پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نماز عید فطر در سراسر استان مرکزی اقامه می‌شود / ممنوعیت تردد در تعطیلات عید فطر

طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی اقامه نماز عیدفطر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی با حضور اعضا و نمایندگان ادارات مربوطه برگزار و مقرر شد نماز عیدفطر در سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز اقامه شود.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه گفت: ممنوعیت تردد در کل کشور از روز سه شنبه ساعت ۲ بعدازظهر تا ۲ بعدازظهر روز شنبه ادامه دارد.

اقازاده افزود: باتوجه به ورود ۳۰ میلیون واکسن به کشور در هفته‌های آتی باید زیرساخت‌ها برای تزریق واکسیانسیون به صورت گسترده در استان انجام شود.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۱۱۱ دز واکسن به استان مرکزی وارد شده که ۲۳ هزار و ۶۵۶ مورد تزریق اول و ۵ هزار و ۲۱۶ واکسن برای نوبت دوم استفاده شده که تاکنون ۳ هزار و ۱۱۶ نفر دو نوبت تزریق را انجام داده اند.

جمالیان افزود: استان مرکزی در موج چهارم کرونا یک سونامی را پشت سر گذاشته و با اعمال محدودیت‌ها از ۱۸ بستری در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هفته اول به ۱۳ بستری رسیده ایم که این امار همچنان بالاست.

علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه گفت: در هفته اول اردیبهشت ماه میزان مبتلایان به ویروس کرونا ۵ هزار و ۹۳۶ مورد بوده است که این میزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳ هزار و ۲۳۶ مورد در هفته دوم رسیده است و شاهد کاهش ۴۹ درصدی بوده ایم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group