پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

کرونا و هشدار قرمز برای ۴ شهرستان دیگر استان مرکزی

رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: ۴ شهرستان دیگر استان در مرز قرمز شدن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی با بیان اینکه اراک مرکز استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد گفت:طبق آخرین وضعیت رنگ بندی شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا شهرستان‌های خمین ساوه، آشتیان و زرندیه در وضعیت نارنجی و لب مرز قرار دارند و هرلحظه ممکن است قرمز شوند.

علی میرزایی فرماندار ساوه هم با بیان اینکه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت کرونای این شهرستان را در مرز هشدار قرار داده است گفت: محدودیت‌های لازم علاوه بر گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در گروه شغلی ۲ هم اعمال می‌شود.

میرزایی ارفع محدودیت‌ها را منوط به افزایش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال گذشته عبور از شرایط قرمز کرونایی در گرو همکاری و تعامل شهروندان و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است.

او اضافه کرد: از امروز ۱۵ فروردین محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی در ساوه با نظارت ادارات صمت، نیروی انتظامی، اصناف و دانشکده علوم پزشکی با شدت اجرایی خواهد شد و از همه‌ی آحاد جامعه انتظار داریم در این راستا همکاری کنند.

دکتر کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه هم با اشاره به تغییر رنگ کرونایی ساوه و زرندیه و شیب تند مبتلایان در این دو شهرستان گفت: براساس جلسه‌ی پدافند زیستی استان مرکزی اعمال محدودیت‌های شدید وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ساوه اجرایی خواهد شد.

کریمی افزود: موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته دوم فروردین نسبت به هفته اول ۴۳ درصد افزایش داشته است و در آمار بستری شوندگان هم ۳۷ درصد رشد صورت گرفته است.

او از شناسایی ۲۹ نفر و بستری شدن ۱۰ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های آماری از ابتدای فروردین ماه هم میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا۵ برابر شده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴هزارو ۴۴۸ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا و متاسفانه ۳۴۰ نفر جان باخته اند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند و ۲۹ نفر در ساوه و زرندیه در شبانه روز گذشته به صورت قطعی از موارد مثبت جدید کرونا هستند.

با شروع شدن خیز جدید کرونا در شهرستان ساوه و تغییر سریع رنگبندی شهرستان زرندیه؛ حجم مراجعات و بستری در مراکز درمانی در این دو شهرستان افزایش یافته و موجب پر شدن مجدد تخت‌های بیمارستانی و غافلگیری کادر درمان شده است

نهیه کننده : محمد شرافت

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group