دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی روز مددکاری برگزار شد؛
کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی

سی‌وهفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی مددکاری ...

  • اسفند ۲۰, ۱۴۰۱
  • : پیوند بین فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان، بهترین استراتژی برای ایجاد صلح، پایداری و توسعه در دنیاست

 

تنوع اجتماعی مددکاری اجتماعی

 

آپلود عکس

 

: پیوند بین فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان، بهترین استراتژی برای ایجاد صلح، پایداری و توسعه در دنیاست

 

 

تنوع اجتماعی مددکاری اجتماعی

 

توسط خبرنگار 7 در اسفند ۱۸, ۱۴۰۱اجتماعی, اخبار ویژه, گزارش خبری

کنگره بین المللی مددکار اجتماعی در ایران + گالری تصاویر

اشتراک گذاری

تیترهای میانی پنهان

1 دبیر کل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی:به نقش موثر مدکاران اجتماعی در ایران ادغان دارم

2 رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران : مددکاران اجتماعی مشعل داران تنوع اجتماعی هستند

3 مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران:حوزه مدیریت شهری باید به تنوع و تکثر آسیب های اجتماعی توجه کرد

4 معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری:عدم پذیرش تنوع اجتماعی زمینه ساز خشونت می شود

5 پاولا پونتارولو رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایتالیا: اختلافات سیاسی نباید مانع پذیرش تنوع اجتماعی شود

6 مدیر عامل شورای بین المللی رفاه اجتماعی: مددکاران اجتماعی باید مهارت ارایه خدمات اجتماعی از طریق فضای دیجیتال را فر بگیرند

7 رئیس انجمن مددکاران اجتماعی افغانستان:عدم تنوع به تنوع اجتماعی می تواند بسترساز نارضایتی در جامعه شود

8 استاد دانشگاه دورهام :پذیرش تنوع اجتماعی زمینه انسجام اجتماعی در جامعه را بیش از پیش فراهم می کند

9 لینک کوتاه خبر

به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی،کنگره بین الملی مددکار اجتماعی در ایران در حال برگزاری است.

دبیر کل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی:به نقش موثر مدکاران اجتماعی در ایران ادغان دارم

 

روری ترویل دبیر کل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ایران در مراسم افتتاحیه  سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی روز مددکاری اجتماعی  که به همت انجمن مددکاران اجتماعی ایران و با همکاری هفده کشور وحدود پنجاه سازمان و انجمن های  داخلی برگزار شد فرارسیون این مناسبت ها را به مددکاران اجتماعی ایران تبریک گفت.

وی در ادامه اشاره کردند که این اتفاق خوبی است که شما  در ایران هم مثل بسیاری از نقاط  دیگر جهان روز های ملی کشورتان و روز جهانی مددکار اجتماعی را جشن می گیرید و همایش برگزار می کنید  تا فرصتی برای گفت و گوی اجتماعی درباره موضوعات مختلف از جمله شعار سال جهانی  فدراسیون در سال ۲۰۲۳ را  با ماهیت  بین رشته ایی و چند نهادی  فراهم کنید.تجربه موفقی که در چند سال اخیر داشتید ومن هم  شاهد این فرصت ها و اقدامات خوب در ایران بودم .

