جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار ساوه گفت: آمار تعدیل نیروی کار در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی در شرکت نساجی زربافت امین در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: آمار تعدیل نیروی انسانی در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه در فروردین ماه سال 1397 تعداد 533 نفر بوده است . این میزان در اردیبهشت ماه 154 نفر بوده و جمعا به 687 نفر رسیده است.

وی گفت: این آمار در فروردین ماه سال 1398 به تعداد 283 نفر بوده است در حالیکه در اردیبهشت ماه به 143 نفر کاهش یافته است و در مجموع در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 426 نفر کمتر شده است. این کاهش نشانگر اهتمام جدی مجموعه مدیریتی شهرستان برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان به عنوان قطب صنعت استان با استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور است.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری در ساوه با وجود مشکلات اقتصادی و فعالیت بیش از 500 واحد تولیدی و صنعتی و علیرغم تشدید تحریم‌های ظالمانه بیانگر تلاش جدید تولیدکنندگان و حمایت دولت در مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته 35 واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان با مشکل حقوق معوقه مواجه بودند اما در حال حاضر این تعداد به 16 واحد تولیدی و صنعتی کاهش یافته است که جای بسی خوشحالی است و نشان از اهتمام جدی در حمایت از تولید و اشتغال دارد.

میرزایی با تاکید بر اینکه تراز مثبت در حوزه تولید و اشتغال با وجود جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌ها نشانگر آن است که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با حمایت دولت به خوبی توانستند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند، گفت: با وجود همه موانع پیش رو و سختی هایی که حتی در دریافت تسهیلات اعتباری وجود دارد اما روند مثبتی را در حوزه تولید شاهد هستیم.

چهار جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان ساوه برگزار شده که 40 مصوبه را در پی داشته است و از این تعداد مصوبه 17 مورد اجرایی شده و 15 مورد در حال پیگیری بوده و مابقی نیز هنوز فاز اجرایی به خود نگرفته است.

وی افزود: انتظار می رود که مصوبات جلسات قابلیت تحقق داشته باشد البته برخی از مصوبات در حیطه اختیارات شهرستان و استان نبوده و باید در کارگروههای ملی مطرح و تصمیم گیری شود تا فاز اجرایی به خود گیرد.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه گفتمان اصلی استان در سالجاری رونق تولید است، افزود: براساس گفتمان رونق تولید در شهرستان ساوه از ابتدای سالجاری تلاش شده است تا با احصاء و عارضه یابی معضلات و موانع واحدهای تولیدی بتوان گامی را در جهت رونق تولید برداشت.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز با اشاره به برگزاری هشت جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در ساوه گفت: در سال گذشته چهار جلسه در شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی این شهرستان برگزار شده و 40 مصوبه را در پی داشت.

رقیه یادگاری افزود: مصوباتی که در حوزه اختیارات استانی بوده است تماما اجرا شده است و مصوباتی که اجرایی نشده نیاز به زمان داشته است یا متقاضیان مصوبه برای پیگیری مراجعه‌ای نداشته‌اند.

وی افزود: برخی از مصوبات از اختیارات استانی خارج بوده است و باید از طریق ملی و وزارت خانه‌ای پیگیری شود که در دستور کار است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه برخی از مدیران صنایع به بیان مشکلات واحدهای تولیدی خود پرداختند.

کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی ماشین آلات، اعطای تسهیلات با نرخ کم، بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی، مشکلات تامین وثیقه برای دریافت وام، مشکلات تامین مواد اولیه از جمله مشکلاتی بود که توسط مدیران صنایع مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group