جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استانها / مرکزی

 

شور انتخاباتی در ساوه همزمان با پنجمین روز از تبلیغات نامزدهای شورای شهر

پنجمین روز از مهلت مجاز برای تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر ساوه در حالی آغاز شده است که این شهر از روزهای قبل حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است .

شور انتخاباتی در ساوه همزمان با پنجمین روز از تبلیغات نامزدهای شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، پنجمین روز از مهلت مجاز برای تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر ساوه در حالی آغاز شده است که این شهر از روزهای قبل حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است.

عمده ستادهای کاندیدای شهر ساوه در محدوده مرکزی شهر حد فاصل خیابان فردوسی تا میدان امام، میدان سلام، خیابان طالقانی، خیابان شریعتی و خیابان مطهری تا میدان آزادی واقع شده است که البته تعداد محدودی ستاد نیز در نقاط دیگر مستقر شده‌اند.

تأیید صلاحیت ۸۴ نفر در ساوه

هیأت نظارت بر انتخابات صلاحیت ۸۴ نفر را برای حضور در انتخابات پارلمان شهری در ساوه تأیید کرده است که در این بین چهره‌های شناخته شده‌ای همچون اعضای شورای چهارم و پنجم، چهره‌های سیاسی برجسته، جوانان تازه‌نفس و بانوان فعال دیده می‌شود.

 

برخی از افراد تأیید صلاحیت شده نیز طی چند روز اخیر با صدور بیانیه‌هایی از ادامه حضور در انتخابات به‌عنوان کاندیدا صرف نظر کرده‌اند.

در انتخابات ۲۸ خردادماه در ساوه بالغ‌بر ۱۹۱ هزار و ۹۷۶ نفر واجد شرایط رأی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۳ رأی اولی پسر و ۲ هزار و ۴۱۹ رأی اولی دختر امکان مشارکت سیاسی را در آینده شهر و کشورشان خواهند داشت.

در سطح شهرستان ساوه ۱۵۹ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است که ۱۰۱ شعبه ثابت و ۵۹ شعبه سیار است. ۹۹ شعبه در شهرهای ساوه، آوه، نوبران و غرق‌آباد و ۶۰ شعبه نیز مختص مناطق روستایی خواهد بود.

عوامل اجرایی انتخابات پیش رو در ساوه یک هزار و ۱۵۹ نفر هستند تا این انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار و مدیریت کنند.

پس از اعلام رسمی تبلیغات کاندیدای شورای شهر لیست‌های مختلفی در ساوه منتشر شده که می‌توان به لیست صدای مردم، یاوران انقلاب، معتمدین حاشیه شهر، لیست حزب همت و... اشاره کرد که متشکل از اعضای فعلی و قبلی شورای شهر و چهره‌های برجسته سیاسی ساوه است.

 

با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین افزایش هزینه‌های تبلیغاتی، نامزدهای انتخاباتی به فکر فعالیت مجازی نیز افتاده‌اند و بسیاری از کاندیدا با تشکیل گروه یا کانال و دعوت از مردم به بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در ایام انتخابات و حضور در شورای شهر پرداخته‌اند.

چسباندن پوستر تبلیغاتی به در و دیوار و مبلمان شهری

موضوعی که به خاطر کاهش چاپ پوستر و تخریب سیمای شهری مورد استقبال مردم قرار گرفته اما در طرفی هم اعضای برخی ستادهای انتخاباتی بدون در نظر گرفتن پیامدهای تخریب سیمای شهر اقدام به چسباندن پوستر به در و دیوار و مبلمان شهری کرده‌اند درحالی‌که شهرداری ساوه نقاط مشخصی را برای چسباندن پوستر در سراسر شهر تعبیه کرده است.

در کنار فعالیت مجازی، ستادهای سطح شهر عموماً در فضای باز تعبیه شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان گفتگوی کاندیدا با مردم به‌صورت چهره به چهره نیز فراهم باشد.

 

بسیج دانشجویی شهرستان ساوه نیز برای اولین بار اقدام به برگزاری تریبون آزاد با موضوع شرکت یا عدم شرکت در انتخابات در مرکز شهر کرد که با استقبال خوب مردم خصوصاً قشر جوان مواجه شد.

مردم ساوه در کنار انتخابات شورای شهر نگاه ویژه‌ای به انتخابات ریاست جمهوری نیز دارند تا با انتخابی درست آینده کشور در ۴ سال آینده را تضمین کنند.

طبق آمار، در سال ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۱۷۸ هزار نفر در سطح شهرستان واجد شرایط رأی بودند که ۶۸ درصد از این افراد رأی خود را درون صندوق‌های رأی ریخته بودند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group