دبیرکل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی به نقش مددکاران اجتماعی در تمام نقاط جهان از جمله ایران اشاره کرد. من هم اطلاع دارم وآگاه هستم که این روز ها و سال ها به دلیل کرونا و اتفاقات دیگر دشواری های را تجربه کردید و اقداماتی هم به تناسب وظایف قانونی و حرفه ای و اساسنامه خودتان و بر اساس اخلاق حرفه ای در حدتوان خود  انجام دادید.من به عنوان دبیر کل فدراسیون بر این  باورم که شما مددکاران اجتماعی و انجمن مددکاران اجتماعی ایران رویکرد بسیار موثری را در پیش گرفتید که همه ارزش های مددکاری اجتماعی آن پاسداری شود.ما در فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی از شما متشکریم و به اقدامات شما اطلاع داریم ومعترف هستیم وبرای شما آرزوی توفیق می کنیم.همچنین آرزومی کنم که این همایش ومراسمی که بصورت بین المللی وبا  استقبال بسیار خوب همه تشکل های جهانی و منطقه ای و همکاری انجمن ها، دانشگاه ها، سازمان ها، سازمان های غیر دولتی برگزار می کنید تا در باره شعار سال جهانی فدراسیون مبنی بر« احترم به توع از طریق اقدام اجتماعی مشترک« و شعار سال خودتان مبنی بر «مددکاری اجتماعی وتنوع اجتماعی» که هم راستا با شعار جهانی است، لذت ببرید وبه اهداف همایش برسید. وی در پایان اعلام کرد که مشتاقیم کهدر آینده هم با شما همکاری مان را ادامه دهیم و از طرف فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ازشما بسیار متشکریم

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران : مددکاران اجتماعی مشعل داران تنوع  اجتماعی هستند

 دکترسید حسن موسوی چلک ریس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ودبیر علمی سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی اشاره کردند که هر ساله به مناسبت روز های ملی و جهانی مددکار اجتماعی همایشی توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران با همکاری دستگاه ها، دانشگاه ها، انجمن ها و تشکل های بین المللی مددکاران اجتماعی برگزار می کند. ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و  روزهای ملی  و جهانی مددکار اجتماعی به استحضارمی رساند که  پنجمین کنگره بین المللی و سی و هفتمین همایش به مناسب روزهای ملی و جهانی مددکار اجتماعی با عنوان « مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی» بصورت برخط (آنلاین)  توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران برنامه ریزی شد که در تاریخ هجدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱  با حضور مسوولین و صاحب نظران جهانی و داخلی شد. بر این باوریم که در دنیای بزرگی که انسان ها با ادیان، رنگ ها، نژاد ها، اقوام، زبان ها و…. مختلفی زندگی می کنند و خداوند در قرآن (آیه ۲۲ سوره مبارکه روم ) هم اختلاف زبان ها و رنگ ها را از نشانه های قدرت خود بیان کرده و آن را نشانه هایی برای دانشوران می داند،  می توانیم با پذیرش تنوع اجتماعی و فرهنگی و احترام به حقوق همه شهروندان‌، حذف تبعیض‌ها و عدالت در دسترسی به خدمات و امکانات در حوزه های مختلف، دنیایی پر از آرامش، صلح و مهربانی بسازیم و البته این جهان را باید ساخت.

دبیر علمی همایش درادامه اضافه کردندکه  ضمن اینکه در مددکاری اجتماعی دو اصل اساسی  « پذیرش» و« فردیت» را داریم  که بر پذیرش و توجه به تنوع اجتماعی تاکید دارند.همچنین بر اساس بیانیه جهانی اصول اخلاق حرفه ای مددکاری اجتماعی که در مجمع جهانی فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در ایرلند مصوب شد وانجمن ایران به دلیل حضور در کمیته اخلاق فدراسیون نقش موثری داشت، به « احترام به تفاوت ها» تاکید شده است.

کمیسراخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در خصوص این که چرا موضوع تنوع اجتماعی در مددکاری اجتماعی اهمیت دارد تاکید کردند که در مددکاری اجتماعی هم  توجه به تنوع اهمیت دارد چرا که مددکاران اجتماعی با افرادی که سر و کاردارند  از نظر فرهنگی  اجتماعی از قبیل: قومیت، سبک زندگی، مذهب، زبان، سلیقه ونیاز ها،  نژاد، شرایط اقتصادی، شرایط اجتماعی، سلامتی، مشکلات، جنسیت، توانایی ها وقابلیت ها و… تفاوت دارند.پذیرش افراد با  فرهنگ های مختلف بسیار ارزشمند باشد. چرا که افراد احساسی می کنند که حقوق همه آنها علیرغم همه تفاوت های که دارند در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.تنوع اجتماعی موضوعی است که این جهان را زنده تر و جذاب تر می کند. چون احساس می کنند به جامعه ایی که در آن زندگی می کنند تعلق دارند واحساس تبعیض نمی کنند  واین تعلق می تواند پشتوانه محکمی برای افراد با ویژگی های مختلف و  متفاوت باشد. همچنین زندگی مسالمت آمیزی در کنار یکدیگر داشته باشند که مددکاران اجتماعی هم به دنیال همین موضوع هستند. طبیعتا ما مددکاران اجتماعی هم خواهان همین هستیم که  عدالت اجتماعی در جامعه برای همه مردم تحقق پیدا کند، انسجام وهمبستگی  در جوامع مختلف  بیشتر شود، مشکلات اجتماعی و .. کمتر شود، فقر کنترل شود ، جرایم کمتر شود و…. تا زمینه ارتقای سلامت اجتماعی و به زیستن اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.

موسوی چلک در خصوص سازمان های همکار در این همایش حدود ۵۰ سازمان وتشکل وانجمن و سازمان  ورسانه ها همکاری دارند وهمچنین از همکاری  وحمایت فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی(IFSW)، انجمن جهانی مدارس(دانشگاه ها) مددکاری اجتماعی(IASSW)، شورای بین المللی رفاه اجتماعی( ICSW)  که سه تشکل جهانی مرتبط با مددکاری اجتماعی هستند ، برخورداریم. منطقه آسیا- اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی هم حمایت وهمکاری دارد.و در کنار این تشکل ها از همکاری اساتید وصاحب نظران برجسته مددکاری اجتماعی جهان که برخی از آنها کتاب های مختلف شان درایران تدریس می شود، هم سخنرانی دارند.درمجموع تعداد هفده کشور با همایش ایران همکاری دارند. این خود نشان دهنده نقش انجمن مددکاران اجتماعی ایران در اعتماد سازی مجامع جهانی است. دراختیار داشتن چندین کرسی بین المللی  ومنطقه ای توسط انجمن مددکاران اجتنماعی ایران هم خود گویای همین اعتماد به انجمن ایران توسط تمامی مجامع جهانی مددکاری اجتماعی است .نکته قابل تامل دیگر این است که به دلیل اهمیت موضوع و توجه به رویکرد بین رشته ای بودن موضوع تنوع اجتماعی تلاش شد از ظرفیت متخصصین رشته های دیگراز قبیل جامعه شناسی، اقتصاد، روانشناسی، رفاه اجتماعی، حقوق، توانبخشی و.. هم استفاده شود. همچنین نظر به اهمیت توجه به رویکرد چند نهادی در حوزه مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی همکاری دانشگاه ها، انجمن ها ی تخصصی،  برخی از وزارت خانه ها، سازمان های غیر دولتی مرتبط با گروه های هدف مددکاری اجتماعی و… را هم داشته باشیم .  این هم نشان می دهد که اکثر سازمان های مرتبط با مددکاری اجتماعی و مجامع دانشگاهی و انجمن های تخصصی و تشکل های غیر دولتی و رسانه ها هم به انجمن مددکاران اجتماعی ایران اعتماد خوبی دارند. گرچه برخی ازسازمان ها نحوه تعامل شان با انجمن در ادوار مختلف فراز و فرودهای دارد ولی انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای آبادانی ایران عزیز همیشه به دنبال تعامل سازنده با همه دستگاه ها انجمن ها و.. است.موسوی چلک در ادامه به اهداء نشات سلامت اجتماعی به دکتر لارنس شو.لمن استادبرجشته مددکاری لاجتماعیدذر جهاناشاره کرد و بیانکردند که انجمن در طول این سال ها برای پیشگامان سلامت اجتماعی درداخل وخارج از کشور نشان سلامت اجتماعی اهداء می کند که تاکنون به هفت نفر ایرانی و چهار نفر از اساتید خارجی تقدیم شده است و دوازدهمین نشان سلامت اجتماعی هم به دکتر لارنس شولمن که کتاب های مختلف ایشان در دانشگاه های  ایران در مقاطع مختلف تحصیلی هم تدریس می شود به پاس تلاش های علمی شان تقدیم می شود. رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان گفتند که  نیاز هست تا دانشگاه هایان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری روی موضوع تنوع اجتماعی و مددکاری اجتماعی کارهای علمی انجام دهند و در طول سال بتوانیم جلسات مختلفی برای تشریح و بررسی همه جوانب موضوع داشته باشیم.اگر به دلیل مشکل اینترنت صدا و تصویر برای همه بزرگواران مناسب نبود عذر خواهی می کنم.از همه دستگاه های همکار، و اصحاب رسانه و اعضاء انجمن مددکاران اجتماعی ایران، اساتید وصاحب نظران و همه شرکت کنندگان در همایش سپاسگزاری می  کنم.

