شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

این روزها صحبت از نذر سلامت فراوان است، آنان که نذوراتی را هر ساله در ایام محرم و صفر ادا می کردند، حالا امکان این کار را ندارند و از آنان خواسته می شود که به جای راه انداختن بساط پخت و پز که اتفاقا ممنوع هم شده، هزینه های پیش بینی شده برای نذورات شان را در بخش بهداشت و درمان هزینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک می گوید روش هایی برای اینکار پیش بینی شده تا نذورات در محل هایی هزینه شوند که اینروزها استان و کشور به شدت در این محل ها به کمک نیاز دارد.

سید محمد جمالیان در این‌باره به خبرنگار ایسنا، گفت: مردم استان مرکزی می توانند با توجه به فرا رسیدن ماه محرم نذورات خود را به سمت حوزه سلامت هدایت کرده و نیات ارزشمند خود در این حوزه را در راستای کمک به متولیان بهداشت و درمان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر پزشکی به بیماران تعریف کنند.

وی خیرین سلامت را از بازوهای توانمند دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات سلامت عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای اینکه خدمات خوبی را به بیماران ارائه دهد با هزینه های بسیار زیاد و کمرشکنی روبروست، از طرفی این دانشگاه برای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به بیماران در حال ارتقای تجهیزات بیمارستانی است و در این شرایط نیاز به نقش آفرینی خیرین سلامت بیش از پیش احساس می شود.

جمالیان اظهار کرد: از طرفی ماه های محرم و صفر ماه هایی هستند که مردم نذورات زیادی را طبخ و توزیع می کنند، ولی با توجه به ممنوعیت توزیع نذورات طبخ شده مردم می توانند نذورات خود را در حوزه سلامت ادا کنند. بی شک عددهای کوچک نذری می توانند جمع شوند و مشکلات بزرگی را در شرایطی که حوزه سلامت فشار اقتصادی بسیاری را تحمل می کند، برطرف کنند.

وی با بیان اینکه حساب خیرین مردمی توسط دانشگاه به شماره 2000500055 نزد بانک رفاه ایجاد شده و مردم با هر نیتی که داشته باشند می توانند نذورات خود را به این حساب واریز کنند اظهار کرد: اگر خیرین و صاحبان نذورات قصد دارند نذورات آنها در محلی خاص همچون تهیه اقلام بهداشتی، خرید تجهیزات پزشکی یا کمک به بیماران بی بضاعت هزینه شود می توانند با در دست داشتن فیش واریزی خود به مشاور اجتماعی دانشگاه مراجعه کرده و نیت مورد نظر خود را اعلام کنند.

جمالیان به خیرین و صاحبان نذورات اطمینان داد که نذرهای آنان قطعا در راستای عمل به نیات اعلام شده صرف خواهد شد و گفت: صاحبان نذورات همچنین می توانند با مراجعه به بیمارستان ها نذر خود را به صورت جیره خشک تحویل دهند تا برای پخت غذای بیماران مصرف شده یا به خانواده های بی بضاعت بیماران تحویل داده شود.

وی همچنین روز گذشته، 10 مردادماه، در جلسه‌ای با هیات امنای ندبه کرهرود اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت های ایجاد شده در بحث و نذورات و تغییر ماهیت آن از نوع سلامت، باعث کمک بیشتر خیرین به سلامت و درمان استان شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص ارائه راهکارهایی برای ادا کردن راحت تر نذر سلامت مردم استان مرکزی افزود: دانشگاه به این منظور قابلیت هایی برای ادای نذورات ایجاد کرده، به عنوان مثال ما یک حساب خیرین افتتاح کرده ایم که مردم می توانند با نیت خاص خودشان به عنوان مثال کمک به بیماران سرطانی، کرونایی یا نیازمند، یا خرید دستگاه و تجهیزات، مبلغ واریزی خود را اعلام کنند، همچنین افراد می توانند نذورات خود را در قالب جیره خشک به بیمارستان ها یا مراکز درمانی تحویل دهند.

وی در ادامه ضمن تشکر و سپاس از کمک خیرین در حوزه سلامت تکمیل کرد: این فرهنگ زیبا و والای انسانی همکاری خیرین در حوزه سلامت در استان مرکزی در راستای ارتقاء سطح بهداشت سلامت و درمان استان نهادینه شده است.

او افزود: مقرر شده است با همکاری خیرین سلامت یک پایگاه اورژانس در منطقه کرهرود راه اندازی شود و درمانگاه جامع مرکز سلامت آن منطقه نیز بروزرسانی شود، همچنین تامین نیروی بیست و چهار ساعته برای آن پایگاه به عهده دانشگاه خواهد بود.

جمالیان گفت: امیدواریم این همکاری ها و همدلی ها در ماه محرم و صفر بیشتر از قبل نمود پیدا کند و باشد که با این وحدت به هدف خود که همان ارتقای سلامت هر چه بیشتر و بهتر مردم استان است، برسیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group