دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

شهر صتعتی کاوه { ساوه } بزرگترین شهر صنعتی کشور ایران

به‌شمار می‌رود.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور:

امنیت اقتصادی جامعه کارگری لازمه رشد اقتصادی است

پایگاه خبری نارخبر – مرجع اخبار شهرستان ساوه

امنیت اقتصادی جامعه کارگری لازمه رشد اقتصادی است

ساوه- معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: اگر می خواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم باید امنیت اقتصادی جامعه کارگری تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقی شامگاه دوشنبه در گردهمایی کارگران به مناسبت روز کارگر (۱۱ اردیبهشت ماه) که در محل تشکلات خانه کارگری برگزار شد، با اشاره به جایگاه کارگران در بالندگی اقتصاد کشور گفت: نیروی کار اساس توسعه و عزت اقتصادی کشور است و مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف کارگری بر حفظ حقوق و امنیت جامعه کارگری تاکید دارند اما متأسفانه مصوباتی که از سوی وزارت کار و سایر دولت مردان در حوزه کارگری اجرایی می‌شود مغایر با رهنمودهای رهبری است و منصفانه نیست.

وی افزود: اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم باید امنیت اقتصادی جامعه کارگری تأمین شود، افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران با توجه به تورم ۴۷ درصدی دو پیام به دنبال دارد اینکه رهنمودهای رهبری را متوجه نشده‌اند یا اینکه می‌دانند اما می‌خواهند مخالف رهنمودهای رهبری حرکت کنند.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور تصریح کرد: تورم در ۲۹ اسفند ۶۷ درصد بود در صورتیکه وزارت کار دستمزد کارگران ۲۷ درصد تعریف کرده و این مسئله در علم اقتصادی قابل قبول نیست، تورم به دلیل افزایش حقوق نیست بلکه علت اصلی تورم سیاست‌های غلط دولت در حوزه‌های مختلف کشور و نداشتن علم اقتصاد است اما متأسفانه باید جامعه کارگری توان سیاست‌های غلط دولت‌ها را بدهند.

وی خاطرنشان کرد :۲۷ درصد دستمزد کارگران افزایش داشته این در حالی است که حوزه خدمات افزایش ۱۰۰ درصدی، مواد غذایی بالای ۴۰ درصد و خودرو نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است، دولت باید واقعیت‌ها را بپذیرد و در راستای اصلاح ساختار اقتصادی تلاش کند

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور کرد: رهنمودهای رهبری چراغ راه و تنها راه برون رفت از مشکلات است مطمعنا اگر در مسیر رهبری حرکت می‌کردیم مشکلات امروز را نداشتیم و شاهد فقر مطلق نبودیم.

وی ادامه داد: عمده مشکل اقتصادی امروز جامعه نادیده گرفتن اصل ۴۳ تا ۵۷ که در حوزه اقتصادی است و همچنین استفاده نکردن از ظرفیت‌های مردمی و تعاونی‌ها است.

صادقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها گفت: سهم تعاونی در اقتصاد باید ۶۰ درصد باشد در صورتیکه در اقتصاد ما ۵ درصد است

 ساوه -بزرگترین شهر صنعتی کشور ایران به‌شمار

شهر صنعتی کاوه (کوروش سابق) در سال ۱۳۵۲ با مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ هکتار کنار بزرگراه تهران - ساوه در ۱۰ کیلومتری شهر ساوه، استان مرکزی ایجاد شده‌است. این شهر دارای بیش از ۶۰۰ شرکت بوده و بزرگترین شهر صنعتی کشور ایران به‌شمار می‌رود.

تلاش برای رونق تولید با بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه و خلاق از وظایف بسیج کارگری است

پایگاه خبری نارخبر – مرجع اخبار شهرستان ساوه

دکتر الله بداشتی، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: کارگران ما در صحنه‌های نبرد خوش درخشیدند و ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و در پشت صحنه جنگ هم چه در زمان دفاع مقدس و چه امروز گل کاشتند و با به حرکت درآوردن چرخ صنعت توسط آنها، دشمن نتوانست در حوزه اقتصادی فشار مضاعف به کشور وارد کند

 

11 اردیبهشت روز جهانی کارگر گرامی باد | شرکت و کارخانه ...

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group