 

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران:حوزه مدیریت شهری باید به تنوع و تکثر آسیب های اجتماعی توجه کرد

دکتر احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی روز مددکاری اجتماعی  که به همت انجمن مددکاراتناجتماعی ایرانو با همکاری هفده کشور وحدود پنجاه سازمان وانجمن های  داخلی برگزار شد گفت در حوزه مدیریت شهری بایستی به تنوع و تکثر آسیب های اجتماعی توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی شکل گیری آسیب های اجتماعی از جمله بی خانمانی، معتادان بی خانمان، کودکان کار و خیابان و دیگر آسیب ها غفلت از توجه به پیچیدگی های انسان و به طور کلی مسائل حوزه اجتماعی است، راه حل اساسی را مدیریت یکپارچه و مسنجم در حوزه آسیب های اجتماعی دانست.

دکتر احمدی صدر تاکید کرد آسیب دیدگان اجتماعی هم انسان هستند و بخشی از اجتماع هستند و باید در مدیریت مسائل اجتماعی به حفظ حرمت ذات انسان و کرامت انسانی توجه داشت و اگر این نگاه در مدیریت مسائل اجتماعی به کار گرفته شود می توان انتظار افزایش سلامت اجتماعی و تاب آوری جامعه داشت.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران که در همایش مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی سخنرانی می کرد، تعدد تصمیم گیری و فرماندهی در مدیریت مسائل اجتماعی را یکی از آسیب های حوزه مدیریت مسائل اجتماعی دانست و بر مدیریت یکپارچه و مسنجم تاکید کرد و اگر مسئولین، سیاستگذاران با نگاه مبتنی بر حفظ کرامت انسان ها و تنوع مسائل اجتماعی عمل کنند انتظار بهبود شرایط در حوزه اجتماعی می توان داشت.

معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری:عدم پذیرش تنوع اجتماعی زمینه ساز خشونت می شود

دکتر سید علی کاظمی معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی روز مددکاری اجتماعی با موضوع  مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی اشاره کردند که از نظر اسلام پذیرش تفاوت ها انسان ها بخشی از ایمان است. وی در ادامه گفتند که تفاوت در خلقت از نشانه های عظمت خداوند است و حتی اشاره به« لا اکراه فی الدین» خود نشانه دیگری از تنوع اجتماعی است.در سنت و سیره پیشوایان دین هم وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت را پذیرفتیم.

