جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

به گزارش نارستان، مهندس سید مهدی حسینی شهردار ساوه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار، بیان داشت: بنده به عنوان شهردار ساوه صمیمانه از مردم خوب، شریف، فهیم و بسیار ارزشمند این شهر قدردانی می کنم و یقینا این مردم شایسته بهترین خدمات هستند.


وی افزود: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر ساوه در دوره پنجم از بهترین انتخاب شهروندان این شهر هستند زیرا آنها با داریت و دوراندیشی، درک درستی از شرایط سخت دارند.


وی با بیان اینکه تصمیم گیری در شرایط سخت دشوار است، گفت: برنامه پنجم توسعه به دلیل تخصیص سهم بزرگی از ارزش افزوده شهرستان به شهرداری یک برنامه بسیار استثنایی برای ساوه بود که دیگر تکرار نخواهد شد زیرا ساوه سرآمد کل بودجه در برنامه پنجم توسعه در استان بود بطوری که در سال ۹۵ به تنهایی یک سوم ارزش افزوده استان مرکزی را دارا بودیم.


وی با بیان اینکه دوران برنامه پنجم توسعه فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاری شهرداری برای روزهای سخت بود، گفت: آغاز برنامه ششم توسعه و قطع درآمد شهرداری ساوه از ارزش افزوده موجب شد که مدیریت شهری فعالیت خود را در این دوره با بحران شروع کند بطوری که در روز نخست شهرداری را با یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان موجودی بودجه تحویل گرفت و این در حالی بود که حقوق ماهیانه کارکنان فقط سه و نیم میلیارد تومان بود.


مهندس حسینی با اشاره به اینکه وابستگی به ارزش افزوده نقطه ای بود که شهرداری ساوه از آن آسیب دید، اظهار داشت: در آن شرایط باید نحوه مدیریت در شهر تغییر می یافت و سیاست های جدید جایگزین می شد لذا تحقق این امر نیازمند تصمیمات مدبرانه در بخش‌های مختلف از جمله صدور عوارض پروانه، وصول مطالبات، سخت گیری ها، افزایش مشارکت مردمی و حمایت و مصوبات منظم شورای اسلامی شهر بود که انصافا در آن وضعیت بحرانی همه لواح را مصوب کردند.


وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر ساوه آینده شهر را فدای منافع شخصی و احساسی نکردند به همین دلیل با حمایت و تصمیمات دشوار شورا توانستیم در بحران مالی سالهای ۹۶ و ۹۷ علیرغم مدیریت بحران، رتبه نخست استان مرکزی را در بین شهرداری های استان کسب کنیم.


شهردار ساوه ابراز داشت: هدف در آن وضیعت بحرانی تغییر حال و هوا و بهتر کردن حال شهر بود چون در آن روزها حال و هوای شهر ما زیاد خوب نبود و بر همین اساس هم در حاشیه و هم در درون شهر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را در برنامه و اولویت کار قرار دادیم.


وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای قانون برنامه ششم توسعه که موجب کاهش شدید بودجه شهرداری و بحران مالی در این مجموعه گردید در سالهای ۹۷ و ۹۸ نیز با افزایش شدید تورم مواجه شدیم.


مهندس حسینی یادآور شد: شهرداری ساوه در سال ۹۵ علیرغم دریافت درآمد بالا از محل ارزش افزوده سه و نیم میلیارد تومان حقوق و مزایا به کارکنان و کارگران این مجموعه پرداخت می‌کرد اما امروز با وجود کاهش شدید درآمد از محل ارزش افزوده و تورم بالا ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت می کند.


وی گفت: مدیریت شهری ساوه در دروه پنجم علیرغم این وضعیت مالی اقدام به اجرای پروژه های بزرگی مانند کمربندی شمال به عنوان یک پروژه شاهکار نمود زیرا این پروژه سالها در برنامه مدیریت شهری ساوه و خواسته شهروندان بود که در این دوره با همکاری راه و شهرسازی و جسارت شورای اسلامی شهر با قدرت اجرا شد.


شهردار ساوه خاطرنشان ساخت: بزرگراه سید الشهدا(ع) (کمربندی شمال) به طول سه و نیم کیلومتر باعرض 60 متر با نوار سبز حفاظتی اجرا شد و در صورت اجرای کامل رینگ ۱۶ کیلومتری اطراف شهر حدود یک هزار و ۶۰۰ هکتار به فضای سبز شهر ساوه اضافه خواهد شد و تاثیر بسیار بسیار مطلوبی در شهر خواهد داشت.


وی اجرای کمربندی شرق، احداث ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی، ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی، زیرسازی و آسفالت ۷۰ کیلومتر معابر حاشیه شهر، احداث کانال های هدایت آب های سطحی، خرید اتوبوس جدید، احداث شهرک بازیافت، بازسازی گذر عباسیه، طرح توسعه ۵۰ هکتار فضای سبز، احداث ۱۰ پارک محله ای، بازسازی ۴۷ دستگاه اتوبوس، احداث شهرک صنوف مزاحم، احداث اولین مجتمع تجاری مشارکتی، انجام تملکات در نقاط مختلف شهر، تملک خانه تاریخی مقدس زاده و ... را بخشی از اقدامات انجام شده و در حال اجرای شهرداری ساوه عنوان کرد.


وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری نیز با تعریف خدمات به نفع مردم در حوزه های پسماند، فضای سبز و مبلمان شهری و ... اقدامات خوبی برای بهبود سیمای بصری شهر و ارتقای سیما منظر شهری در حال انجام است و بیشتر این خدمات را تاکنون شهروندان ساوه تجربه نکرده بودند.


وی بیان کرد: هدف ما در این مدت بالا بردن توقعات مردم از مدیران شهری بوده زیرا بر این باوریم که نسلی که در شهر زندگی می‌کنند باید از زندگی شهری لذت ببرند و با نگاه مثبت از شهر وارد مشارکت شهری شوند.


شهردار ساوه همچنین از پیاده راه امام خمینی(ره) به عنوان یک پروژه انسان‌محور یاد کرد و گفت: این پروژه، اقدامی خوب در گذشته بوده اما با اشکالاتی همراه است و مدیریت شهری دوره پنجم به هیچ عنوان قصد حذف و جمع آوری آن را ندارد بلکه به دنبال اصلاح و بهبود کیفیت آن می باشد.


وی با بیان اینکه ما به دنبال تکمیل زحمات انجام شده در آن هستیم، افزود: هم اینک با توجه به اجرای پروژه شبکه زیرزمینی برق، شهرداری عملیات ساماندهی پیاده راه را متوقف کرده تا با اجرای این شبکه موجب دوباره کاری و تخریب این مسیر نشود.


شهردار ساوه گفت: امروز با وجود تمامی تنگناها و مشکلات مالی شاهد جهش پروژه های متفاوت در جهت توسعه و نشاط شهر هستیم و امیدواریم تا بتوانیم یک شهر متفاوت با استانداردهای روز شهری در کشور داشته باشیم.


وی افزود: از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نیز تقاضا داریم تا با درک درست از شرایط ما را در جهت توسعه شهر ساوه کمک کنند تا با یاری خداوند بتوانیم شهری با بهترین کیفیت را برای شهروندان ساوجی بسازیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group