سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیر عامل کارخانجات نورد لوله و پروفیل صفا گفت: قراردادهای خارجی بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا به دلیل ممنوع الخروج بودن مدیران آن همچنان لغو است و این واحد تولیدی همچنان در لیست سیاه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد رستمی صفا در جریان بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از کارخانجات نورد و پروفیل صفا اظهار کرد: حساب های بانکی این شرکت به دلیل بدهی بابت جرایم مالیاتی همچنان مسدود است و امکان انعقاد قرارداد خارجی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حضور معاون سیاسی استانداری در این واحد صنعتی و تولیدی و پیگیری هایی که از مرکز استان می شود مشکلات بانکی و نقدینگی این کارخانجات برطرف شده و از لیست سیاه خارج شود، گفت: با همکاری مسئولان بیمه سازمان تامین اجتماعی مشکلات بیمه ای برطرف و حساب هایی که به دلیل بدهی تامین اجتماعی مسدود شده بود باز شده است ولی متاسفانه همچنان بدهی جرایم مالیاتی حساب های بانکی از سوی امور مالیاتی مسدود است.

رستمی صفا اظهار کرد: با پیگیری های استاندار استان مرکزی در جریان بازدیدی که چندی پیش از این شرکت داشتند اصل بدهی مالیاتی از سوی شرکت پرداخت شده است و جرایم آن نیز براساس قوانین موجود باید بخشیده شود اما متاسفانه تاکنون در حق این شرکت کم لطفی شده است و همچنان ممنوع الخروج بوده و حساب های بانکی مسدود است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیروی انسانی شاغل در این کارخانجات بیش از چهار هزار نفر بوده است، اظهار کرد: هم اکنون نیروی شاغل به کار در این واحد تولیدی به 1500 نفر کاهش پیدا کرده است و با ظرفیتی کمتر از 30 درصد فعالیت می کند در حالیکه با باز شدن حساب های بانکی و صادرات محصولات میزان اشتغال به بیش از 5500 نفر تا پایان سال 99 رسیده و با ظرفیت نهایی تولید فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: کارخانجات لوله و پروفیل صفا یکی از برندهای مهم کشور به شمار می رود اما به دلیل مشکلات و موانعی که با آن مواجه است قادر به تولید با ظرفیت 100 درصدی نیست.

بهروز اکرمی افزود: در جریان این بازدید مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی احصاء و توسط مدیریت مجموعه مطرح شد و قرار بر این شد تا از طریق استان مشکلات عنوان شده به وزارتخانه های ذیربط منتقل شود تا تصمیم مناسب برای برون رفت از مشکلات اتخاذ و شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

وی نبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات این شرکت برشمرد و افزود: چنانچه سرمایه در گردش مناسب در اختیار این شرکت قرار داده شود میزان اشتغال آن به دو یا سه برابر افزایش پیداخواهد کرد و امیدواریم با کمک استاندار و وزرای مربوطه مشکلات موجود برطرف شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group