وی در ادامه تاکید کردند که پذیرش اقشار و اقوام و نژادهای مختلف توسط پیامبر اکرم(ص) از سلمان فارسی، بلال حبشی و…جایگاه دادن به زنان در عرصه های مختلف و تکریم زنان از نشانه های دیگر از پذیرش تنوع است. در ادبیات غنی ایران در اشعار حافظ، سعدی و فردوسی هم این پذیرش تنوع اجتماعی را شاهد هستیم.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک در ادامه اضافه کردند که  در زمنیه تنوع اجتماعی به این نکته اشاره می کنم که پذیرش تنوع اجتماعی می تواند بستر را برای خلاقیت، افزایش مشارکت اجتماعی، همبستگی اجتماعی و تصمیم گیری بهتر را به دنبال خواهد داشت؛ همچنین فقدان آن هم می تواند افزایش خشونت، نارضایتی، کاهش اعتماد به نفس و افزایش تعارضات را به دنبال داشته باشد.تنوع اجتماعی برای توسعه یک جامعه و سازمان ضروری است و می تواند راهنما هم باشد، از قید و بندها ما را رهایی دهد و جامعه را به سمت نوآوری سوق دهد.

نقش مددکاران اجتماعی  در این بسیار مهم و اساسی است تا همه گروه های هدف از جمله کودکان متناسب با نیازها و مشکلاتشان مورد توجه قرار گیرند.

پاولا پونتارولو رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایتالیا: اختلافات سیاسی نباید مانع پذیرش تنوع اجتماعی شود

پاولا پونتارولو رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایتالیا در  سی وهفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی با موضوع  مددکاری اجتماعی وتنوع اجتماعی که با محوریت انجمن مددکاراناجتماعی ایران با همکاری همه تشکل های چهانی ومنطقه ای مددکاری التماعی و دانشگاه ها وانجمن ها وسازمان های مختلف برگزار شد گفتند: در ابتدا از دعوت انجمن ایتالیا برای شرکت در این کنفرانس مهم سپاسس گزاری می کنم. امروز روز مددکاری اجتماعی جهانی در خصوص حقوق بشر، اخلاقیات، اصول اخلاقی که مولفه های مهمی هستند که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد که رعایت این موارد کمک می کنند تا خدمات مددکاری اجتماعی در جامعه بهتر ارائه شود.حقوق بشر، برابری در دسترسی به منابع مختلف است که باید مهیا شود. اگرچه شرایط سختی را در کشورهای مختلف تجربه می کنند از قبیل زلزله و… . ما باید کمک کنیم تا افراد در این شرایط سخت حمایت شوند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایتالیا در ادامه تاکیدکرد که اختلافات سیاسی نباید دامن زده شود ومانع توجه به پذیرش تنوع اجتماعی در جامعه شود. برای تحقق حقوق شهروندی ارائه خدمات اجتماعی باید با همکاری و مسئولیت پذیری باشد، کار کنیم و خسته نشویم.ایجاد بستر های لازم برای گفتمان در حوزه تنوع اجتماعی را باید فراهم کند تا بتوانیم بین مددکاران اجتماعی و ذی نفعان مشترک تعامل ایجاد کنیم.

مدیر عامل شورای بین المللی رفاه اجتماعی: مددکاران اجتماعی  باید مهارت ارایه خدمات اجتماعی از طریق فضای دیجیتال را فر بگیرند

دکتر آنتونیو لوپز پالاییز، مدیرعامل شورای بین المللی رفاه اجتماعی در سی وهفتمین همایش ملی وپنجمین کنگره بین المللی مددکاراجتماعی  با موضوع مددکاری  اجتماعی و تنوع اجتماعی که به میزبانی انجمن مددکاران اجتماعی ایران برگزار شد  با بیان این مطلب اهمیت ارائه خدمات اجتماعی دیجتیال را برای دنیای امروز یادآور شد.

دکتر پالائیز که در پنجمین کنفرانس بین المللی مددکاران اجتماعی ایران سخن می گفت اذعان داشت که باید یادمان باشد که تکنولوژی خنثی نیست و باید دقت کنیم که دیجیتالیزه شدن در مسیر تأمین منافع مردم صورت پذیرد.

وی اشاره کرد که مددکاران اجتماعی باید برای ارائه خدمات اجتماعی کاملا مهیا شوند و مهارت های کار با فضای مجازی را هم خودشان یاد بگیرند و هم خدمات گیرندگانشان را برای یادگیری آن تشویق کنند. در حقیقت، باید به عنوان شهروندان دنیای دیجیتال باشیم.

