما از شهروندان انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول دقیق بهداشتی مراقب سلامتی خود باشند و بدانند که در این بحران خستگی به ما غلبه کرده است و روز به روز به دلیل ابتلای به بیماری از آمار کادر درمان کاسته می شود.

امینی بیات با اشاره به اینکه مردم باید به این باور برسند که کروناویروس بلایی است که جامعه بدان دچار شده است، گفت: کروناویروس مانند زلزله و سیل یا هر بلای دیگری است که روزانه جان صدها نفر را می گیرد و برای رهایی از این بلا باید همه دست به دست هم دهند و رعایت کنیم.

وی بیان کرد: با مشاهده افرادی که در سطح شهر تردد کرده و از ماسک استفاده نمی کنند تنمان می لرزد که نکند این افراد هم به بیماری مبتلا شده و فردا روزی به بیمارستان مراجعه کنند. روزانه شاهد مراجعه جوانانی هستیم که با پای خود و با حال عمومی نسبتا خوبی به بیمارستان مراجعه می کنند اما با گذشت چند روز این ویروس تمام بدن و ریه آنها را درگیر کرده و متاسفانه جان خود را از دست می دهند و خانواده ای دیگر عزادار می شود.

این پرستار بخش مراقبت های ویژه کرونایی بیمارستان شهید مدرس گفت: تماشای نفس کشیدن زجرآور بیماران کرونایی در بیمارستان موجب تاثر کادر درمانی می شود. جوانانی که برای یک ثانیه بیشتر زنده ماندن با چشمان خود به پرستاران التماس می کنند اما شدت درگیری بیماری با آنها به قدری بالاست که بعضا نمی توان برای آنها کاری کرد.

وی تصریح کرد: از شهروندان عاجزانه تقاضا داریم معنی و مفهوم این همه اصرار کادر درمانی و پرستاری را درک کرده و مراقب سلامتی خود و همنوعان شان باشند. حجم بالای مراجعان روزانه برای کادر درمانی طاقت فرساست. به فکر این باشیم که اگر پرستاری یا پزشکی برای درمان وجود نداشته باشد و همگی به بیماری مبتلا شوند تکلیف مراجعین چه خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group