چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تعریض جاده شهر صنعتی مطالبه جامعه کارگری ساوه

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: تعریض جاده شهر صنعتی و همکاری در اخذ مجوز پایان کار زمین الحاقی برای احداث زمین چندمنظوره به مجموعه تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه را از مطالبات جامعه کارگری این شهرستان‌ها عنوان کرد.

تعریض جاده شهر صنعتی  مطالبه جامعه کارگری ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک داود میرزایی صبح امروز در نشست اعضای هیأت اجرایی این شهرستان با اعضای شورای اسلامی شهر ساوه اظهار کرد: بیشترین قشر جامعه ساوه را کارگری شامل می‌شود از این‌رو از مسؤولان این شهرستان می‌خواهم در بخش‌های مختلف با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، آنان را ویژه در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که امروزه خانه کارگر ساوه یکی از خانه‌های برتر کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و رایگان است، افزود: این مهم در رقابت با استان‌های بزرگ کشور مانند اصفهان، تهران و تبریز برابری می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: هر ساله ۱۵ هزار نفر و در سال ۹۸، ۱۸ هزار نفر، در دوره‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت خانه کارگر ساوه شرکت کردند.

میرزایی گفت: جامعه هدف از امکاناتی مانند، استراحتگاه‌های سراسر کشور، قشم، مشهد، تبریز و... بهره‌مند هستند که هزینه آن بسیار کمتر از سایر اماکن اسکان است.

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، بار سنگینی از روی دوش آموزش شهرستان برداشتیم و هرگز در دوران کرونا نیز (به‌صورت مجازی) تعطیلی نداشتیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه خانه کارگر را تشکیلاتی خودگردان دانست و ادامه داد: در ادامه اجرای برنامه‌های بلندمدت، انتظار همکاری در استفاده از تابلوهای، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در فضای شهر را داریم.

میرزایی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مصمم به برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق مختلف این شهر و استفاده از ظرفیت مدارس یا مساجد هستیم.

وی، تخفیف به جامعه کارگری در واریزی به شهرداری در ساخت واحد مسکونی، تعریض جاده شهر صنعتی و همکاری در اخذ مجوز پایان کار زمین الحاقی برای احداث زمین چندمنظوره به مجموعه تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه را از مطالبات جامعه کارگری این شهرستان‌ها عنوان کرد.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این شهرستان علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های مطلوب، به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

علیرضا امیری بیان داشت: تنگ‌نظری و وجود سلایق در مسائل سیاسی، اجازه پیشرفت و توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف را نمی‌دهند.

وی افزود: بیشتر از ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان کارگری هستند و نزدیک به ۲۰ هزار نفر بازنشستگان و قشر زحمتکش در این شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه جدی مسؤولان است.

رئیس شورای اسلامی ساوه نیز با بیان این‌که احداث مسکن کارگری از وظایف شورای اسلامی این شهر نیست، گفت: ما می‌توانیم بر ساخت و سازها نظارت و کنترل داشته باشیم.

احمد حاج امینی افزود: تعریض جاده ساوه به شهر صنعتی کاوه، ممنوعیت تردد کامیون به داخل شهر با اجرای پروژه کمربندی، نظارت بر اجرای شهرک کارگری با همکاری دفتر محلی و برخی سرمایه‌گذاران در قالب تعاونی جامعه‌ کارگری و انتخاب شهرداری متخصص، باتجربه و شایسته در فضایی آرام و به دور از تنش از برنامه‌های این دوره شورا به شمار می‌رود.

مترو تا چندکیلو متری شهرستان ساوه- شهرستان زرندیه - ساوه و ...

شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی – کاوه

 

شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی – کاوه

 

نام جنوبی ترین ایستگاه خط یک «کهریزک» و نام شمالی ترین آن «تجریش» است. مدت زمان سفر از اولین تا آخرین ایستگاه این خط حدود ۷۱ دقیقه طول می کشد. از کهریزک تا تجریش ۲۹ ایستگاه وجود دارد.
 
یکی از ارزان ترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل در شهر شلوغ و پر ترافیکی مثل تهران مترو است. خطوط متروی تهران روزانه تعداد زیادی از مسافران را در سطح شهر جابه جا می کند.  ابتدا فقط ۳ خط (خط ۱،خط۲ و خط۴)  از متروی تهران فعال بود، اما  با گذشت زمان تعداد خطوط و ایستگاههای آن افزایش پیدا کرد تا جایی که اگر به نقشه متروی تهران نگاه کنید در اکثر مناطق یک ایستگاه مترو می بینید.
 
مترو تهران و هر چه باید درباره آن بدانید
 
 
 
 اگر در تهران زندگی می کنید یا قصد سفر به این شهر را دارید و دلتان می خواهد با کم ترین هزینه و سریع ترین زمان در این شهر به گشت و گذار بپردازید و از جاذبه های فرهنگی و پارک های دیدنی و موزه های آن دیدن کنید بهتر است که نقش ایستگاهها و خطوط متروی تهران را به خوبی یاد بگیرید. در این مقاله قصد داریم نقشه متروی تهران و هر آنچه که باید درباره آن بدانید را معرفی کنیم.
خطوط دو، چهار، پنج، شش و هفت متروی تهران داخل شهر هستند و خط پنج میان شهری است و تهران را به کرج متصل می کند. اکثر ایستگاههای خط یک مترو  داخل شهر قرار دارند اما در ایستگاه «شاهد-باقرشهر» انشعابی از این خط به سمت فرودگاه امام خمینی می رود و در انتهای این انشعاب از تهران خارج می شود. می توان این قسمت از خط یک را برون شهری دانست.
 
خط یک مترو
 
یکی از قدیمی ترین خطوط متروی تهران خط یک است که با رنگ قرمز نشان داده می شود. این خط از شمال تا جنوب شهر تهران کشیده می شود. قطارهای مترو از اولین تا آخرین ایستگاه این خط مسیری حدود سی و شش کیلومتر را طی می کنند.
 
نام جنوبی ترین ایستگاه خط یک «کهریزک» و نام شمالی ترین آن «تجریش» است. مدت زمان سفر از اولین تا آخرین ایستگاه این خط حدود ۷۱ دقیقه طول می کشد. از کهریزک تا تجریش ۲۹ ایستگاه وجود دارد. همانطور که گفتیم در ایستگاه «شاهد-باقرشهر» انشعابی  وجود دارد که به سمت فرودگاه امام خمینی می رود. از این ایستگاه تا فرودگاه امام خمینی سه ایستگاه وجود دارد و طول آن معادل ۳۰ کیلومتر است.
 
ساعت کاری خط یک متروی تهران از ۵:۳۰ تا ۲۲:۰ است. مسیرانشعابی  این خط که به فرودگاه امام خمینی می رود از ساعت ۶:۱۰ تا ۲۰:۱۰ فعال است. در ادامه ایستگاههای خط یک را به ترتیب از تجریش تا کهریزک می بینید:.....
 محمد شرافت
 
 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group