به گفته دکتر پالائیز، یکی از موهباتی که بحران پاندمی کرونا برای جوامع داشت این بود که ظرفیت های استفاده از تکنولوژی و فضای مجازی را به ما نشان داد و امروز جوامع متقاعد شده اند که از فن آوری های جدید برای تکمیل مدیریت خدمات اجتماعی بهره بگیرند.

مدیرعامل شورای رفاه اجتماعی همچنین به مدلی که در این شورا برای ارائه خدمات اجتماعی با استفاده از تکنولوژی های جدید طراحی و پیشنهاد شده است اشاره کرد و آن را مبتنی بر پنج اصل معرفی کرد که یکی از اصول آن توجه به حقوق دیجیتال افراد و نیز موضوعات اخلاقی است که در فرایند دیجیتالی شدن خدمات اجتماعی ایجاد می شود.

بر اساس گفته دکتر پالائیز، ارائه کنندگان خدمات اجتماعی در جهان امروز باید بپذیرند که بهره گیری از فضای مجازی و فن آوری های جدید ظرفیت هایی دارد که می تواند به نفع گروه های هدف از آنها استفاده کرد. برای نمونه فن آوری های جدید و شبکه های اجتماعی امکان دسترسی تعداد بیشتری از مردم به خدمات را ایجاد کرده و مشارکت اجتماعی مردم را تسهیل کرده است.

وی همچنی، سه اصل برای طراحی مدلهای جدید ارائه خدمات اجتماعی مبتنی بر استفاده از فن آوری های نوین را بر شمرد که عبارت اند از: توجه به تنوع و حتی ابرتنوع، احترام به حقوق دیجیتال و به کارگیری روش های علمی برای طراحی مدلهای و دستورالعملهای نوین ارائه خدمات اجتماعی است.

این استاد اسپانیایی مددکاری اجتماعی تأکید کرد که مددکاری اجتماعی دیجیتال هشت اصل را باید پیش روی خود داشته باشد. از جمله اینکه پیشرفت تکنولوژی به خودی خود نباید اولویت باشد بلکه اولویت باید حل مسئله های مردم باشد. همچنین اینکه تمرکزمان در مدیریت خدمات اجتماعی را بر پیشگیری از وقوع مسئله ها بگذاریم.

به گفته وی بر همین اساس، باید تلاش شود تا رویه های ارائه خدمات اجتماعی حتی الامکان ساده و فرایندهای خدمات رسانی باید متناسب با جوامع و گروه های هدف تنظیم شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی افغانستان:عدم تنوع به تنوع اجتماعی می تواند بسترساز نارضایتی در جامعه شود

مسعود ایوبی رییس انجمن مددکاران اجتماعی افغانستان در همایش بین المللی مددکاری اجتماعی وتنوع اجتماعی   اشاره کردند که تنوع اجتماعی ابعاد گوناگونی دارد که در شرایط افغانستان مشخص شده است. تنوع زیستی و اجتماعی زیادی داریم. نیاز به کار در زمینه پذیرش تنوع داریم.از دیدگاه زیست شناسی یک عنصر اصلی است که باید وجود داشته باشد تا جوامع به حسات خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد که در قرآن هم خداوند به تنوع اشاره داشته است و خلقت را با تنوع شروع کرده است آن را خیر و صلاح جامعه می داند. در شرایط فعلی که مددکاری اجتماع در افغانستان در حال تغییراتی است نیازمند تلاش و کار بیشتر است تا پذیرش اجتماعی از تنوع اجتماعی را داشته باشند.

ایوبی تاکید کرد که حقوق شهروندی همه مردم و گروه ها باید مورد توجه قرار گیرد و به نوعی تنوع را به رسمیت بشناسیم و برای همه مردم حقوق برابر مدنظر داشته باشیم.افغانستان در حال حاضر با معضلاتی همچون محرومیت ها برای خانم ها و سابر تفاوت ها مواجه است و نیازمند توازن و عدالت اجتماعی است. عدم توجه به تنوع گروه ها، می تواند نارضایتی هایی ایجاد کند، فاصله مردم با …. را ..کند.

