پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

کرونا و افزایش ۷۵ درصدی بستری‌ها در ساوه

مسئول کمیته اپیدمیولوژی دانشکده علوم پزشکی ساوه مطرح کرد:

 

تعداد بستری‌های کرونایی در شهرستان ساوه ۷۵ درصد افزایش یافته است.

 

دکتر کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با شروع پیک پنجم کرونا در شهرستان ساوه شاهد افزایش آمار بستری‌ها و مبتلایان هستیم به طوری که با روند موجود در دو هفته آینده باید شاهد آمار مرگ ناشی از این بیماری باشیم.

دکتر کریمی افزود: در مقایسه با هفته گذشته میزان مراجعات سرپایی به ۸۷ درصد و میزان بستری‌های کرونایی در شهرستان ساوه ۷۵ درصد افزایش یافته است.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: با وجود وضعیت قرمز کرونای شهرستان ساوه، اعمال محدودیت‌ها با کم توجهی روبه روست به طوریکه هم اینک بیش از ۹۰ درصد گروه‌های شغلی در حال فعالیت هستند و ضرورت دارد اصناف و سایر نهاد‌های مسئول با جدیت نسبت به انجام وظیفه خود اقدام کنند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم اعلام شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند.

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group