جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024
 

مرحوم حاج محمد حسن کتابدار

فرزند مرحوم حاج ابوالفضل  کتابدار ساوجی

 

     مرحوم حاج محمد حسن کتابدارفرزند مرحوم حاج ابوالفضل ساوجی ازخانواده با اصل و نسب. خوشنام ساوه ای .ایشان در بازاز ساوه در مغازه اجاره ای به شغل خواربار وعطاری  مشغول بود .درحیات خود در مغازه ای که بیش از 50 سال دراختیار داشت .ضمن اینکه اجاره انرا به موقع پرداخت می نمود بدونه هیچ گونه دریافت وجه سرقفلی مغازه به صاحب اصلی وارگذار نمود.

مرحوم حاج محمد حسن کتابدار مردی متدین وبا تقوا و آشنا به مسایل شرعی خرید فروش کاسبی نمونه حبیب خدا .خوش اخلاق با انصاف مردمی بود .حاحیه خانم معصومه امین تقوی ساوجی همسری موفق متدین اهل علم  واستادی که در برگزازی جلسات قرآنی و مسایل شرعی واخلاقی .. درتحکیم نظام خانواده و جلسات همسایگان وفامیل .بصورت دورهای با خانم های محله درسطح شهر ساوه داشته. فرزندانی خوب پسر ودختر داماد وعروس  اهل علم ومتدین ومفید برای جامعه هستد

مرحوم حاج محمد حسن کتابدار فرزند مرحوم حاج ابوالفضل  کتابدار ساوجی

مرحوم حاج ابوالفضل کتابدار


ادامه مطلب
 نوشته شده توسط مهندس محمد شرافت در شنبه هجدهم آذر ۱۳۹۶ و ساعت 6:24 
----------------------------------------------------
 

مرحوم حاج ابوالفضل کتابدار ساوجی فرزند مرحوم آقا شیخ محمد (کتابدار - مدرسی)

حاج میرزا ابوالفضل کتابدار در خانواده ای اهل زهد و فضل متولد شد. پدرش شیخ محمد از علمایی بود در جوار امامزاده سید نصرالدین (در خیابان خیام تهران) کلاس درس حوزوی داشت و کتابخانه اش در میان اهل علم شهرت داشت. او را پس از رحلت در صحن حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپردند. همسرش نیز در ایوان طلای آن بارگاه مدفون است. از شیخ محمد دو پسر به یادگار ماند که در ساوه با شهرت «شیخ مهدی مدرسی» و «حاج ابوالفضل کتابدار» شناخته می شدند.
حاج میرزا ابوالفضل در بازار ساوه دکانی باز کرد و در محله خلیل جهان بیک (خلجونبی) سکنی گزید و با «سیده خانم دری» ازدواج کرد. در پیشه اش اهل مدارا و سلوک بود و همچون هم نسلان خود، کاسبی را رعایت احکام مکاسب ، برکت می داد.
سرانجام در سن ۷۵ سالگی در زمستان سخت ۱۳۵۶ درگذشت و پیکرش را در بهشت معصومه (س) شهر قم به خاک سپردند. خانواده کتابدار در ساوه همگی از فرزندان و نوادگان وی هستند.

 

 
ارسال مطالب /استاد محمد مهدی کتابدار ساوجی 
 

 نهیه کننده محمد شرافت ساوجی
 تاریخ دوشنبه
1399/9/3 شمسی
2020/11/23 میلادی
1442/4/7 قمری
 
 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group