جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مقاله برگزیده

روضه شب هفتم محرم

http://javananemasjed.blogfa.com/post/898

گروه فرهنگی منطقه 22

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور

همایش شیرخوارگان حسینی رونمایی از سند مظلومیت کربلاست



Rozeh_Shab_7
شب هفتم ماه محرم منسوب به طفل شش ماهه

 حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه‌السّلام)، حضرت علی‌اصغر می‌باشد.

هر یک از شب‌های ماه محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با

 حادثه کربلا نام‌گذاری شده است.

(ادامه)



هدف دشمن از منع آب بر امام حسین

بر اساس منابع تاریخی منع آب از کاروان امام حسین (علیه‌السّلام)،

در روز هفتم یا هشتم محرم بوده و هدف دشمن ا

ز این اقدام ناجوان‌مردانه علاوه بر آزار و اذیت اطفال و زنان و فشار بر حضرت اباعبدالله (علیه‌السّلام)،

اقدامی سیاسی و تبلیغی از سوی امویان بر ضد علویان و بنی‌هاشم بوده است

. (ادامه)

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور/

عزاداری مادرانه برای نوزاد کربلا

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه 14 مردادماه

همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم همچون هرساله در 7500 نقطه کشور و 45 کشور جهان ب

رگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) کردند.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور/ عزاداری مادرانه برای نوزاد کربلا

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، همچون رسم هرساله در اولین روز جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و نقاط مختلفی از جهان همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... برگزار شد و مادران نوزادان شیرخواره خود را نذر قیام امام زمان(عج) کردند.

برگزاری شیرخوارگان از سال ۱۳۸۳

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، شهرهای ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و کودکان خود را نذر علی اصغر امام حسین (ع) می‌کنند.

کارگاه دوخت لباس برای مراسم شیرخوارگان

برای برگزاری این مراسم هرساله از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) کارگاه دوخت لباس برای این مراسم برپا می‌شود و مادرانی حضور پیدا کرده و لباس می‌دوزند تا به سراسر جهان برای برگزاری این مراسم ارسال شود. در آستانه بیستمین سال برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، کارگاه آماده‌سازی لباس‌های شیرخوارگان برای ارسال لباس به ۴۵ کشور برگزارکننده این مراسم برپا شد.

فرزندم را نذر قیام امام زمان می‌کنم

براساس اعلام داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام هدف از برگزاری این همایش ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت. نذرنامه‌ای برای این مراسم تهیه شده است که هرساله توسط مادران خوانده می‌شود که در متن این نذرنامه آمده است: «یا صاحب ‌الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر،‌ ادرکنی»

برگزاری مراسم در ۷۵۰۰ نقطه ایران

امروز جمعه ۱۴ مردادماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم است که پس از دوسال که کرونا این مراسم را با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود، در سراسر کشور و ۷۵۰۰ نقطه مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان شیرخوار برگزار شد. در تهران مراسم مرکزی شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی و میثم مطیعی مرثیه‌خوانی کردند.

سند مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) در روز عاشورا

حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی مذهبی در این مراسم اظهارداشت: حضرت علی اصغر(ع) نماد حقانیت سیدالشهدا در روز عاشوراست که باوجود او هیچ کس در عالم نمی‌تواند بگوید که در عاشورا حق با یزیدیان بود زیرا می‌گویند پس چرا به بچه‌ شش ماهه رحم نکردند.

چرا مراسم شیرخوارگان در لندن ممنوع است؟

وی ادامه داد: در حسینیه اعظم لندن قمه‌زنی را اجازه می‌دهند زیرا آن وهن و تخریب شیعه است و شیعه انگلیسی به راحتی آنجا قمه‌زنی می‌کنند اما مراسم شیرخوارگان حسینی ممنوع است زیرا این مراسم سند حقانیت امام حسین(ع) است.

اعضای مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) ساوه از شیرخوارگان بیمار عیادت کردند

اعضای مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) ساوه از شیرخوارگان بیمار عیادت کردند
 

 