ما در افغانستان تلاش کردیم راه حل پیشنهاد شود که نقش فدراسیون کمک به این کشور و انجمن افعانستان انجام شود.در حال حاضر توانستیم با دولت جدید ارتباط برقرار کنیم و  توسعه حمایت های اجتماعی را داشته باشیم.قبول کردیم که نیازمند استراتژی هاس منطقی در این حوزه هستیم. ساختار را مشخص کنیم، نقش ها را تعریف کنیم و حقوق ذی نفعان مددکاری اجتماعی را به رسمیت بشناسیم. به نبال تقویت تحقق این حقوق باشیم.

مسعود ایوبی اشاره کردند که باید چالش ها را اولویت بندی کنیم، توازنی بر مبنای عدالت اجتماعی ایجاد کنیم و تبعیض ها را شاهد نباشیم و همه مردم، ذی نفعات مددکاری اجتماعی سهم متناسب با شرایط خود را داشته باشند و هیچکس از این دایره بیرون نباشد.

استاد دانشگاه دورهام :پذیرش تنوع اجتماعی زمینه انسجام اجتماعی در جامعه را بیش از پیش فراهم می کند

 

پروفسور دکترسارا بنکس استاد دانشگاه دورهام و نظریه پرداز  برجسته حوزه اخلاق مددکار ی اجتماعی در سی و هفتمن همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی که به میزبانی انجمن مددکاران اجتماعی ایران  برگزارشد گفت:

افتخار می کنم که در خدمت  مددکاران اجتماعی ایران هستم.  انجمن مددکاران اجتماعی ایران را تحسین می کنم و به خاطر فعالیت های قوق العاده و عالی و باورنکردنی که داند. شما مددکاران اجتماعی ایران نشان دادید در این شرایط داریدتلاش می کنیدتا تنوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. وقتی به عنوان تنوع اجتماعی توجه می کنم نیازمند تعمق بیشتر در بارهاین موضوع هستیم چرا که  احترام به تنوع بسیار مهم است.

وی در ادامه دادند که تنوع در  ارتباط با مذاهب، اقوام وگروه های هدف مختلف می باشد.مهم است تا با اقدامات اجتماعی مشترک این تنوع را در عمل  هم توجه کنیم.در واقع بیانیه جهانی  اصول اخلاقی حرفه ای مددکاری اجتماعی هم به این موضوع اشاره کرده است.ارتقاء عدالت اجتماعی، تقویت جامعه همه مشمول و همچنینن احترام به تفاوت ها و تنوع ها، احترام به گروه های مختلف از جمله مفاهیمی که در بیانیه جهانی اخلاق بدان اشاره شده است.

 

وی تاکید کرد که پذیرش تنوع اجتماعی ،زمینه انسجام اجتماعی در جامعه را بیش از پیش فراهم می کند.فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در این زمینه اهتمام ویژه دارد و انجمن مددکاران اجتماعی  ایران هم در این راستا پیشگام است.ما مددکاران اجتماعی در قبال  هم مردم و محیط زیست سالم مسئولیت داریم. ازرعایت حقوق هم و همه مخلوقات، زمین و گیاهان  حمایتمی کنیم.

استاد دانشگاه دورهام در پایان تاکید کرد که ما تعهدمان  را به انسانها  از  طریق دنبال کردن تحقق عدالت اجتماعی نشان می دهیم که در چارچوب منشور اخلاقی فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی است.

گالری تصاویر:

 

 

مخاطبین رسانه مسئولیت اجتماعی، شما می توانید از طریق پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و فرم ارسال نظر در انتهای مطلب، برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادها و سایر پیام های خود با ما در ارتباط باشید.

ادامه دارد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group