جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مقاله برگزیده

ورود امام خمینی به قم پس از ۱۴ سال تبعید


 ورود امام خمینی به قم
امام خمینی در جریان اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون در زمان محمدرضا شاه، سال ۱۳۴۳ش، از ایران تبعید و پس از چهارده سال، در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ش به کشور بازگشت.
ایشان پس از بازگشت، از ۱۲ بهمن تا دهم اسفند ۱۳۵۷، حدود ۲۸ روز در مدرسه علوى (و رفاه) تهران مقیم و در دهم اسفند با تصمیم قبلی و برنامه‌ریزی شده به شهر قم عزیمت و تا دوم بهمن ۱۳۵۸ در این شهر ساکن بودند. امام خمینی در دوم بهمن به سبب بیمارى قلبى به بیمارستان قلب تهران منتقل و پس از بهبودی، بنابر صلاحدید مسؤولین و پزشکان معالج، جهت ادامه درمان و نیاز به مراقبت دائمی و همچنین نبود امکانات پزشکی پیشرفته و کافی در قم و... از بازگشت منصرف شدند.(ادامه)

تفسیر اجتهادی


 

تفسیر اجتهادی 
برای اجتهاد در تفسیر معانی متعددی بیان شده است که کامل‌ترین آن عبارت است از به‌کار بردن همه توان در تحصیل حجت بر معنا و مراد و به بیان دیگر اجتهاد در تفسیر کوشش برای فهم و تبیین معانی و مقاصد آیات بر اساس شواهد و قراین معتبر است. تفسیر اجتهادی کامل‌ترین و جامع‌ترین روش تفسیر قرآن است. این نوع تفسیر در واقع مقابل تفسیر نقلی (محض) است، که محققان اساس آن را دخالت عقل و دقت‌نظر در نصوص دینی می‌دانند. برای اجتهاد در تفسیر معانی متعددی بیان شده است که کامل‌ترین آن عبارت است از به کار بردن همه توان در تحصیل حجت بر معنا و مراد و به بیان دیگر اجتهاد در تفسیر کوشش برای فهم و تبیین معانی و مقاصد آیات بر اساس شواهد و قراین معتبر است.(ادامه)

https://www.wikifeqh.ir/

http://javananemasjed.blogfa.com/post/766

 

تهیه کننده : محمدشرافت

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group