پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

ساخت ۴۹ واحد مسکونی برای خانواده‌های بدسرپرست در ساوه توسط گروه‌های جهادی

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: مقرر شد در تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد و بنیاد مسکن ساخت ۴۹ واحد مسکونی برای خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را در دستور کار قرار دهیم.

ساخت ۴۹ واحد مسکونی برای خانواده‌های بدسرپرست در ساوه توسط گروه‌های جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سرهنگ پاسدار حجت اله دستجانی در نشست خبری به مناسب فرارسیدن هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: بعد از ادغام جهاد سازندگی و احساس خلأ در این حوزه به فرمان رهبری بسیج سازندگی تأسیس شد تا با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج برای محرومیت‌زدایی و سازمان‌دهی مردم برای عمران و آبادانی اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی از همان بدو تأسیس خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی صورت داده گفت: بسیج سازندگی متولی اصلی و میدان‌دار سازمان‌دهی جوانان علاقه‌مند به نقش‌آفرینی در محرومیت‌زدایی و پیشرفت کشور است و به دنبال تحقق شعار عدالت، امیدآفرینی و طراحی الگوهای عملی برای حرکت عمومی و مشارکت آحاد مردم می‌باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه اقدامات بسیج سازندگی را عینیت بخشیدن به مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: بسیج سازندگی به دنبال آن است که از اوقات فراغت افراد استفاده کرده و میدان مشقی برای جوانان باشد تا ضمن لمس محرومیت جامعه از نزدیک و در کنار حضور در این عرصه‌ها، یک کار تیمی و تشکیلاتی خوب را تمرین کنند.

دستجانی با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی به دنبال مشارکت عمومی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت است خاطرنشان کرد: در خیلی از عرصه‌های کوچک و خرد که شاید مردم توان فعالیت ندارند با کمی حمایت از سپاه و مشارکت خیرین و مردم آن کار به نحو احسن به سرانجام خواهد رسید و هدف بسیج سازندگی از حضور در صحنه‌ها جبران خلأهای موجود در این حوزه است.

وی ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت‌پذیری در جوانان را از الزامات بسیج سازندگی دانست و عنوان کرد: فعالیت قشر جوان در این حوزه نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری جوانان در سازندگی کشور است و حضورشان در این عرصه نیز باعث خلاقیت و ابتکار عمل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه افزود: بحث تربیت نیروی انسانی ماهر و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی طرح‌ها با استفاده از نیروهای بسیجی جوان در برنامه‌های بسیج سازندگی در حال تحقق است که در شهرستان ساوه نیز در چهار حوزه اقتصاد مقاومتی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی و همچنین سازمان‌دهی گروه‌های جهادی از اهم برنامه‌های بسیج سازندگی محسوب می‌شود.

دستجانی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای کارگاه‌ها در راستای اشتغال‌زایی را به‌عنوان یکی از فعالیت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: کمک به قطب کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی انار و فرآورده‌های آن، کمک به جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج و کمک به بازاریابی محصولات تولید شده بخشی از فعالیت‌های اقتصادی جهاد سازندگی در ساوه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۲ صندوق قرض‌الحسنه در سطح شهرستان ایجاد خواهیم کرد افزود: در حوزه عمرانی تاکنون با دستگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی صورت داده‌ایم که بهسازی معابر روستایی و ساخت جدول، بهینه‌سازی قبور شهدا و ساخت خانه بخشی از آن در سطح روستاهای شهرستان خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه خاطرنشان کرد: قرار است در تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد و بنیاد مسکن نیز ساخت ۴۹ واحد مسکونی برای خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را در دستور کار قرار دهیم.

دستجانی با بیان اینکه بحث آب و کشاورزی از مهم‌ترین پروژه‌های بسیج سازندگی در ساوه است خاطرنشان کرد: الزام مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی به دلیل قرار گرفتن شهرستان ساوه در منطقه کم آب از مهمترین پروژه‌های بسیج سازندگی است که در این حوزه آب‌رسانی به مناطق محروم نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه از ساماندهی ۱۱۰ گروه جهادی و ثبت شده در سامانه اطلس خبر داد و گفت: در حوزه عمومی و تخصصی و تقویت گفتمان جهادی در حوزه محله محور و جغرافیا محور ۱۱۰ گروه در سطح شهرستان ساماندهی شده‌اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group