Radiosaveh - *خاطره ای از اقای سید علی چاوشی* ساوه

حاج سید علی چاوشی
     

  *خاطره*

نوشته از : استاد حاج رضا رایگان 

سال 60 ،61 شرکت شیرگاه بعنوان عمله کار میکردم(عمله به کسی میگویند که هر روز صبح در مکان خاصی از شهر برای کار میرود و بصورت روز مزد حقوق میگیرد) .
مسئول ما اوس رضا اوسد (استاد رضا اسد رمضانی) بود دوتا همکار دیگه هم داشتیم بنام اقای تیموری و یه اقای دیگه که کرد بود و به اقا جان معروف بود و یک نفر کمک اوستا هم بود بنام مش سیف الله کارهای بنائی میکردیم یکی از سخترین کارها خالی کردن اجر قرمز بود، هم باید خالی میکردیم هم باید روی زمین می چیدیم ، خیلی سخت بود و واقعا خسته می شدیم اخر کار هم یه شلنگ باد بود و میرفتیم از سر تا کفش باد میگرفتیم و تمیز میشدیم. راحترین کار هم یادمه با قلم مو کل درب و پنجره نمازخانه را رنگ کردم و خیلی زیبا شده بود ، همه درخواست کار میدادند.
در قسمت اداری یه دوست هم محلی داشتیم بنام ابوالفضل اصلی که ابدارچی بود ، بنده خدا سرایداری اموزش و پروش  پذیرفته شده بود و باید جایگزین معرفی می کرد تا شرکت او را ازاد کند.
از من خواست که جایگزین ایشان باشم من هم قبول کردم تا مشکل ایشان رفع شود.
میدونستم کار خوبی نیست ولی قبول کردم .
کار ابدارچی را قبول کردم.  برخورد همکاران کارمند اصلا خوب نبود سعی میکردن شخصیت ادم خرد کنند مخصوصا زمانیکه میهمان می امد.
خوب متاسفانه در فرهگ ما بعضی شغل ها را بعنوان یه شغل بهش نگاه نمیکنند و افرادی که این نوع شغل ها را داشتن افرادی محقر و بیچاره بودند.
اما مدیر کارخانه خیلی با احترام و شخصیت با من برخورد میکرد حس میکردم متوجه شده بود که من به خاطر دوستم قبول کردم که برود اموزش و پرورش و ......
یه روز منو صدا کرد و به میهمانش منو معرفی کرد و از من خیلی تعریف کرد و قرار شد فردا بروم شهر صنعتی و در کارخانه ی که ایشان مدیر عامل بود کار کنم.
فردا رفتم شهر صنعتی خیلی منو تحویل گرفت و منو برد تو کارخونه و به همه پرسنل معرفی کرد و دستور داد ظرف سه ماه همه کارها را به من اموزش بدهند . بعد در محیط خارج از کارگاه قدم زدیم و نظر منو در مورد کارخانه خواست و من که دنیا بهم  رو کرده بود و خیلی هم خوشحال ، هرچه که بلد بودم گفتم و او هم خوشش امده بود ، بعد به دفتر ایشان رفتیم و دو مورد گفت که من از تعجب شاخ در اوردم 
1- حقوق خیلی خوبی بهم پیشنهاد کرد و عذرخواهی کرد و گفت ، الان بیشتر از این نمیتونم حقوق براتون در نظر بگیرم چون همکاران اعتراض می کنند اما شما سعی کن سوار کار بشی تا دست من باز باشه من داشتم شاخ در می اوردم.
2- پیشنهاد دوم این بود که من بعنوان مدیر و جانشین قراره تو کارخانه باشم . البته بعد از شناخت کافی از وضعیت کارخانه. بازهم تعجب کردم . 
قبل از خدا حافظی به من گفت حواست بااشه اگه همکاران حرفی یا مطلبی در مورد ما گفتن اخبار بما بگو .
وای!!! مثل اینکه یه پتک تو سرم زد . امدم بیرون درگیر ذهنم شدم.

حقوق خوب مسئولیت، ماشین،مدیریت و...... کجا ابدارچی و نظافت چی و عمله و تحقیر و بی کلاسی و...... یه طرف
هر چی فکر کردم دیدم ادم فروشی و خود فروشی تو مرام نیست .
بله ، یه بچه یتیم که سرپرست خونه بود و در فقر شدید و .........
اما مادرم ما را بزرگ تربیت کرده بود شرافت و انسانیت و خیلی چیزها با ارزش را به ما یاد داد .
ان روز درس بزرگی تو زندگی را فهمیدم که مدرک تحصیلی ،مقام،منصب و امکانات نمیتونه برای ادم شرافت و بزرگی بیاره .
صبح روز بعد به محل کار قبل ، شرکت شیرگاه  برگشتم.
مدیر تعجب کرد گفت چرا برگشتی مگر به تفاهم نرسیدید . من هم خودمو اماده کرده بودم گفتم مهندس ما به استخاره اعتقاد دارم و استخاره کردم خیلی بد امد او فهمید جریان چیه و من دروغ گفتم . خوشش امد و همین عمل باعث شد منو معرفی کرد بعنوان یه کارگر در کارگاه استخدام بشم و از فردای ان روز بعنوان اپراتور دستگاه سیم خاردار مشغول به کار شدم.
خداوند را شاکرم که مسیر انسانیت و بزرگی را برایم مقدر نمود و نیاز و فقر نتوانست مرا به یه خود فروش یا ادم فروش تبدیل کند.
*تهیه و تنظیم :رضا رایگان*


 -------------------------------

خاطرات زرمنده دفاع مقدس وپیشکسوت ورزش باستانی

سلام
حاج سیدعلی چاوشی بسیجی فعال دوران دفاع مقدس وازپیشکسوتان ورزش باستانی ساوه میباشد زمانی مسئول هیئت ورز ش باستانی وعضوشورای شهرساوه بود؛ حاج سیدعلی ازانسان های بی ریا؛ مخلص؛ وازکسانیکه دست خیر دارد؛ رسیدگی به اموربسیجیان ومحرمین  جزو برنامه زندگیش است؛ بنده حقير هرچه ازاین مردبنویسم کم است‌؛ باشدکه مردم عزیزمان قدراین شهیدان زنده رابدانند. زمانی قاریان قرآن  درجه یک کشوری رابه ساوه می آورد؛ واین ایجادانگیزه برای جوانان بود؛ یکی از مجریان مطرح  تلویزیون نقل میکرد شبی برفی وطوفانی درجاده ای سرگردان بودم ودائم ذکرمیگفتم وانتظارفرج داشتم که ناگهان مبایل زنگ زندواقای سیدعلی چاوشی ازساوه بودکه  درحرم امام رضا (ع) به فکراین مجری بوده است اطمینان می‌دهدکه باتوسل به امام رضا(ع) به مقصدمیرسی البته مجری بااشک چشم تعریف می‌کرد.  خداوجودهمه سادات رابرای  شهرمان حفظ کند. 

ارادترمند  رایگان ساوه 


به جهبه وچنگ

محمود نوری ، علی نادی و سید علی چاوشی.
یاد باد ان روزگاران یاد باد.

-------------------------------------------

گردهمایی سالیانه ساوچیان وزرنددیان مقیم تهران سال1397

جمع آوری محمد شرافت

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group